Brug for hjælp til mit 46" TV

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
bukkebrusen
Captain

Brug for hjælp til mit 46" TV

Indlæg af bukkebrusen »

Har et LE46A656 TV

Link: http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... A656A1CXXE

Problemet er at jeg ikke kan få min PC og TV til at arbejde sammen med mit S-Video kabel, så de viser det samme på skærmen (en film fx). Kan slet ikke få min PC's skærm frem på tv'et. Men kan godt indstille tv'et så den finder S-Video.
PC'en kan godt finde mit tv. Har prøvet at skifte på opløsninger, mange forskellige som er anbefalet i manualen, uden held.

Jeg tyer nu til hjælp hos jer kære CA's, har I nogle idéer til hvad jeg kan gøre?

Ville gerne se film på den i aften.

På forhånd tak
He who dies with honor is a dead man!
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Hmm hvorfor sætter du den til via. S-video?? Det giver et dårligt billede. Brug et VGA kabel i stedetfor, eller hvis din pc har HDMI, så brug det. Har aldrig prøvet og rode med S-video, kun VGA/DVI/HDMI, og der virker det ligeså snart du har sat stikket i pc'en og i skærmen, og vælger så at du vil bruge en ekstern skærm. Der plejer og være symboler og som regel er det F4 knappen + FN der skal holdes nede.
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Har kun et S-video kabel, plus det skal være 15m langt da min comp står inde i et andet rum end stuen. Derfor bruger jeg nødsaget S-video.

Har godt nok også overvejet mig at købe et hdmi/hdmi eller dvi/hdmi kabel 15m, og så skal man vel ikke spare på kvaliteten når det er så langt som 15m?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Nu ved jeg ikke hvor store krav du stiller til det. Er det HD/BR film du vil se via computeren så vil jeg skyde på at det kabel kommer til at stå dig i 3000 kr, for mindst muligt tab af signal.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Hmm, HDMI kabler er dyre, rigtig dyre i den længde, som QL siger, så skal du nok af med et par tusinde, for sådan et kabel.
bukkebrusen
Captain

Indlæg af bukkebrusen »

Har været ved at kigge på kabler og DVI er vel også fint nok er det ikke?
Men ellers har jeg et firma gennem mit arbejde jeg kan købe det forholdsvist billigere af :)
Besvar