Fire år for dødsvold

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Goddie550
Geografisk sted: I en tåge i Gotham City

Fire år for dødsvold

Indlæg af Goddie550 »

Jeg synes det er på tide at høre folks mening omkring "den 16-årige bøddel", og den lortelovgivning som er intet ringere end lort!
Nu kan en sindsforstyrret retarderet 16-årig trampe et hvilket som helst menneske ihjel i DK , og kun få 4 år i fængsel? Det får hele mit pis til at brænde i kog! Hvad fuck er det for et lorteretssystem vi har i DK, HVOR ER FORNUFTEN BLEVET AF??

Artikel (fra www.eb.dk) (http://ekstrabladet.dk/112/article1041561.ece)
Fire år bag tremmer. Så let slap den 16-årige dreng, der står bag et af danmarkshistoriens mest voldsomme og fuldstændigt umotiverede mord, for drabet på den 48-årige Henrik Bjerremand Kristensen.

Retten har kendt den 16-årige skyldig i vold med døden til følge - stik imod hvad anklageren har arbejdet for - nemlig at kende Rasmus Popenda skyldig i drab.

Tilbage i oktober måned sidste år overfaldt og maltrakterede den 16-årige dreng sit 48-årige offer i det såkaldte stadion-drab. Henrik Bjerremand Kristensen fik blandt andet knust sit kranium under det umotiverede overfald, som den 16-årige triumferende optog på sin mobiltelefon.

Erstatning til ofrets datter
Fire ud af de seks nævninge mente, at den 16-årige skulle kendes skyldig i drab, men de blev altså underkendt af de tre juridiske dommere og de to sidste nævninge.

På grund af sin alder kunne den 16-årige højest idømmes otte års fængsel. Anklageren krævede, at den 16-årige skulle have syv års fængsel, mens hans forsvarer mente, at straffen højest skulle være tre og et halvt år. Resultatet blev altså fire år. Når dommen ikke blev hårdere, skyldes det drengens unge alder, oplyste retsformanden.

Det var en lettet Rasmus Popenda, der modtog dommen og et knus af sin far. Ud over fire års fængsel blev han dømt til at betale 125.000 kroner i erstatning til ofrets datter.

Statsadvokaten har nu 14 dage til at overveje, om sagen skal ankes til landsretten. Efter de nye regler om nævningeting har anklageren mulighed for også at anke selve skyldsspørgsmålet til landsretten og dermed prøve at få ham dømt for drab.
I'm just a lesbian...trapped in a man's body
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Re: Fire år for dødsvold

Indlæg af QrazyLeg »

Goddie550 skrev:Jeg synes det er på tide at høre folks mening omkring "den 16-årige bøddel", og den lortelovgivning som er intet ringere end lort!
Først og fremmest må jeg rose dig for din yderst saglige og objektive tilgang, hvor det netop handler om ikke at præge læseren og kommende debatører.
Goddie550 skrev:Nu kan en sindsforstyrret retarderet 16-årig trampe et hvilket som helst menneske ihjel i DK , og kun få 4 år i fængsel? Det får hele mit pis til at brænde i kog! Hvad fuck er det for et lorteretssystem vi har i DK, HVOR ER FORNUFTEN BLEVET AF??
Fornuften er nok hos anklager, der anker med 90% sandsynlighed anker dommen. Og det er meget vigtigt at påpege flere ting i denne sag.

1. Det er den føste sag af sin slags i dansk retshistorie, og dermed ikke noget der har kunne danne præcedens for denne type sag. Sagen indgår dermed under "særlige forhold" og må ikke tages til sammenligning med andre sager.

2. Personens alder er en anden ting. Jo, meget kunne tyde på den anklagede er 'voldspsykopat' og om ikke andet så bare psykopat. Han kan ikke få livstid (16 år) for det han har gjort og jeg mener den maksimale strafudmåling for vold med døden til følge (ikke at sammenligne med dødsvold), hvor døden kan betegnes som uagtsomt manddrab, da den anklagede erkærede sig ikke-skyldig i mord, er på otte år.

Så fire år er fra en byret måske egentlig blot et år under det ,jeg forventede ville blive straffen.

