Design af logo
Redaktør: Moderators
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Ja, og nu er jeg jo skiltemaleren i denne klub - og kommer han til mig med et logo som jpg, ps, eller andet billedformat,
så kan min skæreplotter ikke bruge det til noget... er logoet derimod vektoriseret, så har kniven noget at køre efter.
Image = Billede (størrelse på færdigt produkt afh. af opløsning i dokumentet - 10x10m. er ikke noget problem at få skarpt.. det kræver bare et tungt/stort dokument.)
Vektor = Kurver (størrelse på færdigt produkt, er frit skalérbart både op og ned.)
Og ja, man kan fint lave vektorer i Photoshop, om end Illustrator er skabt til det.
så kan min skæreplotter ikke bruge det til noget... er logoet derimod vektoriseret, så har kniven noget at køre efter.
Image = Billede (størrelse på færdigt produkt afh. af opløsning i dokumentet - 10x10m. er ikke noget problem at få skarpt.. det kræver bare et tungt/stort dokument.)
Vektor = Kurver (størrelse på færdigt produkt, er frit skalérbart både op og ned.)
Og ja, man kan fint lave vektorer i Photoshop, om end Illustrator er skabt til det.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Ingen forskel, siger du?jmunch skrev:Så længe det bare er til computeren eller små print gør det ingen forskel om det er i vector eller ej. Men altid en god idé at have tingene i vector hvis den dag at man skal lave 10m x 10m klistermærker kommer
til webgrafik, er det fuldstændig ligemeget, ja - men når det kommer til tryk sager, så er det da bestemt ikke ligemeget!
Og jaja, du kan da sagtens lave dig et logo i PS, men det er da noget af det dummeste jeg længe har hørt, hvis man arbejder inden for grafisk design, da det netop ikke er vektor baseret. Og jeg er da udemærket klar over PS har en vector engine, men vektor i PS, er da lige så dumt, som at lave animation i PS haha
Plys - det nye kuld Sandt også det jeg prøvede at forklare.
Kostas Jeg tror du læser hvad du vil læse.. for der blev snakket om et logo til T-shirts, IKKE tryksager. Og prøv engang at læse hvad det var jeg prøvede at forklare i stedet for at himle op..
Nu er jeg ikke uddannet eller noget endnu, men hvor kan du lave animationer i photoshop? Tænker du ikke på imageready eller photoshop extended her?
Sagen var også bare den at det kunne lade sig gøre at lave vector i Photoshop, hvis det var det man ville. Og da hovedparten ikke har forstand på hvordan det fungerer tror jeg Photoshop's udgave ville være en fin start.
Kostas Jeg tror du læser hvad du vil læse.. for der blev snakket om et logo til T-shirts, IKKE tryksager. Og prøv engang at læse hvad det var jeg prøvede at forklare i stedet for at himle op..
Nu er jeg ikke uddannet eller noget endnu, men hvor kan du lave animationer i photoshop? Tænker du ikke på imageready eller photoshop extended her?
Sagen var også bare den at det kunne lade sig gøre at lave vector i Photoshop, hvis det var det man ville. Og da hovedparten ikke har forstand på hvordan det fungerer tror jeg Photoshop's udgave ville være en fin start.
Nu er jeg heller ingen ekspert, men kan virkeligt ikke se idéen i det dobbelt arbejde det vil være, at lave det i ps og derefter til vektorgrafik. Alle har da interesse i at kunne skalere deres logo! EOS.jmunch skrev:Plys - det nye kuld Sandt også det jeg prøvede at forklare.
Jeg "himler" ingen steder hen - dette er bare en lille diskussion. Ingen sure opstød herfra.jmunch skrev:Plys - det nye kuld Sandt også det jeg prøvede at forklare.
Men hvis det skal på t-shirts, så skal det jo stadig trykkes, med mindre han vil bruge transfer paper, og selv stryge det på (hvilket jeg ikke kan anbefale, det da hurtigt bliver grimt efter et par vaske).
Ang. animation, så har CS3 en animations engine. Imageready kan også lave animationer, ja, men det er da vidst heller ikke det fortrukne dertil.
Jeg skrev også i min tidligere post, at jeg godt var klar over PS har en vektor engine, men den har godt nok mange begrænsninger.
Men lige for at vende tilbage til topic, så vil jeg da gerne vide om personen der efterspurgte et logo, har fået lavet noget, eller om der stadig mangles hjælp?
Ja du kan lave vektor i PS, men det er både besværligt og utilstrækkeligt.
Åben illustrator og kom igang med at lave logoet der.
Hvorfor skulle man lave et logo i pixel grafik først, for så senere at skulle lave det i vektor, som frz også siger er det dobbeltarbejde.
Hvis der skal laves stofbanner til diskoteket om et år, så sal logo'et jo alligevel laves i vektor.
Åben illustrator og kom igang med at lave logoet der.
Hvorfor skulle man lave et logo i pixel grafik først, for så senere at skulle lave det i vektor, som frz også siger er det dobbeltarbejde.
Hvis der skal laves stofbanner til diskoteket om et år, så sal logo'et jo alligevel laves i vektor.
FrZ
Så de folk som gerne ville prøve kræfter med det herinde på boardet, og som ikke har prøvet Illustrator eller lignende før, må ikke deltage?
Kostas
Helt enig, men hvis andre kan komme med nogle idéer / udkast. Så lad dem da gøre det, uanset om det er i paint - photoshop raster eller illustrator vector.
Og det var vel i bund og grund det der kunne være sjovt, at se de forskellige idéer osv. Så kunne han vel få en til at lave noget tilsvarende i vector hvis han vil have det.
Bare fordi én tisser i vandet behøver hele havet vel ikke smage af pis.
Så de folk som gerne ville prøve kræfter med det herinde på boardet, og som ikke har prøvet Illustrator eller lignende før, må ikke deltage?
Kostas
Helt enig, men hvis andre kan komme med nogle idéer / udkast. Så lad dem da gøre det, uanset om det er i paint - photoshop raster eller illustrator vector.
Og det var vel i bund og grund det der kunne være sjovt, at se de forskellige idéer osv. Så kunne han vel få en til at lave noget tilsvarende i vector hvis han vil have det.
Bare fordi én tisser i vandet behøver hele havet vel ikke smage af pis.
Jeg er derfor skredet :) - men jeg burde virkeligt snart sætte mig ned og lære det :/DjMail skrev:nej de må ikke deltage og jeg tror jeg taler for både mig og frz når jeg siger at de helst heller ikke skal have en bruger herinde hvis de ikke kender illustrator.
Lad det være en opfordring til jer alle om enten at lære illustrator eller skride!!!