Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.
Nu hedder Skandiabanken ikke længere Skandiabanken, men Eik Bank. Vi som brugere af Skandiabanken fik dengang at vide at der her blot var tale om en fusion mellem et par banker og at alt ville være som det plejede undtagen navnet. Det var hvertfald såvidt jeg husker... Nu ser jeg så at de hæver deres gebyr fra 0 til 30,- for hævning på ens Visa/Dankort i udlandet.
Prisliste for Visa/Dankort
Betaling med kort 0kr.
Hævning i pengeautomater i Danmark 0kr.
Hævning i pengeautomater i udlandet 0kr.
Efter 31. maj 2008 koster det 30 kr. pr. hævning.
30kr er ikke noget der vælter min økonomi. Men hvis man tit er i udlandet og ikke bryder sig om at ligge inde med for mange kontanter kan 30kr i længden godt blive noget man kan mærke. Findes der en bank som IKKE kræver denne slags gebyrer? Det var egentlig kun af den ene grund jeg skiftede bank i sin tid fra Nordea til Skandia.
Cokeline skrev:Næsten alle banker tager 30 kr. i gebyr pr. hævning
Arh det er ikke rigtigt. Grundet krigene der kører bankerne imellem kan du godt undgå de gebyrer. Jeg har f.eks. ikke sådanne gebyrer, hvis jeg bruger mit visa, når jeg er i udlandet. Jeg brugte det faktisk for et par måneder siden, da jeg var i England for at shoppe. Kostede i hvert fald ikke mig noget, men nu har jeg også en god bankdame og en god aftale synes jeg selv.
Hvis nogen skulle være interesserede, så har jeg Danske Bank.
Det bliver svært at finde et sted du ikke skal betale dette gebyr da det er PBS der opkræver det.
Man kan sikkert finde steder hvor gebyret er mindre eller man helt slipper for det, men det kan så istedet ses på renten eller andre gebyrer. Men opholder du dig så meget i udlandet at dette bliver en større udgift? 30kr. er jo ingenting i forhold til fx. en højere rente eller andre gebyrer som du ofte render ind i!
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Nu har jeg mest brugt min Skandiakonto som en slags "feriekonto" og har haft størstedelen af mine andre penge stående på en anden konto med bedre rente. Når jeg så skulle ud at rejse overførte jeg penge til min Skandiakonto og hævede løs i udlandet. De tider er desværre nok forbi. Kunne nu ellers lige så godt lide Skandiabanken... Bankverdens svar på Telmore.
Det nemmeste er vel bare at lade være med at hæve i udlandet... Man hæver så få gange som muligt, og så hæver man max hver gang - så betaler man ikke særligt meget.
Bare brug kortet HVER gang I køber noget - det er billigst :)