Uden tvivl jeg ser gerne personen får minimum syv og gerne otte år. Jeg tror dog også godt at der kommer et eller to år på straffen når den sandsynligvis ender i landsretten.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Goddie550

Indlæg af Goddie550 »

Ja okay , jeg var bare blevet lidt sur over dette. Det kan godt være du synes jeg vil påvirke læseren ! Jeg kommer med min mening , og jeg ser skam også at den 16-årige for de 8 år som han fortjener! Men hvad er det i forhold til at tage en anden mands liv? Drengen er på stoffer ! og har tydeligvis en meget dårlig opdragelse! Hvorfor skulle den 48 årige lade sit liv for en person som den 16-årige!
Jeg undskylder mange gange for hvis jeg har brugt nogle udtryk som ikke havde den mest saglige og objektive tilgang, dog vil jeg sige at dette er et emne som berør mig på det stærkeste. Jeg kan slet ikke se hvorfor en 16-årig kan tage en anden mands liv og kun få så lille en dom!

For øvrigt så er den opbakning omkring den 16-årige fuldstændig forkert! Hvorfor roser de idioten for det han har gjort? Hvor sygt er det ikke lige? Den 16-årige har ret til opbakning blandt sine kammerater, men det som har foregået er fuldstændig sygt!

Jeg kan sku ikke beskrive hvor sur jeg kan blive over sådanner ting! Jeg synes at retssystemet er fucked up! Demokrati min bare rø*.
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

Qleg hvorfra ved du, at præjudikatværdier ikke har kunne bruges i denne sag?
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Besides - var drengen ikke 15 ved forbrydelsen? Eller husker jeg forkert?

Ps. ja straffen er lav - tak socialdemo'erne for den :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

syns generelt der noget i vejen med de domme der blev givet i dette land. fx.

dødsvold 4år
voldtægt af sin kæreste/x-kæreste 1 år
Klaus Riskær - skyldig i bedrageri, underslæb og mandatsvig og idømtes syv års fængsel (senere nedsat til 6 år)

self. er økonomisk kriminaltet slemt og skal skaffes hårdt. men når man ser det i forhold til domme som vold, mord, voldtægt osv. så sidder man lidt med følelsen af whaaaaaaaaaah tilbage
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

mt^1 skrev:syns generelt der noget i vejen med de domme der blev givet i dette land. fx.

dødsvold 4år
voldtægt af sin kæreste/x-kæreste 1 år
Klaus Riskær - skyldig i bedrageri, underslæb og mandatsvig og idømtes syv års fængsel (senere nedsat til 6 år)

self. er økonomisk kriminaltet slemt og skal skaffes hårdt. men når man ser det i forhold til domme som vold, mord, voldtægt osv. så sidder man lidt med følelsen af whaaaaaaaaaah tilbage
At LotteLise fra Ishøj bliver voldtaget på Greve station koster staten 20.000 i direkte omkostninger og måske 0.5 mill i indirekte omkost. med alt. At Klaus Riskjær svindler økonomisk koster staten direkte 200 mill, og indirekte kan konsekvenserne blive katastrofale (mistillid til kronen, banker og ikke mindst staten) - potentielt flere milliarder.

Cost-benefit, vi straffer den økonomiske svindel hårdest, da vi virkeligt ikke ønsker at staten går nedenom og hjem...

Om man kan tillade sig, at være så kynisk? Tja... Sådan er cost-benefit analyser nu bedst.

Om jeg er enig? Langt hen af vejen er jeg da, selvom jeg er træt af at straffeniveauet generelt er ALT for lavt, og især forholdene i fængslerne er ALT for gode. De burde gøre som i US, hvor visse stater har fange omkostningerne nede på under 10 pr fange pr dag. Se det er smart :D
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

ikke at jeg mener økonomisk kriminaltet straffen for det skal nedsættes. syns bare. og ja det er koster nok staten mere i den langeende.. men syns ting som voldtægt og mord brude komme op i samme straffe ramme som økonomisk kriminaltet..

og ja.. folk i fængelse har det sku for godt, playstation, tv, computer osv.. der sku langt fra et dansk fængelse til fængslet fra filmen Felon i usa..

