LinksysNetwork Storage NAS200

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

LinksysNetwork Storage NAS200

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Har selv lige købt en Linksys NAS200 server, som jeg er ganske godt tilfreds med.
Man kan fint logge på den fra en browser, men det er endnu ikke lykkedes mig at uploade noget ad denne vej...

Linksys´en har 2 stk 3,5" slots til SATA diske.
Der sidder en blæser i den, som ikke just er lydløs, men hvis man alligevel gemmer den lidt af vejen, er det en mindre detalje.

Udpakning, montering af diske, opstart mm. er legende let, og helt uden problemer.

Den har et udemærket HTML-interface, hvor det er en smal sag at oprette brugere og dertilhørende rettigheder, for ftp delen.
Der er mulighed for RAID funktion - RAID 0 / 1 / JBOD.
På bagsiden har den 2 USB 2.0 terminaler, der ligeledes kan fungere som "mobil disk udviddelse", med adgang for alle der har adgang til serveren. Disse flash-diske kan ikke læsebeskyttes, men er læsbare for alle der er logget på. Man kan evt. sætte en ekstern USB harddisk på disse 2 porte...

Der medfølger back-up software, som er let at bruge, og ganske effektivt.
Serveren har det samme Media Server halløj indbygget, som de nye Win-Media (Vista), og kan fungere på samme vilkår over nettet, som en PC med Media Server aktiveret.
Det betyder at man kan streame audio/video til en PC eller medie afspiller med net-opkobling (LAN).

En dims som denne er rar at have kørende, hvis man har brug for fjern adgang til sine filer - feks fra arbejdspladsen,
især fordi den ikke kræver en PC der snurrer. Så mimic har ret med dén del :)
Det eneste den mangler WLAN, når nu resten af mit netvært er trådløst.
På den anden side, så overlever man nok at trække det ene kabel.

Jeg har monteret 2stk WD 500 GB – SATAII-300 (Fluid) diske i den, til kr. 450,- stykket.

Med prisen på godt 900,- kr. for NAS, bliver det en samlet pris på små 1.900,- for en netværks server på 1TB!, hvilket jeg finder yderst rimeligt.

Sheet her -->
Linksys NAS-200 Datasheet

Min samlede vurdering - uden at have noget til sammenligning - er alene baseret på min oplevelse af modtagelse, ibrugtagning, og serverens evne til at dække mine forventninger.
Det bliver en 4´er fordi den mangler WLAN.

:4af5
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Besvar