Det vil sige, at den er godkendt til at lave hjemmebrænderi? Jeg tvivlerstacok skrev:Jamen, men hvis det bliver sat i kraft ændre EU på reglerne for alt det pjat der, så alt det der går lige op.Plys - det nye kuld skrev:Nå, men uanset om det er vodka eller finsprit, så er det alligevel ingen brugbar løsning,
da alkohol er forbundet med afgifter til staten, og ikke må sælges uden Told & Skat´s banderole på...
Med andre ord : Hjemmebrænderi er ulovligt
+ hjemmebrænderi er ulovligt fordi der er sprængfarlige alkoholdampe, men maskinen er designet sådan at det ikke er spor farligt.
Benzin afgifterne i DK
Redaktør: Moderators
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Nej ikke endnu!dwr skrev:Det vil sige, at den er godkendt til at lave hjemmebrænderi? Jeg tvivlerstacok skrev:Jamen, men hvis det bliver sat i kraft ændre EU på reglerne for alt det pjat der, så alt det der går lige op.Plys - det nye kuld skrev:Nå, men uanset om det er vodka eller finsprit, så er det alligevel ingen brugbar løsning,
da alkohol er forbundet med afgifter til staten, og ikke må sælges uden Told & Skat´s banderole på...
Med andre ord : Hjemmebrænderi er ulovligt
+ hjemmebrænderi er ulovligt fordi der er sprængfarlige alkoholdampe, men maskinen er designet sådan at det ikke er spor farligt.
Men hvis det bliver aktuelt
Barry Lloyd
Der er ingen tvivl om, at regeringer rundt om i verden, vil gøre alt i deres magt for at kontrollere og regulere brændstof til biler fremover såvel som de gør i dag.stacok skrev:Har du det sort på hvidt?
Men at spå om fremtiden som dwr, det ville jeg godt nok ikke turde. - dog vil jeg våge den påstand, at en fabrik altid vil kunne gøre det billigere end dig selv, hvorfor hjemmebrænderiet burde være en utopi :)
Det jeg siger er bare, hvad jeg har fået afvide af en person som jeg virkelig tror på hvad den slags angår, selvom han er Aab fan - hvis du forstår;)FrZ skrev:Der er ingen tvivl om, at regeringer rundt om i verden, vil gøre alt i deres magt for at kontrollere og regulere brændstof til biler fremover såvel som de gør i dag.stacok skrev:Har du det sort på hvidt?
Men at spå om fremtiden som dwr, det ville jeg godt nok ikke turde. - dog vil jeg våge den påstand, at en fabrik altid vil kunne gøre det billigere end dig selv, hvorfor hjemmebrænderiet burde være en utopi
Barry Lloyd
Det er nemlig den rigtige holdning. Nej, det har jeg ikke. Jeg gætter udelukkende med samme bagtanke som FrZ nævner.stacok skrev:Har du det sort på hvidt?
Det er lidt samme situation som fyrværkeri. Det kan du også selv lave rimelig nemt og under ordnede forhold også ufarligt. Men det kan man ikke forvente, at folk gør, hvorfor man forbyder at lave det selv.
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Heh, alle tidligere artikler fra Ingeniøren siger, at det ikke er fremtiden :P
Tidligere EU-toprådgiver: Stop biobenzin af hvede og majs - 07. apr 2008
http://ing.dk/artikel/86967
Dansk ministerium om biobrændstof: Glem det, drop det, skrot det - 24. jan 2008
http://ing.dk/artikel/85049
Forskere: Politikerne er på forkert kurs med biobrændstof - 16. jan 2008
http://ing.dk/artikel/84727
Miljøfolk: Sig nej til biobenzin - 08. mar 2007
http://ing.dk/artikel/75567
Greenpeace: Grøn benzin er ikke grøn nok - endnu - 08. jan 2007
http://ing.dk/artikel/76297
Tidligere EU-toprådgiver: Stop biobenzin af hvede og majs - 07. apr 2008
http://ing.dk/artikel/86967
Dansk ministerium om biobrændstof: Glem det, drop det, skrot det - 24. jan 2008
http://ing.dk/artikel/85049
Forskere: Politikerne er på forkert kurs med biobrændstof - 16. jan 2008
http://ing.dk/artikel/84727
Miljøfolk: Sig nej til biobenzin - 08. mar 2007
http://ing.dk/artikel/75567
Greenpeace: Grøn benzin er ikke grøn nok - endnu - 08. jan 2007
http://ing.dk/artikel/76297
-
odder
- Bæver Bekæmper
- Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål
True Cokeline, og jeg har prøvet at destilere selv på skolen. Er du gal hvor var det stærke sager, men jeg tror ikke det ville kunne betale sig. Og det tager laaaang tid og man skal hele tiden overvåge det, for det må ikke blive for varmt og det må ikke blive for koldt. Jeg mener at alkohol fordamper ved cirka 78 grader og hvis du kommer højere op, så får du for meget vand med i blandingen, og så er det jo ikke sjovt længere.
Jeg tror ikke vi skal sige, at ethanol aldrig bliver et standardiseret drivmiddel, hvad biler osv angår. Jeg tror bare det vil ske i resten af verden før det sker i Danmark. Jeg tror heller ikke at det ville få priserne til at falde, fordi vi pludselig har rigeligt af det. Jeg tror de ville forblive de samme eller stige, da de så har en undskyldning for at putte flere afgifter på spiritus i butikkerne med det argument, at den almene borger jo kan lave det om til brændstof til bilen. Det er selvfølgelig absurd, da det ville være meget dyrere end køre ned på tanken, men de ville uden tvivl gøre det bare fordi de kan.
