Penge tilbage i skat - 2008

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Haha 3dotz :)
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

3dotz skrev:
Sunshine skrev:389 kr til mig. Har sjældent følt mig så skuffet :(
Mon ikke et par jyske fyre har givet dig samme følelse et par gange :)

...
Haha jeg tænker det og du siger det :lol: Du er meget skarp i denne uge 3dotz.. Er det alt sammen pga damen fik penge tilbage i skat? :P
Brugeravatar
Sunshine
Herskerinde
Geografisk sted: nitusind
Kontakt:

Indlæg af Sunshine »

såsåså.. Nu skal I være søde!
Billede
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

3dotz skrev:
Sunshine skrev:389 kr til mig. Har sjældent følt mig så skuffet :(
Mon ikke et par jyske fyre har givet dig samme følelse et par gange :)

...
Samtidig :?:
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

I omegnen af 23.500 til mig. Så det er jeg ganske godt tilfreds med :)
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Hoopstar skrev:
Plys - det nye kuld skrev:
Hoopstar skrev:av... :( første gang SKAT har bedt mig om penge.. og det blev så til 2944 nu eller 3150 senere.. hvad gør man? er jo vant til at indkassere 5-6000..

skal jeg bare lade den stå også?
Du kan da fint lade den indgå i næste års skat - men hold dig for øje at dit fradrag reduceres med ca. 520,- / md. :evil:
hvorfor 520kr??
Fordi jeg har en exclusiv aftale med Skat - de dobler op, og sender halvdelen til mig 8)

Ej... tossen her havde læst forkert - Læste ´2944 nu og 3150 senere..´
Der er jo lige en lille forskel. Men de to tal sammen med lidt rente... bob-bob.. ca. 520,-

Det skulle selvfølgelig være ca. 260,- / md - men det havde du jo nok regnet ud ;)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Hoopstar skrev:
Hoopstar skrev:av... :( første gang SKAT har bedt mig om penge.. og det blev så til 2944 nu eller 3150 senere.. hvad gør man? er jo vant til at indkassere 5-6000..

skal jeg bare lade den stå også?
Du kan da fint lade den indgå i næste års skat - men hold dig for øje at dit fradrag reduceres med ca. 520,- / md. :evil:
hvorfor 520kr??
Fordi jeg har en exclusiv aftale med Skat - de dobler op, og sender halvdelen til mig 8)

Ej... tossen her havde læst forkert - Læste ´2944 nu og 3150 senere..´
Der er jo lige en lille forskel. Men de to tal sammen med lidt rente... bob-bob.. ca. 520,-

Det skulle selvfølgelig være ca. 260,- / md - men det havde du jo nok regnet ud ;)
Nu ved jeg ikke lige hvad senere indebærer - gætter på at det er næste år den så bliver modregnet, for så får man en årlig rente på 7% - lidt dyrt lån, men ok heller ikke dyrere. (~17,5kr / md)

Hvis det er 260 (som faktisk er 206??) pr. måned (som Plysseren antyder ) :?: - så er det jo straks en anden sag... At have et lån til 7% om måneden løber jo op i (7*12+renters rente=~225%) årligt.. Den er straks slem, og så ville jeg da betale med det samme :S

Der tages højde for sent-om-natten-jeg-læser-til-eksamen-fejl!
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

altså de 2944 er hvis jeg betaler nu og inden juli måned vistnok.. hvis ik så kommer der den rente på så beløbet ender på 3150..

Ja okay plys tænkte godt det var det du mente.. :)
Drud
Geografisk sted: #chart.dk

Indlæg af Drud »

Ved at overføre det til næste år, pålægges der renter på 7% - hvilket i dette tilfælde er forskellen mellem 2.944 og 3.150 (2.944*1,07=3.150). Da man så skal indbetale de 3.150 kr. ekstra i skat, ændres ens fradrag så man faktisk betaler for meget i forhold til ens løn. Det betyder man får 262,50 kr. mindre udbetalt pr. måned, svarende til 3.150 på et år.

Renten tilskrives 1. juli 2008, og tilskrives kun såfremt man ikke betaler restskatten inden da. Derefter er det en restgæld, som bare afvikles over skatten i de 12 måneder.

I øvrigt kan der maksimalt overføres omkring 16 tkr. til året efter, restskat ud over dette bliver opkrævet i rater i efteråret (som regel i august, september og oktober).
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Drud skrev:Ved at overføre det til næste år, pålægges der renter på 7% - hvilket i dette tilfælde er forskellen mellem 2.944 og 3.150 (2.944*1,07=3.150). Da man så skal indbetale de 3.150 kr. ekstra i skat, ændres ens fradrag så man faktisk betaler for meget i forhold til ens løn. Det betyder man får 262,50 kr. mindre udbetalt pr. måned, svarende til 3.150 på et år.

Renten tilskrives 1. juli 2008, og tilskrives kun såfremt man ikke betaler restskatten inden da. Derefter er det en restgæld, som bare afvikles over skatten i de 12 måneder.

I øvrigt kan der maksimalt overføres omkring 16 tkr. til året efter, restskat ud over dette bliver opkrævet i rater i efteråret (som regel i august, september og oktober).
Ahh på den måde :) - så snakker vi samme sprog igen :)
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

ahh mange tak for udredelsen. :)
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Skat til udbetaling. Se under Udbetalingsoplysninger. 1. 716, 00

Nå ja, lidt er også noget :)
pono
devarjokendte.dk

Indlæg af pono »

7136 :) er fint tilfreds..Skal bruges på festivalbilletter + sommerferie
SeZTor
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af SeZTor »

5500 :)
::..=-+-=SeZTor=-+-=..::...:::You don't understand the way I feel:::...
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg bliver nødt til at få regnet min skat igennem for 2007. Kan simpelthent ikke forstå at jeg ikke skal have penge tilbage. Jeg har købt ny lejlighed, og har lånt mig op over begge øre. Penge som jeg ikke selv har oplyst på noget tidspunkt (så vidt jeg lige mener), så renterne af dem burde jo netop komme retur i år. Ahh alt det skat, jeg hader det.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Drud

Indlæg af Drud »

Hvis du skal bruge assistance må du sige til, har fingrene i det til daglig så kan da hurtigt lige kaste et blik på det :)
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Det tilbud vil jeg måske benytte mig af Drud. Kan du evt. sende mig en e-mail / MSN-adresse i en PM til mig?
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

nco skrev:Jeg bliver nødt til at få regnet min skat igennem for 2007. Kan simpelthent ikke forstå at jeg ikke skal have penge tilbage. Jeg har købt ny lejlighed, og har lånt mig op over begge øre. Penge som jeg ikke selv har oplyst på noget tidspunkt (så vidt jeg lige mener), så renterne af dem burde jo netop komme retur i år. Ahh alt det skat, jeg hader det.
Det skal så siges, at banker og andre "kreditorer" ikke længere har pligt til at oplyse renter til skat. Derfor er det ikke sikkert, at dine renter figurerer på din selvangivelse.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Drud

Indlæg af Drud »

Uhm, jo, det mener jeg så bestemt de har. De har ikke pligt til at sende årsopgørelse til deres kunder, men det skal stadig indberettes til Skat.

Men hvis du kan henvise til at sted det står, vil jeg da meget gerne se det :D Det kan bruges som argument for at vi (revisorer) skal lave deres selvangivelse :P
Zukot
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Zukot »

Er lige kommet hjem fra milli så har først set det ny, og det må da siges at være en positiv overraskelse

15696 kontant til mig, plus jeg ikke har lavet kørselsfradrag eller hvad det ny hedder..
Besvar