The Story of Stuff

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

The Story of Stuff

Indlæg af QrazyLeg »

Nu er vi godt nok ikke amerikanere, men der kan skam godt trækkes paralleller til Danmark og ganske simpelt sætte tanker igang.

Jeg har desuden de sidste par år virkelig begyndt at tænke på gengbrugsprodukter. Det er faktisk en lidt skinhellig feel-good fornemmelse, og det vil sikkert glæde den gode Annie Leonard. Sidder med en miljøvenlig computer på skødet, min mobiltelefon er lavet af gamel flydele og mine sko er desuden en del af Adidas genbrugspolitik :)

Og så håber jeg snart der kommer nogle flere Fair Trade produkter i jydeland, og gerne hele butikker.

Story of Stuff
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Ikke meget, man ikke vidste før, men stadig tankevækkende.. Er selv snart udlært som energi ingeniør, i håb om at jeg på en eller anden måde kan hjælpe med at fremskaffe vores energi på mere miljøvenlige måder (Tager i praktik på Vestas hele efteråret :D)
Billede
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

Så i nyhederne i går at der virkelig bliver satset på el-biler nu. Infrastrukturen skal indordnes på en sådan måde, at det kan lade sig gøre at "tanke" mens man kører. Jeg har længe ventet på at dette vil ske, dog er det ikke sket endnu. Ellerten er jo opfundet og andre elbiler, men håber virkelig folk er mere åbne overfor dem og er villig til at skifte deres benzinslugende 4-hjulstrækkere ud med disse.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Det store problem med el-biler idag, er optankningen.. En brændselscelle kræver brint i en eller anden form, og det er stadig svært at opbevare tilfredsstillende mængder.. Et batteri skal oplades, hvilket er tidskrævende..

Som jeg ser det, er den eneste bæredygtige måde at få udviklet brændselsceller og brintopbevaring, så det er praktiskt muligt at køre i brændselscelle biler..

Planen med el-biler som den ser ud i dag, er så vidt jeg ved noget med at der skal laves "tankstationer" hvor du får skiftet dit batteri og derfor kan køre direkte videre.. Men det kræver at der produceres temmeligt mange batterier, med dertil hørende batterisyrer osv..

Dog skal nævnes en fantastisk ting om el-biler, er at den levere (næsten) fuldt moment selv ved 0 omdrejninger, hvilket betyder hidsig i optrækket.. :D

Billede
Billede
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

De vil udvikle infrastrukturen således, at man kan tanke op mens man kører (tegningerne er lavet). De fleste el-biler kan nemlig kun kun 80km når den er fuld opladet, så det vil ikke være meget ved at lave "tankstationer" .
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
CrazyBrain
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Det lyder da lidt mystiskt?! Kan du komme med flere detaljer om hvordan?
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det lyder som et voldsomt projekt, skal det så også være muligt at tanke op mens man fræser afsted på grusveje ude på lars tyndskids mark eller år man triller rundt i centrum ?
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Dansk opfinder vil oplade elbiler, mens de kører 130 km/t

http://ing.dk/artikel/89470

Lyder som Star Wars hvad angår teknik og visioner, og kommentarerne dertil er også ganske morsomme :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Besvar