Da min seagate extern Hd lige er brændt af står jeg lidt på afgrundens rand. Det er 3. gang det sker for mig nu, med 3 forskellige harddisk´s. først en fujitsu siemens, så en amitech og senest en seagate. jeg er sådan set ikke så ked af selve det marterielle i det, det er nærmere alle mine ting der smutter for mig. senest 10.000 billeder fra en jordomrejse. Nu skal jeg have en ny og aner simpelthen ikke hvad jeg skal købe. jeg har brug for noget man kan stole på, for hvad er ellers meningen med at lagre noget på den, hvis man alligevel skal lave ekstra backup.
Hvad skal jeg købe??? ca 500 gb pris ikke så vigtigt...
på forhånd tak
Hjælp til køb af ekstern harddisk
Redaktør: Moderators
Du skal nok have et RAID system. Groft sagt - hvis du har 4x 1TB harddiske, så kan du bruge de 3TB. Den 4. er reserve, som laver backup af en evt crashet HD. Dvs du kan kun bruge de 3TB som hd plads.
Står selv og overvejer om jeg skal til at skrotte backups på DVD og så bare fylde HD's op ...
Har selv en del Freecom 2,5" og 3,5" usb drev og har aldrig haft problemer med dem. Lurer også på om jeg bare skal køber nogle monster externe... Men er ikke i tvivl om at RAID ville være det fornuftige..
Ex. http://svp.co.uk/product/edgestore_nas4 ... 49#reviews
Står selv og overvejer om jeg skal til at skrotte backups på DVD og så bare fylde HD's op ...
Har selv en del Freecom 2,5" og 3,5" usb drev og har aldrig haft problemer med dem. Lurer også på om jeg bare skal køber nogle monster externe... Men er ikke i tvivl om at RAID ville være det fornuftige..
Ex. http://svp.co.uk/product/edgestore_nas4 ... 49#reviews
Har du prøvet GetDataBack For NTFS/FAT32? De programmer har gjort underværker for mig - reddede min billed- og film-samling fra en ekstern harddisk - at jeg så mistede 30 gb musik er til at leve med så længe jeg fik mine billeder...
Kører pt. med en Maxtor Basic 500 gb som kostede mig omkring 550 kr. og en LaCie 250 gb som backup...
Kører pt. med en Maxtor Basic 500 gb som kostede mig omkring 550 kr. og en LaCie 250 gb som backup...
Daffy
-
snothvalp99
Jeg har tre eksterne Maxtor 300 Gb harddiske. De fungere nu stadig fint, men jeg er ved at løbe tør for plads, og jeg overvejer derfor også en ny ekstern. Eller evt. en anden løsning. Så ja, hvad skal man købe?
Den RAID-løsning der linkes til, kan det købes nogen steder i Danmark? Evt. link?
Den RAID-løsning der linkes til, kan det købes nogen steder i Danmark? Evt. link?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Hvis du vil være 100 på at dine data'er forbliver, så skal du have fat i sådan en med 2x ens diske som spejler. Så tager den ene backup af det du har taget backup og så den sidste harddisk tager backup af backup'en. læste om det på PCworld's hjemmeside.
Dog er det en dyr løsning, men chancen for at begge harddiske crasher samtidig er meget minimal. Det eneste den ikke kan tåle er hvis det brænder, så ryger begge disk's.
Dog er det en dyr løsning, men chancen for at begge harddiske crasher samtidig er meget minimal. Det eneste den ikke kan tåle er hvis det brænder, så ryger begge disk's.
shg.dk har noget i samme stil http://shg.dk/produkter/list2.asp?katid=4586#14063 her følger der så 4 diske med i prisen... lidt pebret, men det er jo rart at være rimelig sikker på at bevare data. Kan ikke huske hvilket system min bekendte bruger, men siger til når jeg finder ud af detnco skrev:Jeg har tre eksterne Maxtor 300 Gb harddiske. De fungere nu stadig fint, men jeg er ved at løbe tør for plads, og jeg overvejer derfor også en ny ekstern. Eller evt. en anden løsning. Så ja, hvad skal man købe?