Computer problemer (IGEN!)

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

mammut

Computer problemer (IGEN!)

Indlæg af mammut »

Ja så er den sku gal igen. For en måned eller 2 siden futtede min strømforsyning af og nu er der problemer igen.

Jeg sad før ved min computer og pludselig går den fuldstændig i stå og skærmen bliver sort. Min computer kørte stadig, men lyden var gået fuldstændig i hak og skærmen var sort uanset hvad jeg trykkede på.

Genstartede så computeren og under opstart i starten hvor der står sådan noget ASUS ting er der sådan noget streger ned over skærmen.
Den beder mig så om at vælge hvordan jeg vil starte computeren op fordi den ikke blev lukket korrekt ned, og jeg vælger så sidst kendte konfiguration. Så kommer det der windows ting frem, men bagefter det bliver skærmen bare sort igen :S

Help!
Ged
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Kunne være fejl på harddisk - men ville nu mener den ville sige til på en anden måde.

Tjek at den ikke bliver for varm, pil siden af når den starter op og rens blæsere for støv (ingen vand!).
mammut

Indlæg af mammut »

Det er ikke fordi den bliver for varm :S Har lige været inde og tjekke temperatur, den lå på CPU 38 og ca. 31 ved motherboard.

Jeg kan godt starte op i fejlsikret tilstand, ingen problem der :S

Hvis jeg prøver at starte den normalt kommer der lige efter det windows ting der sort skærm, men med sådan en lille prik agtig ting oppe i hjørnet.
Så går der lige 10 sekunder og så er det som om skærmen bare hopper helt fra. Det bliver helt sort og den siger sådan en lyd som når jeg normalt slukker for computeren.
Ged
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Min gamle bærbar gjorde noget i samme stil.

Den kunne klare fejlsikret tilstand, men ikke andet.
Den kunne klare redhat, men ikke en alm win installation.

Så smed jeg lortet ud og købte en ny hehe :)
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Hvis den kan startes i fejlsikret, er det sandsynligvis en driver opdatering der er kikset.
Fejlsikret loader kun minimum af drivere ...

Noget specifikt du kan huske er blevet opdateret på det seneste?

Tjek evt. i fejlsikret, om der er enheder med problemer (enhedshåndtering).
Hvis der er, så fjern det fra listen - Windåse vil selv installere igen - eller i det mindste forsøge - når du starter op.

Og ellers... en defekt RAM blok måske???

God jagt ;)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
mammut

Indlæg af mammut »

Det eneste jeg har opdateret for nyligt er Adobe PDF ting. Men det var ikke i dag jeg gjorde det.

Hvordan finder jeg ud af om jeg har en defekt ram blok?

Inde under kontrolpanel - system - generelt står der at jeg har 1gb ram, hvilket jeg også har.
Ged
Zivago

Indlæg af Zivago »

Start op i fejlsikret tilstand, og brug systemgendannelse til at få maskinen op at køre igen. Vælg et gendannelsespunkt, fra før det gik galt.
Scan derefter computeren for virus / spyware osv.

Zivago
mammut

Indlæg af mammut »

Zivago skrev:brug systemgendannelse til at få maskinen op at køre igen. Vælg et gendannelsespunkt, fra før det gik galt.

Zivago
Hvordan gør jeg det :S Inde under kontrolpanel - system - systemgendannelse kan jeg kun ændre hvor meget plads den bruger på systemgendannelse på drevet.
Ged
snabelfisk
Geografisk sted: On The Top, See Ya!

Indlæg af snabelfisk »

Du skal genstarte din pc, og holde f8 knappen inde.

Så kommer de forskellige muligheder
Im The Stuff Dreams Are Made Of..
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

Start --> alle programmer --> tilbehør --> systemværktøjer --> systemgendannelse

Så er guiden brugervenlig og lige til at finde ud af
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Echelon
Kontakt:

Indlæg af Echelon »

Hvis det ikke virker, kan du prøve at lave en reperation af windows via windows cd'en. Det virker tit. Den gendanner bare systemfilerne, og din computer er ellers som den altid har været:)

IKKE noget med at lave en geninstallation. Det sletter det hele. Anden gang den spørger om du vil reparere din windows installation, efter du har sat cd'en i, svarer du bare ja. (og ikke via genoprettelses konsollen).