dog går jeg heller ik ind for flere 100års fængelse som engang i mellem ses i usa.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Jeg kan kun være enig. Man gør jo grin med de efterladte ved kun at give ham 4 år. Jeg undrer mig meget over, hvad der skal til for at et mord kan komme op på 8 år. For når man hører, hvad det er han har gjort ved ham der døde bliver jeg sgu helt rystet. Straffen for vold, mord og voldtægt er alt for lav. Og ja de har det sgu for godt i fængslerne.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Goddie550

Indlæg af Goddie550 »

Lige præcis! jeg giver jer ret i jeres punkter og meninger. Jeg blev også helt rystet da jeg hørte om dette drab! Og taberen er den 48-årige og hans nærmeste. Hvordan kan det lade sig gøre at et menneske kan være så koldblodet? Efter min mening bør det ikke straffes med bare 4 års fængsel. Systemet kommer til at bruge alt for mange penge på den idiot, han burde bare undskyld mig, selv trampes ihjel! Problemet er bare at det er også umoralsk og uetisk. Der burde være et bedre system i DK !

Og en ting til ! prøv at kig på billedet af den dræbte 48-årige! Han ser så uskyldig ud som man overhovedet kan være, hvorfor skulle han dø? skide lortesystem ! DAMN hvor kan jeg blive sur over den slags!
Kazo
Proud Chart Attack Member
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Kazo »

Goddie550 skrev:[...]Og en ting til ! prøv at kig på billedet af den dræbte 48-årige! Han ser så uskyldig ud som man overhovedet kan være, hvorfor skulle han dø?
Hvad pokker har det med sagen at gøre? Hvis han lignede en hjemløs lommetyv, havde han så fortjent det?
Billede
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

"Han ser så uskyldig ud som man overhovedet kan være".

lol
BØH
Goddie550

Indlæg af Goddie550 »

Om det var dig , mig eller en hjemløs er dødligegyldigt! det er bare ikke acceptabelt! Jeg burde havde formuleret mig en del bedre (ja flot Goddie550) mente mere i retning af , hvorfor skal en tilfældig uskyldig slås ihjel på den måde!
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Deejay_Wonder skrev:Qleg hvorfra ved du, at præjudikatværdier ikke har kunne bruges i denne sag?
Fordi det står i den officielle erklæring fra byretten.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

Sagen ankes, hvilket selvfølgelig var forventet, så må vi se om landsretten omstøder dommen (forhåbenligt)

Anklager anker sag om stadiondrab
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Brugeravatar
he_bobo
Geografisk sted: Hjemme
Kontakt:

Dommen

Indlæg af he_bobo »

jeg kunne ikke være mere enig, jeg er af den overbevisning, at er du gammel nok til at begå kriminalitet (på egen opfordirng, altså selv udtænkt) så er du også i stand til at tage straffen for det,

Den dreng er jo psykisk ustabil, og med ham ude om 4 år er gaderne i aalborg ikke sikre, hvad får en 15 årig dreng til at sparke en mand ihjel, fordi han ligger på fortorvet og forbløder og siger lyde, HVEM FANDEN SPARKER EN MAN FOR AT FÅ HAM TIL AT TIGE STILLE. hvad faen foregår der.

hvis nogle skulle have de 8 år her i danmark, så var det da ham,

jeg kunne godt tænke mig at nogle lavede en ondskabstest på ham, på intet tidspunkt under drabet tænker den dreng, at han kunne slå manden ihjel, til trods for at drengen står og sparker på ham, og har smadret han kranium.

hvis ikke det er en syg handling, så ved jeg ikke hvad er. :mad:
Woman. Ask not what i can do for you, ask what you can do for me.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

De kunne jo lave en ungdomslejr ved Guantanamo Bay (Sibirien eller et andet godt sted) for sådan nogle der ikke fortjener at leve, men heller ikke helt (måske) fortjener at dø....

Synes ikke sådan en flok fladpandede idioter skulle gå frit rundt mellem mennesker i hvert fald. De vidste hvad de gjorde. De skal ikke straffes mildt bare fordi de var for unge til at overskue konsekvenserne af deres handling. Og ja, de andre er medskyldige i overlagt mord..
Besvar