Gulvvarme - pris i strøm??
Redaktør: Moderators
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Gulvvarme - pris i strøm??
Jeg har gulvvarme ude på mit badeværelse, og bruger det okay tit, dvs. den står altid på 2 udaf 5 på den lille termostat. Men hvad koster sådan noget i strøm, sådan ca.?? Er det dyrt?, for så er det skam ligemeget med gulvvarme hele tiden, så bliver det kun engang i mellem.. Har hørt det skulle være dyrt, men syntes ikke rigtig det florere på min regning. har en EL regning på 478.- aconto. ca. hver 3 måned. De har beregnet 602 kWh. fra den 14 feb 2008 til den 31 dec. i år. ca. Nu har jeg intet forstand på EL, så er det meget?? 
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Er du sikker på at den kører på EL og ikke fjernvarme?
602 KWh for en person over den periode er ikke meget, det er rent faktisk ret lidt synes jeg selv. Har svært ved at tro at du kun bruger så lidt strøm men hvis du kan er det rigtig fint.
Elsparefonden siger at en person burde kunne klare sig for 1500 kWh årligt og så har du altså virkelig husket at slukke alt unødig EL og installeret sparelamper osv. Jeg bruger omtrent 2500 kWh og jeg bor vel og mærke selv på et kollegie :S
602 KWh for en person over den periode er ikke meget, det er rent faktisk ret lidt synes jeg selv. Har svært ved at tro at du kun bruger så lidt strøm men hvis du kan er det rigtig fint.
Elsparefonden siger at en person burde kunne klare sig for 1500 kWh årligt og så har du altså virkelig husket at slukke alt unødig EL og installeret sparelamper osv. Jeg bruger omtrent 2500 kWh og jeg bor vel og mærke selv på et kollegie :S
Én kWh koster ca. 1.60 DKKElsparefonden anbefaler dig at stile mod 1.000 kWh om året som pejlemærke for et sundt og økonomisk elforbrug. For det er faktisk nemt at holde sit elforbrug på 1.000 kWh pr. person om året - eksklusiv elvarme. Du behøver hverken give afkald på lys, fjernsyn, computer eller hårde hvidevarer. Du skal blot være en smule mere bevidst om dit forbrug. Og så skal du naturligvis have fokus på de mest energieffektive apparater, når du køber nyt.
Bor du alene, skal du dog snarere sigte efter 1.500 kWh om året. Tallet er højere, fordi der er et fast grundforbrug pr. husstand til f.eks. køleskab, som er uafhængigt af antallet af beboere i husstanden
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Ellers har de beregnet et meget lavt aconto forbrug i el, lyder som om du er flyttet ind her i februar? Det vil sige at man ikke har noget at sammenligne dit forbrug med.
Det du kan gøre er at holde øje med din elmåler, kig i dag og så om 1 uge igen. På den måde kender du en uges forbrug og kan selv regne dig frem til dit forventede årsforbrug. Ugen skal så være nogenlunde normal uge, for at give det mest korrekte. Hvis du når frem til at højere forbrug vil jeg ringe til el-selskabet og bede dem om at sætte aconto raten op, for at ikke få en kæmpe regning næste forår.
Det du kan gøre er at holde øje med din elmåler, kig i dag og så om 1 uge igen. På den måde kender du en uges forbrug og kan selv regne dig frem til dit forventede årsforbrug. Ugen skal så være nogenlunde normal uge, for at give det mest korrekte. Hvis du når frem til at højere forbrug vil jeg ringe til el-selskabet og bede dem om at sætte aconto raten op, for at ikke få en kæmpe regning næste forår.
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Så skal du nok passe på med bare at fyre op for alt hvad der kan tændes da din aconto varme er regnet ud fra hvad den tidligere ejer har brugt af strøm. Personligt syntes jeg at gulvvarme er kæmpe resource spild og super unødvendigt.amh skrev:Jeg blev tilmeldt i februar, af en eller anden mærkelig grund ikke registrede mig i sommers selvom jeg tilmeldte mig... Jeg skal faktisk idag lige indberette hvad måleren står på, det sagde den dame jeg snakkede med for godt og vel 1 måned siden..
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
-
Hofmeister
Hvorfor dog det? Folk bruger det jo som primær varmekilde istedet for at bruge en radiator? Men det er måske også kæmpe resource spild og unødvendigt?Fairground skrev:Så skal du nok passe på med bare at fyre op for alt hvad der kan tændes da din aconto varme er regnet ud fra hvad den tidligere ejer har brugt af strøm. Personligt syntes jeg at gulvvarme er kæmpe resource spild og super unødvendigt.amh skrev:Jeg blev tilmeldt i februar, af en eller anden mærkelig grund ikke registrede mig i sommers selvom jeg tilmeldte mig... Jeg skal faktisk idag lige indberette hvad måleren står på, det sagde den dame jeg snakkede med for godt og vel 1 måned siden..
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Hofmeister skrev:Hvorfor dog det? Folk bruger det jo som primær varmekilde istedet for at bruge en radiator? Men det er måske også kæmpe resource spild og unødvendigt?Fairground skrev:Så skal du nok passe på med bare at fyre op for alt hvad der kan tændes da din aconto varme er regnet ud fra hvad den tidligere ejer har brugt af strøm. Personligt syntes jeg at gulvvarme er kæmpe resource spild og super unødvendigt.amh skrev:Jeg blev tilmeldt i februar, af en eller anden mærkelig grund ikke registrede mig i sommers selvom jeg tilmeldte mig... Jeg skal faktisk idag lige indberette hvad måleren står på, det sagde den dame jeg snakkede med for godt og vel 1 måned siden..
Ja men jeg har til dags dato ikke set nogen som har lagt el gulvvarme i hele huset? EL varme er ret dyrt da det kræver en masse energi og det behøver jo ikke være sådan at man kan lave spejlæg på gulvet. Hvis det derimod er fjernvarme er det rigtig godt!
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
-
Hofmeister
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Hmm kan man ikke lave sådan et skema i Exel hvor man bare plotter hvor mange kWh ind man har brugt, så beregner den ca. hvor meget man har brugt i kr. og øre. ?Drud skrev:Så vil det klogeste være at lave din egen beregning over en uges tid (eller mere) og så omregne det til årsforbrug. Så kan du selv vælge at sætte dit aconto forbrug op.
Man kan så også lade det være, og så snuppe efterregningen (hvilket det nok bliver) til foråret.
-
CrazyBrain
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt: