World's greatest music collection changed hands

Herunder hører kun snak om musik. Spørgsmål om kunstnere, tracklister, udgivelser og covers hører også under denne kategori.

Redaktør: Moderators

nco
Site Admin
Kontakt:

World's greatest music collection changed hands

Indlæg af nco »

"The World's Great Music Collection 3 Million Records, 300,000 CDs, 6 million+ Song Titles"

That's the headline on the recently closed ebay auction. The collection is said to be worth upwards of $50,000,000 (fifty million US dollars), but was sold for just over $3,000,000. Do check out this interesting article, too.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

DR har vist i omegnen af 4 millioner sangtitler stående (hvilket man godt kan undre sig over når de konstant sender det samme lortepop på P3...), så 6 mill. er satme meget.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Bacher skrev:DR har vist i omegnen af 4 millioner sangtitler stående (hvilket man godt kan undre sig over når de konstant sender det samme lortepop på P3...), så 6 mill. er satme meget.
Ja, det må man sige - især når DR ´har alt´....
- gad vide hvad de sidste 2.000.000 numre er?
Endnu ikke udgivet materiale?? :? 8)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Der er nogle af tingene som han har flere kopier af, måske det er dem som får tallet til at være så højt.
nco\\ CHART ATTACK 1999
C-live

Indlæg af C-live »

Tror heller ikke DR har ALT hvad der nu er :P
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Tvivler på de har det meste af det tysker-tramp som bliver efterspurgt her på brættet.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

Der er masser DR ikke har, tænk på at måske 1-2 % af alle plader/cd'er i verden er blevet solgt/distribueret i Danmark. Kim Schumacher spillede f.eks. normalt altid egenimporterede plader, har jeg fået fortalt af en ældre DR mand.

Om et par år kommer samlingen iøvrigt til at fylde sådan et par skabe:

Billede

4 petabyte = 4.000.000 gigabyte
Mikkel
Geografisk sted: DK

Indlæg af Mikkel »

Køberen betalte ikke, så auktionen er startet igen: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0230084120
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

det koster da alligevel en del :O.. det siger dog oss sig selv..

btw..
Q: Is my favorite song in the collection?
A: YES. Please stop asking.
hva så hvis min yndlingssang er L.O.C. - Fellatio eller Topmodelz - When You're Looking Like That..? :lol:..
Kostas

Indlæg af Kostas »

Den samling gad jeg da godt have. Tror bare det bliver lidt et problem at få plads til.
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

Kostas skrev:Den samling gad jeg da godt have. Tror bare det bliver lidt et problem at få plads til.
med andre ord, så har du kapitalen til at købe den, du har bare ikke pladsen?
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Bittert. Jeg troede jeg havde en pæn samling, men den der er rigtig fin :oops:
Kostas

Indlæg af Kostas »

Deejay_Wonder skrev:
Kostas skrev:Den samling gad jeg da godt have. Tror bare det bliver lidt et problem at få plads til.
Præcist - penge er INTET problem!
Deejay_Wonder
Kontakt:

Kostas skrev:
Deejay_Wonder skrev:
så du er god for 16-17 mio kr.?
Tilmeld dig nu
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Deejay_Wonder skrev:
Kostas skrev:
Deejay_Wonder skrev:
Det er nu ikke helt så mange penge; 3 mill USD * 4,7 (DKK/USD) = ~ 14 mill DKK. Men så kommer der shipping oven i - tror at postvæsnet tager en del ;P
Deejay_Wonder
Kontakt:

FrZ skrev:
Deejay_Wonder skrev:
Kostas skrev:
Deejay_Wonder skrev:
Det er nu ikke helt så mange penge; 3 mill USD * 4,7 (DKK/USD) = ~ 14 mill DKK. Men så kommer der shipping oven i - tror at postvæsnet tager en del ;P
Den forskel er ikke så afgørende når vi snakker om sådan et stort beløb - hvis penge ikke er et problem og han konstaterer, at det blot er pga. pladsmangel at han ikke har købt dem, så er det vel ligegodt om han skal betale 14 eller 16 mio. haha
Tilmeld dig nu
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Nu må du lige spænde hjelmen - ingen forskel på 14 og 16 mill? Har du spist søm? Man skal virkeligt op og have milliarder, før der ikke "rigtigt" er forskel. Men selv en milliardær synes at to millioner er meget - ikke bare noget de smider om sig for sjov (de fleste af dem).
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

FrZ skrev:Nu må du lige spænde hjelmen - ingen forskel på 14 og 16 mill? Har du spist søm? Man skal virkeligt op og have milliarder, før der ikke "rigtigt" er forskel. Men selv en milliardær synes at to millioner er meget - ikke bare noget de smider om sig for sjov (de fleste af dem).
nu har jeg godt nok set at du har skrevet "de fleste af dem", men folk som Paris Hilton gør.. hun laver jo ikk andet end at spille smart, dumme sig og feste.. ufatteligt at hun gider..
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

chreddy1 skrev:
FrZ skrev:Nu må du lige spænde hjelmen - ingen forskel på 14 og 16 mill? Har du spist søm? Man skal virkeligt op og have milliarder, før der ikke "rigtigt" er forskel. Men selv en milliardær synes at to millioner er meget - ikke bare noget de smider om sig for sjov (de fleste af dem).
nu har jeg godt nok set at du har skrevet "de fleste af dem", men folk som Paris Hilton gør.. hun laver jo ikk andet end at spille smart, dumme sig og feste.. ufatteligt at hun gider..
Sjovt.. Tror ikke du har noget begreb om hvad hun "er". Hun er et levende brand, og derfor bliver hun betalt kassen for blot at ankomme til fester, ydermere ville hendes brandværdi falde drastisk, hvis hun stoppede. Det er hendes levebrød at feste - ikke så mærkeligt at hun gider :)

Man kan så påstå, at hun bare kunne læne sig tilbage og arve - men det ville da om noget være endnu kedeligere. Nu kan hun i det mindste med god samvittighed sige; at hun tjener sine egne penge.

(bare for god ordens skyld, så har jeg læst, at det koster over 1 mill. at hyre hende til en fest). Men desværre med utroværdige kilder :/
nesia

Indlæg af nesia »

FrZ skrev:Man kan så påstå, at hun bare kunne læne sig tilbage og arve - men det ville da om noget være endnu kedeligere.
Paris Hilton er blevet gjort arveløs

Men mon ikke hun kan arve nogle fra sin far, om end der nok går en del år :)
Besvar