iPhone til Danmark!

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Vil du købe en iPhone med dansk udbyder?

Ja da, så kan man bruge den optimalt, (forhåbentlig) med 3G
10
19%
Nej sku, min Nokia 3310 virker fint, og "touch" er kun en dille!
15
28%
Ved det ikke rigtigt kommer bla. an på pris og funktioner
28
53%

Afgivne stemmer: 53

kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

iPhone til Danmark!

Indlæg af kloojve »

så er det officielt!

Kode: Vælg alt

Efter at omtrent 48 lande allerede har eller får iPhone i 2008 er turen nu også kommet til de nordiske lande. iPhone kommer nemlig til Danmark i 2008.

Det er selskabet TeliaSonera, der får lov at sælge iPhone i norden og de baltiske lande, hvilket konkret betyder Danmark, Sverige, Norge, Finland, Estland, Letland og Litauen. 

Der er ingen forlydender om hvornår præcist iPhone dukker op i Danmark og resten af norden, blot at det bliver i år. Sandsynligvis dukker iPhone dog op i de fleste af de nyligt annoncerede lande kort efter at Steve Jobs har præsenteret den nye 3G iPhone, hvilket forventes at ske på World Wide Developer Conference den 9. juni. 

Det fremgår heller ikke af pressemeddelelsen om TeliaSonera får eksklusiv ret til at sælge iPhone, eller om andre mobilselskaber kan lave lignende aftaler med Apple, som tilfældet blandt andet er i Italien, hvor to mobilselskaber skal forhandle iPhone.

TeliaSonera er repræsenteret her i landet via selskaberne Telia, Telia Stofa og debitel. 
Sakset fra Mediamac.dk

det lyder super nice.. eller hvad siger i?
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Ville ikke købe noget iPhone. Har haft en TYTN2 i et halv års tid og ville aldrig bytte et tastatur væk. Samsung er ude og Nokia kommer med nye fremragende telefoner (og det gør HTC vel også), så jeg kan ikke se nogen grund til at kigge på iPhone.... ;)

Uden LAN og 3G er iPhone totalt latterlig :twisted:
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

aroxdk skrev:Ville ikke købe noget iPhone. Har haft en TYTN2 i et halv års tid og ville aldrig bytte et tastatur væk. Samsung er ude og Nokia kommer med nye fremragende telefoner (og det gør HTC vel også), så jeg kan ikke se nogen grund til at kigge på iPhone.... ;)

Ja det er jo også kun verdens hurtigst solgte tlf. så den må fandme være latterlig!

Personligt så ville jeg ikke købe den fra en danske udbyder.. har hørt om billigere steder :D
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Fairground skrev:
aroxdk skrev:Ville ikke købe noget iPhone. Har haft en TYTN2 i et halv års tid og ville aldrig bytte et tastatur væk. Samsung er ude og Nokia kommer med nye fremragende telefoner (og det gør HTC vel også), så jeg kan ikke se nogen grund til at kigge på iPhone.... ;)

Ja det er jo også kun verdens hurtigst solgte tlf. så den må fandme være latterlig!

Personligt så ville jeg ikke købe den fra en danske udbyder.. har hørt om billigere steder :D
Fordi alle andre hopper ud over en klippe, betyder det vel ikke, at det er særligt smart?
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

FrZ skrev:
Fairground skrev:

Fordi alle andre hopper ud over en klippe, betyder det vel ikke, at det er særligt smart?
Nej, men hvis du bare ser hvor innovativt iphone har været på markedet for mobiltelefoner. Den har rent ud sagt været en revolution for hvad der er muligt på en mobiltlf. Bare se hvor mange sider der kun er dedikeret til iphone og alt det der bliver udviklet til den af private entuisiaster så kan jeg ikke se hvordan man kan kalde den latterlig.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Fairground skrev:
FrZ skrev:
Fairground skrev:

Nej, men hvis du bare ser hvor innovativt iphone har været på markedet for mobiltelefoner. Den har rent ud sagt været en revolution for hvad der er muligt på en mobiltlf. Bare se hvor mange sider der kun er dedikeret til iphone og alt det der bliver udviklet til den af private entuisiaster så kan jeg ikke se hvordan man kan kalde den latterlig.
The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Jeg kan ikke se hvad der er specielt interessant ved en iPhone andet end at den har en meget stor overflade sammenlignet med andre, og at det er en god musik/videoafspiller.
Yes, det hele ser meget bedre ud end på min - jeg har valgt en praktisk flade frem for en elegant, men jeg kunne snildt lægge et skin på min, så den opførte sig i retning af en iPhone.... menmen jeg er ikke desperat.. ;)

Kan slet ikke se hvilken revolution der er tale om. Helt ærligt - hvad er det den kan som er interessant. Mener først der er GPS i de nyeste og det skulle da være et minimum for sådan en klods.... Der er forresten også historien om "Kejserens nye klær"... :P
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

iPhone nej tak..Den er jo fra Apple. Jeg tror bare jeg holder mig til Nokia, eller måske en fra HTC, de laver nogle ganske fede telefoner.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Zivago

Indlæg af Zivago »

