Erfaring med access points

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Silian^

Erfaring med access points

Indlæg af Silian^ »

Jeg er i den situation at signalet på min netop indkøbte Wi-Fi router stinker big time! Det skyldes at der er et par vægge signalet går igennem, som selvfølgelig forringer signalet - dog kan jeg ikke flytte wi-fi router til et andet tlf stik, da den er koblet til hovedestikket i huset.

Så nu har jeg besluttet mig for at købe access point for at øge rækkevidden i vores hus.

Da jeg ikke selv har beskæftiget mig med det før, vil jeg høre om nogen af jer har prøvet at opsætte det før, og om i kan anbefale nogle gode AP's.

På forhånd tak.
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Linksys WRT45G - Den bedste router jeg nogensinde har haft!
Den har to antenner og det er muligt at skrue den ene antenne af og erstatte med en retningsbestemt.
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Silian^

Indlæg af Silian^ »

mimic skrev:Linksys WRT45G - Den bedste router jeg nogensinde har haft!
Den har to antenner og det er muligt at skrue den ene antenne af og erstatte med en retningsbestemt.
Prøv og gæt hvilken router jeg pt. bruger ;)?
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Silian^ skrev:
WRT45G? ;)
Det nævnet du jo bare intet om
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Zivago

Indlæg af Zivago »

Desværre et ret kendt problem - ikke kun med Linksys - men også mange andre.

Du skal have en repeater.

Jeg bruger selv en Belkin Wireless range extender, sammen med min Zyxel router fra Cybercity. Selv ved en bekendt som bor ca 200 m væk fra mig, er der fuld signal - med denne Belkin box - på trods af at signalet skal gå igennem flere huse. (og jeg bruger ikke specielle antenner, men kun den standard der sidder på boksen).

Den er nem at tilslutte. Skal kun have strøm.
Så stiller du den ved siden af din router -og trykker på en knap på Belkinen, så henter Belkinen al informationen om netværket - også krypteringsnøglen !, og så er Belkinen konfigureret. Nu flytter du bare Belkinen hen til der hvor du vil have den - og sætter strøm til. Så er alt kørende.
Belkinen kan også bruges til at lave et trådet netværk til et trådløst net. Så tilsluttter du den bare på dit netværk ved hjælp af et normalt kabel, og konfigurerer den via en PC, og så er der trådløst net.

Iøvrigt - så er det ikke altid routeren der er skyld i, at signalet er svagt ved en pc. Det afhænger også af kvaliteten af netkortet i pcén. Jeg har f.eks. set masser af ACER maskiner med mildest talt elendige kort.
Men maskinerne er jo også billige.

En anden ting: Hvis der er andre trådløse netværk i nærheden, kan der også være problemer med signalet. Prøv at skifte kanal.

Men - eller skaf dig en repeater.

Zivago
Silian^

Indlæg af Silian^ »

Zivago skrev:Desværre et ret kendt problem - ikke kun med Linksys - men også mange andre.

Du skal have en repeater.

Jeg bruger selv en Belkin Wireless range extender, sammen med min Zyxel router fra Cybercity. Selv ved en bekendt som bor ca 200 m væk fra mig, er der fuld signal - med denne Belkin box - på trods af at signalet skal gå igennem flere huse.

Den er nem at tilslutte. Skal kun have strøm.
Så stiller du den ved siden af din router -og trykker på en knap på Belkinen, så henter Belkinen al informationen om netværket - også krypteringsnøglen !, og så er Belkinen konfigureret. Nu flytter du bare Belkinen hen til der hvor du vil have den - og sætter strøm til. Så er alt kørende.
Belkinen kan også bruges til at lave et trådet netværk til et trådløst net. Så tilsluttter du den bare på dit netværk ved hjælp af et normalt kabel, og konfigurerer den via en PC, og så er der trådløst net.

Iøvrigt - så er det ikke altid routeren der er skyld i, at signalet er svagt ved en pc. Det afhænger også af kvaliteten af netkortet i pcén. Jeg har f.eks. set masser af ACER maskiner med mildest talt elendige kort.
Men maskinerne er jo også billige.

En anden ting: Hvis der er andre trådløse netværk i nærheden, kan der også være problemer med signalet. Prøv at skifte kanal.

Men - eller skaf dig en repeater.

Zivago
Jeg tror en Belkin repeater er svaret, har prøvet at skifte kanal hvor jeg sætter den til at køre med 2.472 GHz som er maximum - hjælper intet.
Har du et link til det sted du købte din, eller et produktnavn jeg kan google?
Silian^

Indlæg af Silian^ »

mimic skrev:
Silian^ skrev:
WRT45G? ;)
Det nævnet du jo bare intet om
Det skal lige siges at min router er en WRT54G.
Zivago

Indlæg af Zivago »

Du kan læse om den på:
http://catalog.belkin.com/IWCatProductP ... _Id=278082

Jeg købte min hos Proshop for nogle år siden. De har den faktisk endnu til billige penge.
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=90613 De har 5 stk på lager pt.

Det kan være der er kommet noget der er bedre siden. Men jeg er nu meget tilfreds med min.

Zivago
Besvar