Derudover vil jeg sige at jeg er 99 % sikker på, at hjemmebrænderi aldrig bliver tilladt i Danmark. Det er jo helt vildt, så mange penge staten ville gå glip af i afgifter, og dét får du aldrig en pengegrisk stat, som den danske, til at acceptere
Jeg tror ikke vi skal sige, at ethanol aldrig bliver et standardiseret drivmiddel, hvad biler osv angår. Jeg tror bare det vil ske i resten af verden før det sker i Danmark. Jeg tror heller ikke at det ville få priserne til at falde, fordi vi pludselig har rigeligt af det. Jeg tror de ville forblive de samme eller stige, da de så har en undskyldning for at putte flere afgifter på spiritus i butikkerne med det argument, at den almene borger jo kan lave det om til brændstof til bilen. Det er selvfølgelig absurd, da det ville være meget dyrere end køre ned på tanken, men de ville uden tvivl gøre det bare fordi de kan.
Derudover vil jeg sige at jeg er 99 % sikker på, at hjemmebrænderi aldrig bliver tilladt i Danmark. Det er jo helt vildt, så mange penge staten ville gå glip af i afgifter, og dét får du aldrig en pengegrisk stat, som den danske, til at acceptere
Mine seneste Reviews:
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
Gran Torino
Ace Combat 6: Fires of Liberation
GTA IV
Erik Scavenius
Spore - The Game
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Hvorfor kører biler ikke på alkohol?
Alkohol fremstilles af biologisk nedbrydeligt materiale og forurener mindre end benzin. Hvorfor bruger vi det ikke som brændstof til biler?
Alkohol - også kendt som etanol - kan ganske rigtigt fremstilles af en lang række planter, fx kartofler, korn og sukkerrør. Og rent teknisk er der intet til hinder for at køre på ren alkohol. En række bybusser i Stockholm kører fx på ren træsprit, også kaldet metanol, og i Brasilien kører mange biler på alkohol fra sukkerrør. Flere steder i verden kan man desuden købe benzin, som er tilsat alkohol.
I forhold til diesel og benzin har alkohol visse fordele. Der dannes færre småpartikler ved forbrændingen, ligesom udslippet af CO2 er mindre. Desuden kan det fremstilles lokalt, og dermed spares der transport. Når alkohol alligevel ikke er særlig udbredt som brændstof, skyldes det, at der også er ulemper. Energitætheden er for eksempel ikke nær så stor som i benzin, og derfor skal man tanke hyppigere. Desuden kan der være startproblemer i koldt vejr. Dertil kommer, at etanol og metanol er temmelig aggressive stoffer, som bl.a. kan få jern til at ruste og plast til at mørne. Der kræves derfor specielle tanke og slanger til brændstoffet. For nylig er der desuden rejst alvorlig tvivl om alkohols miljøvenlighed. Svenske undersøgelser tyder på, at der dannes helbredsskadelige forbindelser, når alkohol afbrændes ved høje temperaturer.
Alkohol fremstilles af biologisk nedbrydeligt materiale og forurener mindre end benzin. Hvorfor bruger vi det ikke som brændstof til biler?
Alkohol - også kendt som etanol - kan ganske rigtigt fremstilles af en lang række planter, fx kartofler, korn og sukkerrør. Og rent teknisk er der intet til hinder for at køre på ren alkohol. En række bybusser i Stockholm kører fx på ren træsprit, også kaldet metanol, og i Brasilien kører mange biler på alkohol fra sukkerrør. Flere steder i verden kan man desuden købe benzin, som er tilsat alkohol.
I forhold til diesel og benzin har alkohol visse fordele. Der dannes færre småpartikler ved forbrændingen, ligesom udslippet af CO2 er mindre. Desuden kan det fremstilles lokalt, og dermed spares der transport. Når alkohol alligevel ikke er særlig udbredt som brændstof, skyldes det, at der også er ulemper. Energitætheden er for eksempel ikke nær så stor som i benzin, og derfor skal man tanke hyppigere. Desuden kan der være startproblemer i koldt vejr. Dertil kommer, at etanol og metanol er temmelig aggressive stoffer, som bl.a. kan få jern til at ruste og plast til at mørne. Der kræves derfor specielle tanke og slanger til brændstoffet. For nylig er der desuden rejst alvorlig tvivl om alkohols miljøvenlighed. Svenske undersøgelser tyder på, at der dannes helbredsskadelige forbindelser, når alkohol afbrændes ved høje temperaturer.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Tror nu næppe der er afgift på vodka, nok nærmere den mængde alkohol (Ethanol) vodkaen indeholder, og fjerner de afgiften på alkohol mister de jo også mange penge.. Så kommer de bare et andet sted..stacok skrev:Jamen Cokeline pointen ville være så de skar alle afgifterne af på vodka, og voila så har du billig biobrændsel
Ham din lærer lyder ikke for kvik.. Hvorfor skulle man lade en bil køre på vodka? Det ville være noget nemmere at få bilen til at køre på Ethanol alene (eller næsten rent).
Ethanol, vodka det er jo næææææsten det sammespeller skrev:Tror nu næppe der er afgift på vodka, nok nærmere den mængde alkohol (Ethanol) vodkaen indeholder, og fjerner de afgiften på alkohol mister de jo også mange penge.. Så kommer de bare et andet sted..stacok skrev:Jamen Cokeline pointen ville være så de skar alle afgifterne af på vodka, og voila så har du billig biobrændsel
Ham din lærer lyder ikke for kvik.. Hvorfor skulle man lade en bil køre på vodka? Det ville være noget nemmere at få bilen til at køre på Ethanol alene (eller næsten rent).
Barry Lloyd