Men hvis det er dine ram, hjælper det ikke. Det virker dog ikke som dine ram, når der ikke kommer blå skærm...
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

De gange jeg har haft problemer med ram har den altid vist blå skærm
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
mammut

Indlæg af mammut »

Systemgendannelse virker ikke. Men må lige ha fundet min windows cd og se om det hjælper.
Ged
mammut

Indlæg af mammut »

Nu er min computer pludselig begyndt at sige at en fil er beskadiget hvilket jo egentlig er godt nok, bortset fra at mit cd/rom drev ikke virker :S

Så jeg kan ikke smide windows cd i lige pt. Men må låne et drev eller noget hvis jeg kan finde ud af at sætte det i :/
Ged
Zivago

Indlæg af Zivago »

Du kan prøve at gå ud i en command prompt, og køre "system file checker" progammet. Det kan mange gange redde ødelagte system filer.

Gå op i kør skriv
cmd
start programmet ved at skrive: sfc /scannow

Nu har du jo ikke skrevet hvilken windows udgave du bruger. Men hvis du har Vista - og dit CD drev er forsvundet fra enhedshåndteringen, så drevet ikke virker - så er der en standard fejl i Vista. (den har også været i XP engang, men ses i dag på Vista)
Hvis det er det der er problemet - skal du gøre følgende, for at få drevet til at virke:

1) Luk alle programmer

2) Klik på Start, Run (kør), og skriv REGEDIT og tryk Enter. Nu starter editoren til registreringsdatabasen.

3) Klik på plus tegnet (+) ved siden af følgende mapper

HKEY_LOCAL_MACHINE
SYSTEM
CurrentControlSet
Control
Class
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
4) Denne mappe indeholder DVD/CD-ROM Drive Class beskrivelsen i registreringsdatabasen. Kig efter et af de følgende navne ( kaldet nøgler) I kolonnen til højre

UpperFilters
LowerFilters
UpperFilters.bak
LowerFilters.bak
5) Hvis en – eller nogen af nøglerne I punkt 4 er nævnt, skal du højreklikke på dem og slette dem

6) Efter sletning af nøglerne, skal du lukke registreringsdatabase editoren

7) Genstart computeren

8 ) Åben ” denne computer” og kontroller at cd/dvd drevet er dukket op igen.

Men - dette er kun hvis det er Vista. Det er flere år siden, problemet blev løst i XP med en update.

Zivago
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Min computer skal altid genstarter en masse gange før den starter, ved i hvad det kan skyldes? et par enkle gange har den også genstartet mens den har været tændt, men tror bare det har været fordi den var for varm..

jeg tænder den, og så når windows boot skærm kommer så genstarter den..
GamBi
Geografisk sted: Slet mig
Kontakt:

Indlæg af GamBi »

Maunus skrev:Min computer skal altid genstarter en masse gange før den starter, ved i hvad det kan skyldes? et par enkle gange har den også genstartet mens den har været tændt, men tror bare det har været fordi den var for varm..

jeg tænder den, og så når windows boot skærm kommer så genstarter den..

Mener jeg har oplevet det ved en kunde PC.
Der satte jeg vist bare et sæt nye IDE kabler på, også kørte det.
Slet mig
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Har du et Geforce 9600 grafikkort i den?
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

UnitedPublic
Snakker du til mig eller mammut?

Jeg har prøvet skifte lidt forskelligt, jeg prøver det med kablerne, tror jeg har nogen liggende.

Takker (:
mammut

Indlæg af mammut »

Jeg kører xp. Og hvis det var mig så har jeg et GeForce 6600 grafikkort.
Ged
Besvar