Naa. Jeg kunne heller ikke finde på at købe en IPhone.
Det er muligt at den er en god musik / video afspiller. Men det er altså ikke det jeg bruger en mobil til. Jeg bruger kun min mobil til at snakke i. sende sms og jeg bruger da også kalenderen. Men mere har jeg ikke brug for (Ikke engang kamera). Hvorfor betale alt for meget for en telefon, med alt for mange funktioner man ikke bruger, og en touchscreen man ikke bryder sig om ?.
Jeg har en Ipod Classic 160 Gb til min musik( på trods af Itunes helvedet - og det er en Appel :wink: ), da den kan styres af min autoradio - og jeg så ikke skal have cdér i øsen. Der er alt for lidt plads på en Iphone. Især hvis man også skal have video på den i god kvalitet. (Det bruger jeg nu heller ikke på min Ipod - selvom den kan).
Iøvrigt vil jeg også hellere have ordentligte taster på min mobil, end en touch screen.

Jeg har da set og prøvet en Iphone IRL. Men hvor blev jeg dog skuffet.

Iøvrigt har de par stykker jeg har set, været temmelig ridset. Flot overflade når man får den - men temmelig sart.
Så fik i min mening. :D

Zivago
Brugeravatar
Raun
Kontakt:

Indlæg af Raun »

Ellers tak. En iPhone ville ikke holde mange uger i mine hænder. Så holder jeg mig til en håndværker fra Nokia med lommelygte 8)
DeCain
Geografisk sted: Denmark
Kontakt:

Indlæg af DeCain »

Min har nu holdt siden november, og jeg har den i lommen hele tiden, og arbejder som elektriker.. Så jow den holder.... Jeg har sat film på skærmen, og har et gummi cover ud over når jeg er på job..

Men er da små træt af sms ordbogen som foreslår helt lamme ord... Og så bliver jeg vidst aldrig bedste venner med Itunes..
--=DeCain the DJ=--
Zivago

Indlæg af Zivago »

DeCain skrev:Og så bliver jeg vidst aldrig bedste venner med Itunes..
Damm . skal man også bruge Itunes på Iphone 8O . Nå ja. Det er jo en Appel. Itunes er altså et r.. irriterende program.

Iøvrigt så har jeg en ide om, at det meste er "Appel / Macbook fanatikere" der køber Iphone.

Zivago
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Vælger en X1 når den kommer, eller dens efterfølger alt afhængig af tidspunkt for min næste mobiltelefon.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

DeCain skrev: Jeg har sat film på skærmen
Hvilken film har du sat på ? :lol:
Ej spøg til side :)

Hmm ville ikke have sådan en, hellere HTC, har haft en kammerat som har haft en HTC som arbejdstelefon, den er smart og bruge, og så har den smart tastatur som lige kan skubbes ud fra siden. Det spiller. Så står der også at Telia er en del af Debitel, som nok også kommer til at forhandle dem.. endnu en af grundene til jeg ikke vil have den.
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Jeg kunne nok godt finde på at købe den - men det kommer an på prisen.
Nogen der har en idé om hvad den kommer til at koste?

Men jeg hopper lige med på "Fuck iTunes"-vognen.
BØH
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Ja, fuck iTunes - det kommer aldrig på min nye computer. Jeg har fundet et plugin til WinAmp, der klarer den trådløse overførsel til min Apple Airport.

Men tilbage til iPhone, TV2 Nyhederne her kl. 22 har lige haft et indslag om den. Jeg synes altså den er for hypet - stadigvæk. Godt nok er Telia hoppet på Edge-vognen så vidt jeg husker, men ellers bør den næsten komme i en tilpasset europæisk udgave med 3G og MMS.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

http://telia.dk/iphone

frisk gjort ! ;)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

QrazyLeg skrev:Vælger en X1 når den kommer, eller dens efterfølger alt afhængig af tidspunkt for min næste mobiltelefon.
Den er jeg med på!
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

mt^1 skrev:frisk gjort ! ;)
Haha, ja det var det faktisk.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Daffy^
Kontakt:

Indlæg af Daffy^ »

aroxdk skrev:Ville ikke købe noget iPhone. Har haft en TYTN2 i et halv års tid og ville aldrig bytte et tastatur væk. Samsung er ude og Nokia kommer med nye fremragende telefoner (og det gør HTC vel også), så jeg kan ikke se nogen grund til at kigge på iPhone....

Uden LAN og 3G er iPhone totalt latterlig
Der er da WLAN i den nuværende iPhone..?
nco skrev:... Men tilbage til iPhone, TV2 Nyhederne her kl. 22 har lige haft et indslag om den. Jeg synes altså den er for hypet - stadigvæk. Godt nok er Telia hoppet på Edge-vognen så vidt jeg husker, men ellers bør den næsten komme i en tilpasset europæisk udgave med 3G og MMS.

Steve Jobs (Apple's CEO) taler på Apples Worldwide Developer Conference d. 9. juni, hvor alle forventer at han vil annoncere en ny iPhone med 3G, mms og måske endda gps - den nye udgave skulle også blive tilgængelig i tre forskellige farver - hvid, sort og sølv...

Jeg skal på ferie i Dubai til sommer og studere i Hong Kong til efteråret og regner helt klart med at købe en i en af de to destinationer - den gamle udgave er pt. nede i 2300 DKK for 8 gb modellen i HK...
Daffy
Besvar