Projekt for skolen

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
stacok
Geografisk sted: :-D

Projekt for skolen

Indlæg af stacok »

Vi har fået til opgave at lave et naturvidenskabligt projekt (fysik/kemi, geografi, biologi) Hvor vi skal ha' vores teori iorden + vi skal vise ét lille forsøg, men har absolut ingen anelse om hvad jeg vil have om,. Nogen der har ét seriøst bud, på hvad jeg måske kunne lave?

/mvh stacok
Barry Lloyd
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Re: Projekt for skolen

Indlæg af FrZ »

stacok skrev:Vi har fået til opgave at lave et naturvidenskabligt projekt (fysik/kemi, geografi, biologi) Hvor vi skal ha' vores teori iorden + vi skal vise ét lille forsøg, men har absolut ingen anelse om hvad jeg vil have om,. Nogen der har ét seriøst bud, på hvad jeg måske kunne lave?

/mvh stacok
9. klasse?
stacok

Indlæg af stacok »

Ja (-:
Barry Lloyd
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Det nemmeste er klart at putte syre på et metal. Et klassiske (første eksperiment) når man går i 1.g.

Læs mere her: http://home.tiscali.dk/isl32102/fysik/i ... salte.html

En god rapport om det her:
http://www.uffepedersen.dk/pdf/gam/fys/syrerb.pdf

Det er virkeligt nemt, og teorien er lige til at gå til (I har sikkert lavet lignende forsøg i 9.)

Ellers er der en masse; tryk, gas, lysbrydning osv. I kan gå til uden problemer. Hent materiale på biblioteket. Bøger som; Fæl fysik og seje eksperimenter af Susan Martineau.

Det lyder da som en meget sjov opgave udover det :)
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Hvad med noget om fotosyntese? Det gik de meget op i da jeg gik i 9. klasse.
BØH
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Ellers noget med flydende nitrogen (hvis i kan få lov).. Det er altid sjovt at arbejde med.. Specielt kan anbefales at nedfryse skumfiduser.. De har nemlig så lav varmekapacitet, at hvis du ligger dem i munden, fordamper de instantant og bliver til skumfidussmagende røg.. :D

Ved ikke om i kan få et projekt ud af det, men forsøget er i hvertfald underholdende..

Og så lige en warning! Handle with care!!. Flydende nitrogen er noget halvfarligt stads, der kan give slemme slemme skader, sår og den slags, hvis brugt forkert!
Billede
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

CrazyBrain skrev:Ellers noget med flydende nitrogen (hvis i kan få lov).. Det er altid sjovt at arbejde med.. Specielt kan anbefales at nedfryse skumfiduser.. De har nemlig så lav varmekapacitet, at hvis du ligger dem i munden, fordamper de instantant og bliver til skumfidussmagende røg.. :D
Det tror jeg næppe de får lov til.

Lav dødens pølse - pisse sjovt forsøg med sukker og salpetersyre. Når disse blandes dannes en "pølse".
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det stinker simpelthen så meget af død og mug, at det fatter man ikke.
stacok

Indlæg af stacok »

Tak for mange gode forslag, men det skal være noget vi kan arbejde med i én heeeeeel uge.
Barry Lloyd
stacok

Indlæg af stacok »

stacok skrev:Tak for mange gode forslag, men det skal være noget vi kan arbejde med i én heeeeeel uge.
Derfor er dødenspølse lige en anelse for let :-)
Barry Lloyd
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

stacok skrev:
stacok skrev:Tak for mange gode forslag, men det skal være noget vi kan arbejde med i én heeeeeel uge.
Derfor er dødenspølse lige en anelse for let :-)
Hop på biblioteket... Lån en forsøgsbog og vælg et emne, der burde være masser af gode forsøg :)
stacok

Indlæg af stacok »

Hmm, prøver jeg da så (-;
Barry Lloyd
Besvar