Hjælp til Hjemmeside

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Kjeldsen

Hjælp til Hjemmeside

Indlæg af Kjeldsen »

Hej alle

Jeg sidder her og laver en hjemmeside, og så har jeg købt et domænenavn og så vil jeg bare lige høre om hvordan man får lagt min hjemmeside op på nettet? Håber der er nogle som kan hjælpe mig? :)

Hilsen Kjeldsen
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

du skal jo udover et domæne navn, også havde pladsen til at lægge filerne på, fx. hos one.com..
derefter ska du ha et FTP program.. af gode programmer jeg har prøvet er der FireFTP, som er et plugin til Firefox, og så SmartFTP..
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

chreddy1 skrev:du skal jo udover et domæne navn, også havde pladsen til at lægge filerne på, fx. hos one.com..
derefter ska du ha et FTP program.. af gode programmer jeg har prøvet er der FireFTP, som er et plugin til Firefox, og så SmartFTP..
Jamen det vil sige nu hvor jeg har købt en domæne navn inde på webbyen, så skal jeg også have købt plads inde på fx one? Webbyen har altså ikke så man bare kan smide det op der inde?

Hilsen Kjeldsen
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

jeg har intet forstand på webbyen, men udfra deres gratis-sider, vil jeg tro at du ska lave det hele inde på deres egen side, fuldstændigt som det var en af deres gratis sider..
Kjeldsen

Indlæg af Kjeldsen »

Nå okay, men så vil jeg lige prøve og snakke med dem på mandag :)

Men jeg siger mange tak for hjælpen Chreddy :lol:

Hilsen Kjeldsen
mikeman dk
Kontakt:

Indlæg af mikeman dk »

jeg bruger CuteFtp til at lægge det op med på min side og det fungere fint. Til at lave siden med bruger jeg MS Sharepoint.
mikeman DK
.......................................................................................................................................
Er det ulovligt at vedhæfte en fil hvis man sender en mail til en straffefange?
Pil-babz

Indlæg af Pil-babz »

mikeman dk
Hvad for en side har du ? :)
mikeman dk
Kontakt:

Indlæg af mikeman dk »

jeg har en familie hjemmeside med billeder af sønnen / ferier med mere
så kald mig bare paranoid men den holder jeg uden for dette forum
mikeman DK
.......................................................................................................................................
Er det ulovligt at vedhæfte en fil hvis man sender en mail til en straffefange?
allstar
Geografisk sted: dk
Kontakt:

Indlæg af allstar »

opret evnt. en facebook
det er nemmere hurtigere....og gratis
Billede
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Som Chreddy skriver, så skal du have din side hosted et sted... det kan enten ske på egen server eller på et webhotel...
Der hvor du har købt dit domænenavn har du sikkert også mulighed for at købe webhotel... men jeg kender ikke webbyen så aner ikke om det er tilfældet..
Mine sider ligger hos forskellige udbydere.. hovedsagligt ScanNet men også enkelte hos web10.dk ...når siderne skal smides op på hotellet skal du bruge et ftp-program som findes i utallige afskygninger..
Jeg bruger FTP Voyager som efter min mening er godt og enkelt at bruge.. :)

Så start lige med at undersøg om webbyen tilbyder webhotel... Hvis de gør det, så skal du købe sådan et...
Hvis ikke...så køb webhotel hos en anden udbyder, og få webbyen til at lave en pegning af dit domæne så det henviser til dit webhotel.. :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Pil-babz

Indlæg af Pil-babz »

mikeman dk
Det bare helt iorden!
;)
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Man kan vel også bare selv hoste den :)
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

FrZ skrev:Man kan vel også bare selv hoste den :)
(..)Som Chreddy skriver, så skal du have din side hosted et sted... det kan enten ske på egen server eller på et webhotel...

;)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Besvar