Hmm...
Nemt kan man lave mange forskellige ting.
Til forret:
a. Lav en dressing af hvidvins-eddike (en spsk cirka) og en til to spsk honning og lime saft. Pisk det godt op til en tyndflydende væske (det klarer lime og eddike - du skal ikke putte meget i, bare smage det til).
Derefter snitter du lidt melon, vindruer og agurk og blander med dressingen og hele cherry tomater. (Hvis du er frisk på den slags kan du også bruge mynthe-blade - friske!)
b. Ellers kan du servere blandede oliven (køb nogle ordentlige nogen - ikke dem til en femmer i glas i supermarkedet - find nogen der har noget ordentligt som f.eks. Kervan (
www.kervan.dk) på østerbro) og lav nogle bruschetta (kvalitetsflüte med tomat/salsa på - igen lav det selv, så smager en ti gange bedre. Brug godt med krydderier. Eventuelt kan du lægge lidt mozzerella (helst frisk men ikke nødvendigt) oven på inden du lægger det i ovenen)
Til hovedret kan du lave en billig eller lidt dyrere version.
a. Den billige er at købe skinkemignon (eller to afhængigt af hvormeget i spiser), mozzerella (frisk!), soltørrede tomater, hvidløg (snit det småt - ikke presse), pesto, squash (snit noget af den i lidt tern og svits dem kort på en pande) og en frisk tomat (skær i skiver).
Du tager skinke-mignonen og skær en op på midten om en taske og skærer lidt ind i siderne. Så putter du soltørrede tomater, hvidløg, pesto og squash ned i hullet og lægger en eller to skiver tomat henover og derefter et par skiver mozzerella.
Tilbehør. Ovenbagte kartofler (køb ny kartofler, hvis der er det, men ellers bare nogle, der kan spises med skræl). Du skrubber dem (ikke skrælle), pensler med olie og godt med salt og timian og så ellers i ovnen med dem.
Derudover kan du lave dansk salat dertil (dansk bladsalat (ikke krøl, romaine eller iceberg), cremefraiche-dressing med evt. lidt purløg - lav den SELV! køber du den på flaske, så kan du lige så godt lade være, cherrytomater, agurk og radisser)
b. Den anden hovedret jeg vil henvise til er at finde her:
http://opskrifter.dk/Opskrift_100945.83 ... a=L&page=4 (Bare sig nej til at printe, hvis den spørger - det var den eneste måde jeg kunne linke til den på)
Super lækker ret

Af tilbehør til denne ret vil jeg foreslå:
http://www.frigodan.dk/getfile.php?objectid=52412 hvis du ikke er så meget til balsamico. De er enormt lækre, super nemme at tilberede og nok det eneste tilbehør jeg har fundet som man ikke havde gættet var dybfrost, når man spiser det.
Af salat kan du lave en rucola-salat med cherry-tomater, fint skiveskåret rødløg, oliven og evt lidt feta med en balsamico-eddike dressing.
Til dessert.
a+b: Tjah... Hvis I skal ud så smut på en god café, hvor de rent faktisk kan lave ordentlig kaffe og få en machiatto. Ellers så køb noget god kvalitets chokolade. Ikke marabou, men der er massere af butikker, der sælger det (min. 55% cacao, helst 65%). Ellers kan man købe ristede kaffebønner overtrukket med chockelade. Det er også lækkert.
Drikkelse.
Til menu a. som er den mest "venlige" over for folk, der ikke er så meget til "eksotisk mad" men bedre kan lide sovs og kartofler, bør man vælge en semi-dry hvidvin til forretten og en rødvin til hovedretten som er forholdsvist afrundet og blød.
Til menu b. vil jeg utvivlsomt mene, at man bør drikke en tør hvidvin til forretten og en rimelig kraftig rødvin til hovedretten (f.eks. en lavet på amarone og/eller primitivo druen. Italiensk)
Skal det gøres billigt, så kan man jo klippe forretten og hvidvinen fra. Så kan du købe ind til menu a. for en 250-350 kroner og til menu b for en 350-450, hvis du køber noget af kvalitet. Du kan trække 100,- fra priserne, hvis du bare køber de billigste varer fremfor noget af lækker kvalitet.
Det kræver ikke enorme kokkeevner noget af det, men dog, at du er bevendt i et køkken. Det er noget jeg selv har lavet flere gange og synes er enormt lækkert... Ikke nødvendigvis i de menuer og sådan og man kan jo også lave egne ændringer.
Jeg er dog enig med mail. Det er ikke middagen, der gør forskellen, men hvis hun nu var i tvivl om dig og sådan, så kan det lige trække lidt let-tjente point ind.
Stavefejl og manglende ord er gratis
PS! Glemte lige at sige, at tilbehøret siger mere om, hvorvidt du er en god kok end kødet. Alle kan vel koge en bøf!