Technoen's historie

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Jeg nåede ikke selv at tjekke den igennem, for jeg havde en smule travlt, men syntes bare det måske kunne bruges, og derfor sendte jeg linket videre inden jeg måtte afsted. Beklager at jeg har skuffet dig mail - håber du kan tilgive mig :(

Til gengæld tror jeg du vil finde den video fra youtube ganske interessant :) den kan også være en anelse relevant i opgaven, da jeg lidt har på fornemmelsen af at du betegner alt elektronisk musik, som tæknå.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Well du skuffer mig nu ikke - det ville jo kræve at jeg havde forventet mere fra din side :)
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:Den der musik guide er hamrende skandaløs.
Hans forsøg på at vise sammenhængene mellem de forskellige genre, er mildesttalt skandaløs - og så er hans beskrivelser af generne ikke særlig objektiv.

Forsøg at læse teksten omkring Minimal, som du finder under techno - jeg kom 2-3 linier ned og så gav jeg op.
At sige, at Ishkurs guide er skandaløs er pænt tarveligt. Før du kritiserer den for meget, så lav en selv. Tror på, at han har lagt ekstremt mange timer og energi i den, og den er uden tvivl det bedste bud af sin art der findes på nettet!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
nesia

Indlæg af nesia »

DjMail skrev:Forsøg at læse teksten omkring Minimal, som du finder under techno - jeg kom 2-3 linier ned og så gav jeg op.
Haha, han er godt nok en nar! Meget flot map han har lavet, men beskrivelserne er mere hans mening, end egentlige beskrivelser, af de forskellige genrer.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

nesia skrev:
DjMail skrev:Forsøg at læse teksten omkring Minimal, som du finder under techno - jeg kom 2-3 linier ned og så gav jeg op.
Haha, han er godt nok en nar! Meget flot map han har lavet, men beskrivelserne er mere hans mening, end egentlige beskrivelser, af de forskellige genrer.
Nu læste jeg den - har MEGET på fornemmelsen, at den er blevet ændret - da jeg sidst tjekkede siden ud, var den altså velskrevet :/ :?:
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Come on Frz - jeg må ikke udtale mig negativt om den, med mindre jeg selv har en bedre liggende ?

Jeg er egentlig ligeglad med hvor mange timer han har brugt på den, og hvorviet jeg selv kan lave en bedre er også ret så ligegyldig når det kommer til min kritik.

Jeg har aldrig set den som værende troværdig eller bare det der bare ligner brugbart. Når det er sagt, så er der mange elementer der gør det umuligt at lave en sådan guide.

Forskellige genre har forskellige navne i forskellige lande - f.eks er tyskerne og englænderne ikke helt enige omkring hvad den prog. trance indebærer, dertil kommer at østrig og schweiz også ser anderledes på det tyskerne kalder prog. trance - som hos den nærmere er dance end nogen form for trance.

Men på trods af alle disse potentielle forskelle fra land til land, så er det stadig hans manglende evne til at forholde sig objektivt, der gør at hans guide virker useriøs og i mit hoved, ret ligegyldig.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Nej, du behøver ikke lave en der er bedre, og nej du behøver ikke respektere hans arbejde for at kritisere det. Men jeg vil våge den påstand, at hvis folk bare forstod, lidt af det den guide indebærer, så ville der ikke være så mange lame kommentarer omkring techno mv.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Ville bare ønske folk kunne holde op med at komme op for at ønske musik med ordene "Kan du ikke spille noget techno... Boten Anna eller noget med Ida Corr.... eller har du noget med Infected?"

Get a fuckin' clue om hvad det er i hører....
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

"Spiller i kun techno her?"
"Nej, Vi spiller slet ikke techno, hej hej... "
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Jeg blev spurgt i fredags om ikke jeg kunne spille noget techno, jeg besluttede mig for at give den søde lille naive bonderøv hvad han ville have og spillede et ældre Rekorder nummer - som måske teknisk set er minimal techno i den funky ende - men stadig techno.

gad vide om han blev glad for det techno ?
cyrus
Geografisk sted: Jaa..... Lige der hvor det sker...

Indlæg af cyrus »

Fairground skrev:
jesper_ch skrev:noget med en gammel dame et instrument eller en gramofon spiller,,, ja husker det ikke så tydeligt, en der kan bekræfte det lidt nærmer.. :wink:
Du tænker nok på Else Marie Pade som var en af de første herhjemme som arbejdede med elektronisk musik.

http://www.dr.dk/P2/lyttilnyt/tema/Else ... orside.htm
http://www.kvinfo.dk/side/171/bio/906/
http://www.technodotdk.dk/else.php
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=32 ... sku=323200

Ja da lige præcis.. :D Hehe "Techno-bedste" :wink:
Celebrate Your Life With House
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

DjMail skrev:Jeg blev spurgt i fredags om ikke jeg kunne spille noget techno, jeg besluttede mig for at give den søde lille naive bonderøv hvad han ville have og spillede et ældre Rekorder nummer - som måske teknisk set er minimal techno i den funky ende - men stadig techno.

gad vide om han blev glad for det techno ?
Jeg tror faktisk ikke de blev så glad for særlig meget i fredags... Jeg rocker stadig efter musikken fra fredag, Sanne pludrede i bilen hele vejen hjem om den superfede musik hun var nede og høre....

Og så snakkede vi om hvirdan folk kan danse og gå så lidt amok på en aften. HEY! Jeg danser sgu mere når jeg sidder i baren med min white russian :roll:
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar