Computer problemer (IGEN!)
Redaktør: Moderators
Computer problemer (IGEN!)
Ja så er den sku gal igen. For en måned eller 2 siden futtede min strømforsyning af og nu er der problemer igen.
Jeg sad før ved min computer og pludselig går den fuldstændig i stå og skærmen bliver sort. Min computer kørte stadig, men lyden var gået fuldstændig i hak og skærmen var sort uanset hvad jeg trykkede på.
Genstartede så computeren og under opstart i starten hvor der står sådan noget ASUS ting er der sådan noget streger ned over skærmen.
Den beder mig så om at vælge hvordan jeg vil starte computeren op fordi den ikke blev lukket korrekt ned, og jeg vælger så sidst kendte konfiguration. Så kommer det der windows ting frem, men bagefter det bliver skærmen bare sort igen :S
Help!
Jeg sad før ved min computer og pludselig går den fuldstændig i stå og skærmen bliver sort. Min computer kørte stadig, men lyden var gået fuldstændig i hak og skærmen var sort uanset hvad jeg trykkede på.
Genstartede så computeren og under opstart i starten hvor der står sådan noget ASUS ting er der sådan noget streger ned over skærmen.
Den beder mig så om at vælge hvordan jeg vil starte computeren op fordi den ikke blev lukket korrekt ned, og jeg vælger så sidst kendte konfiguration. Så kommer det der windows ting frem, men bagefter det bliver skærmen bare sort igen :S
Help!
Ged
Det er ikke fordi den bliver for varm :S Har lige været inde og tjekke temperatur, den lå på CPU 38 og ca. 31 ved motherboard.
Jeg kan godt starte op i fejlsikret tilstand, ingen problem der :S
Hvis jeg prøver at starte den normalt kommer der lige efter det windows ting der sort skærm, men med sådan en lille prik agtig ting oppe i hjørnet.
Så går der lige 10 sekunder og så er det som om skærmen bare hopper helt fra. Det bliver helt sort og den siger sådan en lyd som når jeg normalt slukker for computeren.
Jeg kan godt starte op i fejlsikret tilstand, ingen problem der :S
Hvis jeg prøver at starte den normalt kommer der lige efter det windows ting der sort skærm, men med sådan en lille prik agtig ting oppe i hjørnet.
Så går der lige 10 sekunder og så er det som om skærmen bare hopper helt fra. Det bliver helt sort og den siger sådan en lyd som når jeg normalt slukker for computeren.
Ged
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Hvis den kan startes i fejlsikret, er det sandsynligvis en driver opdatering der er kikset.
Fejlsikret loader kun minimum af drivere ...
Noget specifikt du kan huske er blevet opdateret på det seneste?
Tjek evt. i fejlsikret, om der er enheder med problemer (enhedshåndtering).
Hvis der er, så fjern det fra listen - Windåse vil selv installere igen - eller i det mindste forsøge - når du starter op.
Og ellers... en defekt RAM blok måske???
God jagt
Fejlsikret loader kun minimum af drivere ...
Noget specifikt du kan huske er blevet opdateret på det seneste?
Tjek evt. i fejlsikret, om der er enheder med problemer (enhedshåndtering).
Hvis der er, så fjern det fra listen - Windåse vil selv installere igen - eller i det mindste forsøge - når du starter op.
Og ellers... en defekt RAM blok måske???
God jagt
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
-
snabelfisk
- Geografisk sted: On The Top, See Ya!
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Start --> alle programmer --> tilbehør --> systemværktøjer --> systemgendannelse
Så er guiden brugervenlig og lige til at finde ud af
Så er guiden brugervenlig og lige til at finde ud af
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu
Hvis det ikke virker, kan du prøve at lave en reperation af windows via windows cd'en. Det virker tit. Den gendanner bare systemfilerne, og din computer er ellers som den altid har været:)
IKKE noget med at lave en geninstallation. Det sletter det hele. Anden gang den spørger om du vil reparere din windows installation, efter du har sat cd'en i, svarer du bare ja. (og ikke via genoprettelses konsollen).
Men hvis det er dine ram, hjælper det ikke. Det virker dog ikke som dine ram, når der ikke kommer blå skærm...
IKKE noget med at lave en geninstallation. Det sletter det hele. Anden gang den spørger om du vil reparere din windows installation, efter du har sat cd'en i, svarer du bare ja. (og ikke via genoprettelses konsollen).
Men hvis det er dine ram, hjælper det ikke. Det virker dog ikke som dine ram, når der ikke kommer blå skærm...
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
De gange jeg har haft problemer med ram har den altid vist blå skærm
Tjen penge på din hjemmeside via
Tilmeld dig nu
Tilmeld dig nu
Du kan prøve at gå ud i en command prompt, og køre "system file checker" progammet. Det kan mange gange redde ødelagte system filer.
Gå op i kør skriv
cmd
start programmet ved at skrive: sfc /scannow
Nu har du jo ikke skrevet hvilken windows udgave du bruger. Men hvis du har Vista - og dit CD drev er forsvundet fra enhedshåndteringen, så drevet ikke virker - så er der en standard fejl i Vista. (den har også været i XP engang, men ses i dag på Vista)
Hvis det er det der er problemet - skal du gøre følgende, for at få drevet til at virke:
1) Luk alle programmer
2) Klik på Start, Run (kør), og skriv REGEDIT og tryk Enter. Nu starter editoren til registreringsdatabasen.
3) Klik på plus tegnet (+) ved siden af følgende mapper
HKEY_LOCAL_MACHINE
SYSTEM
CurrentControlSet
Control
Class
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
4) Denne mappe indeholder DVD/CD-ROM Drive Class beskrivelsen i registreringsdatabasen. Kig efter et af de følgende navne ( kaldet nøgler) I kolonnen til højre
UpperFilters
LowerFilters
UpperFilters.bak
LowerFilters.bak
5) Hvis en – eller nogen af nøglerne I punkt 4 er nævnt, skal du højreklikke på dem og slette dem
6) Efter sletning af nøglerne, skal du lukke registreringsdatabase editoren
7) Genstart computeren
8 ) Åben ” denne computer” og kontroller at cd/dvd drevet er dukket op igen.
Men - dette er kun hvis det er Vista. Det er flere år siden, problemet blev løst i XP med en update.
Zivago
Gå op i kør skriv
cmd
start programmet ved at skrive: sfc /scannow
Nu har du jo ikke skrevet hvilken windows udgave du bruger. Men hvis du har Vista - og dit CD drev er forsvundet fra enhedshåndteringen, så drevet ikke virker - så er der en standard fejl i Vista. (den har også været i XP engang, men ses i dag på Vista)
Hvis det er det der er problemet - skal du gøre følgende, for at få drevet til at virke:
1) Luk alle programmer
2) Klik på Start, Run (kør), og skriv REGEDIT og tryk Enter. Nu starter editoren til registreringsdatabasen.
3) Klik på plus tegnet (+) ved siden af følgende mapper
HKEY_LOCAL_MACHINE
SYSTEM
CurrentControlSet
Control
Class
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
4) Denne mappe indeholder DVD/CD-ROM Drive Class beskrivelsen i registreringsdatabasen. Kig efter et af de følgende navne ( kaldet nøgler) I kolonnen til højre
UpperFilters
LowerFilters
UpperFilters.bak
LowerFilters.bak
5) Hvis en – eller nogen af nøglerne I punkt 4 er nævnt, skal du højreklikke på dem og slette dem
6) Efter sletning af nøglerne, skal du lukke registreringsdatabase editoren
7) Genstart computeren
8 ) Åben ” denne computer” og kontroller at cd/dvd drevet er dukket op igen.
Men - dette er kun hvis det er Vista. Det er flere år siden, problemet blev løst i XP med en update.
Zivago
Maunus skrev:Min computer skal altid genstarter en masse gange før den starter, ved i hvad det kan skyldes? et par enkle gange har den også genstartet mens den har været tændt, men tror bare det har været fordi den var for varm..
jeg tænder den, og så når windows boot skærm kommer så genstarter den..
Mener jeg har oplevet det ved en kunde PC.
Der satte jeg vist bare et sæt nye IDE kabler på, også kørte det.
Slet mig
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!