Nu nærmer Roskilde Festivallen sig stille og roligt, og jeg har så gået og spekuleret over hvad man skal bruge til at holde/gøre sine drinks/øl kølige... 1. idé, var TØRIS! men det fordamper rimeligt hurtigt, med mindre man har 200 kg. med sig. så var det jeg fik den geniale idé, Co2-Kulsyreslukkere!! ned i en spand med drikkelsen, og så 1 til 2 sprøjt så er de -78 grader ca. og det fordamper ikke ligesom med tørisen... Det gjorde vi engang til noget arregement, hvor brandvæsenet også var tilstede, og lod os få sådanne 2, til det formål. Jeg har selv muligvis skaffet en enkelt Co2-kulsyreslukker, dog ville ham jeg låner den af, ønske jeg selv fyldte den op, når vi har brugt den. Hvor gør man dette, og hvad koster sådan noget ? og hvis det ikke kan lade sig gøre at låne den af ham, er der så nogle af Jer andre som kender nogle der kan skaffe sådan en evt. til billige penge, eller bare en opfyldning??
På forhånd tak!
OBS! Ved godt faren ved at bruge sådan en, nu er vi fornuftige mennesker, så den bliver ikke brugt til andet end at sprøjte i en spand. Da alt andet kan være livsfarligt!
Pas på med den - hold endelig på træet
ellers fryses din hånd fast
Brug den aldrig på mennesker eller dyr
Kulsyren kommer ud med minus 72 grader
Jeg kender en soldat, i live, men bl.a. uden ører og med kunstig næse
fordi en anden soldat greb det nærmeste
da en benzinslange sprang af