Blu-ray

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Kjeldsen

Blu-ray

Indlæg af Kjeldsen »

Hey alle

Ved godt der er bleven lavet mange forskellige tråde omkring blu-ray men har måsk et lidt dumt spørgsmål.

Men kan en blu-ray afspiller godt afspille normale dvd film? :)

Har også været inde og tjekke blu-ray afspiller ud og så faldt jeg lige over den her og ville gerne høre om det var et godt køb?

http://www.danskdatasalg.dk/?menu=&vare ... eskriv=alt

Kjeldsen
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Blu-ray

Indlæg af FrZ »

Kjeldsen skrev:Hey alle

Ved godt der er bleven lavet mange forskellige tråde omkring blu-ray men har måsk et lidt dumt spørgsmål.

Men kan en blu-ray afspiller godt afspille normale dvd film? :)

Har også været inde og tjekke blu-ray afspiller ud og så faldt jeg lige over den her og ville gerne høre om det var et godt køb?

http://www.danskdatasalg.dk/?menu=&vare ... eskriv=alt

Kjeldsen

Kode: Vælg alt

- Playback Formats : VC-1/MPEG2/H.264
Synes spørgsmålet er ok, da der ikke står noget om det... Dog har den indbygget dvd-optager så mon ikke :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Så det vil sige at den godt kan afspille normale dvd film? :)

Ja var også det jeg sad og tænkte over, det er da rimelig nice...

Kjeldsen
Cracka83

Indlæg af Cracka83 »

Mig bekendt skulle alle blu-ray afspillere være bagud kompatible med dvd film - det skulle netop være et af salgargumenterne. Er endnu ikke selv stødt på en, som ikke er - og ville også være mærkeligt, hvis der kom en. Den blå laser tillader i hvert fald afspilning af dvd'er.
Hvorvidt den du lige har fundet der, er et godt køb - har jeg ingen teknisk baggrund til at bedømme - dog vil jeg sige, at den IKKE understøtter nyeste blu-ray profil, og derfor på ingen måde kan gøre nytte af nyeste funktioner på disc'ene - det er vist kun et fåtal der er dette..Men profil 1.1 bør du som minimum gå efter. (Den du har fundet er 1.0)

Hvis det absolut skal være samsung, så tag nummeret nyere BDP-1500 - den koster hos hifi klubben ~3000kr - og bør derfor kunne fås billigere andre steder - og så er pris forskellen ikke så stor.

Og ellers vil jeg anbefale dig at kigge en tur forbi recordere.dk - de kan helt sikkert hjælpe dig mere end jeg kan.
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Cracka83 skrev:Mig bekendt skulle alle blu-ray afspillere være bagud kompatible med dvd film - det skulle netop være et af salgargumenterne. Er endnu ikke selv stødt på en, som ikke er - og ville også være mærkeligt, hvis der kom en. Den blå laser tillader i hvert fald afspilning af dvd'er.
Hvorvidt den du lige har fundet der, er et godt køb - har jeg ingen teknisk baggrund til at bedømme - dog vil jeg sige, at den IKKE understøtter nyeste blu-ray profil, og derfor på ingen måde kan gøre nytte af nyeste funktioner på disc'ene - det er vist kun et fåtal der er dette..Men profil 1.1 bør du som minimum gå efter. (Den du har fundet er 1.0)

Hvis det absolut skal være samsung, så tag nummeret nyere BDP-1500 - den koster hos hifi klubben ~3000kr - og bør derfor kunne fås billigere andre steder - og så er pris forskellen ikke så stor.

Og ellers vil jeg anbefale dig at kigge en tur forbi recordere.dk - de kan helt sikkert hjælpe dig mere end jeg kan.
Nice mange tak skal du have Cracka83. Det hjalp virkelig rigtig meget..

Kjeldsen
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Undersøg lige om dvd-afspilleren er kodefri. Indtil videre er der ikke nogle regionsfrie Bluray afspillere.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Til gengæld er chancen for at den afspiller mere jo billigere drevet er. Derfor Sonys PS3 kan afspille det meste, mens de noget dyrere mærker faktisk er opmærksomme på koderne.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

QrazyLeg skrev:Til gengæld er chancen for at den afspiller mere jo billigere drevet er. Derfor Sonys PS3 kan afspille det meste, mens de noget dyrere mærker faktisk er opmærksomme på koderne.
Lige Præcis..

det er også derfor du kan købe en lumatron-prosonic-whatever dvd i bilka til 349 kr. og den spiller alt..

kvalitet og pris hænger for det meste sammen..

Jeg ved at med denon's nye Blu-Ray afspillere bliver det muligt at gøre DVD-delen regionsfri.

En anden positiv ting er at udvalget af Regionsfrie Blu-ray udgivelser vokser..
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Samsung skulle også komme med en, der endda skulle være ganske god til små 3.000 kr.

Ufatteligt billigt og er den ret god vil jeg kraftigt overveje den. Pt koster den eneste Blu-Ray-afspiller jeg vil eje 13.000 kr. og er fra Pioneer...
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Nu ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal læse det Qzl har skrevet, men Sony PS3 respekterer desværre regionskoder og landekoder.

...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Det var ca også sådan den skulle læses, dog med det forbehold at den faktisk kan læse begge formater (A og B). Det er dog muligt at der er forskel på hvilken seriekode afspilleren har. Det kan ske det er blevet rettet fra nogle af de allerførste modeller.
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Hey alle

Nu fik jeg ikke købt den anden og så har jeg tænkt lidt over at købe sådan en Blu-ray afspiller

http://cinemagic.dk/shop/samsung-blu-ra ... 3865p.html

Så ville lige høre om det var noget (CRAP) Eller om det er godt nok?

Som sagt før har jeg ikke så meget forstand på det?

Og har også hørt at blu-ray er på vej ud af markedet? Er det sandt?

Kjeldsen
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Kjeldsen skrev:Hey alle

Nu fik jeg ikke købt den anden og så har jeg tænkt lidt over at købe sådan en Blu-ray afspiller

http://cinemagic.dk/shop/samsung-blu-ra ... 3865p.html

Så ville lige høre om det var noget (CRAP) Eller om det er godt nok?

Som sagt før har jeg ikke så meget forstand på det?

Og har også hørt at blu-ray er på vej ud af markedet? Er det sandt?

Kjeldsen
Folk siger og mener så meget om blu-ray.. Faktum er at de store spillere gør mangt og meget for at presse det ind på markedet. Tror ikke du skal frygte en omgang "mini-disc". Dog er technologien stadig lidt pricy for de fleste forbrugere, der end ikke får særligt meget ud af de "ekstra" pixels.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Tror blu-ray bliver en parantes i historien. Visuelt er der ikke det store fremskridt i fht DVD... sammenlignet med springet fra VHS til DVD. Der er måske lidt at hente på lydsiden, men synes ikke at det er nok til at påkalde blu-ray som et nyt nødvendigt format. Priserne på hardware er alt for længe om at tilpasse sig markedet. Tror de regner med blu-ray som førende video format omkring 2011, men der er længe til efter min mening... ;)
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

aroxdk skrev:Tror blu-ray bliver en parantes i historien. Visuelt er der ikke det store fremskridt i fht DVD... sammenlignet med springet fra VHS til DVD. Der er måske lidt at hente på lydsiden, men synes ikke at det er nok til at påkalde blu-ray som et nyt nødvendigt format. Priserne på hardware er alt for længe om at tilpasse sig markedet. Tror de regner med blu-ray som førende video format omkring 2011, men der er længe til efter min mening... ;)
Vi kommer aldrig til at opleve et lignende spring (det er farligt at sige aldrig) men så længe vi opererer på TV-Platformen som den ser ud i dag, så er der virkeligt ikke plads til særlig meget forbedring.

BluRay har klart potentiale til at blive DVDens afløser, det vil dog være en længere proces. Folk er modvillige til at skifte over!
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Som så meget andet så vil Blurays succes afhænge af, hvor brugervenligt det bliver, og hvornår priser på afspillere og medier falder til en pris, hvor det ikke kun er feinschmeckere, der vil være med.

Når de regionsfrie afspillere kommer på markedet til en pris i omegnen af de 1000 kroner og filmene kommer ned på en startpris på max 200 kr for de dyre versioner, og hurtigt falder til de 100.- og ligefrem 50 kroner som mange dvdfilm sælges til nu, så kommer skiftet.

Og der er et stort spring. Ikke som i Japan, hvor man arbejder på et signal, så skarpt at opløsningen lyder på 4000x???? pixels, men for os almindelig dødelige med adgang til Full HD og HD-Ready signaler, så er der stadig en verden til forskel.

Bare tag en almindelig dvdfilm og se den opskaleret via HDMI, og man vil se flere detaljer end tidligere. Bluray slår igennem, når vi får BR film til samme pris som dvd-premierefilm. Til den tid er der ikke nogen grund til at købe DVD, og afspillerne er så billige, at man heller ikke kan bruge det som en undskyldning for ikke at gå den blå vej.

...
Besvar