både b g og n kører 2,4 ghz
n understøtter dog vist også 5 ghz, men er heller ikke sikker på det kommer til DK
EDIT:
Hvad er i øvrigt din erfaring med n? Bevæger det sig efterhånden hen i mod et 100 mbit lan-kabel?
Nyt trådløst problem
Redaktør: Moderators
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Problemet med N(draften) det er der ikke er fastsat en standardiseret protokol endnu, så i de enkelte leverandører bruger deres egen udgave, og indtil N-net bliver standardiseret så kan det ikke anbefales at køre med i større sammenhæng da der er forøget risiko for fx inkompatibilitet...
Og med hensyn til din mus, så er jeg sikker på mit tidligere post er svaret - 200 % sikkert - dog bruger du N som ganske korrekt bruger 5ghz båndbredden nogle steder, men ikke i danmark, da det ikke er lovligt - endnu.
Så se at få fixet nogle drivere mv. og din mus spiller 100% igen!
UnitedPublic - man kan aldrig sammenligne Wireless og wired LANs, husk det...
Og med hensyn til din mus, så er jeg sikker på mit tidligere post er svaret - 200 % sikkert - dog bruger du N som ganske korrekt bruger 5ghz båndbredden nogle steder, men ikke i danmark, da det ikke er lovligt - endnu.
Så se at få fixet nogle drivere mv. og din mus spiller 100% igen!
UnitedPublic - man kan aldrig sammenligne Wireless og wired LANs, husk det...
- UnitedPublic
- Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!
Selvfølgelig kan man det, begge har til formål at skabe forbindelse mellem 2 pc'er, de benytter bare forskellige modeller for det. Derfor er det da oplagt at sammenligne om wlan med n-"standarden" snart er ved at være oppe på et nivau hvor det kan erstatte et ethernetkabel.srea skrev:UnitedPublic - man kan aldrig sammenligne Wireless og wired LANs, husk det...
g-standarden eller 54mbit (reelt 19mbit) som er den hidtil hurtigste og mest stabile løsning har vist sig ikke at kunne leve op til de krav som jeg stiller i mit hjemmenetværk (hurtig fil-overførsel, streaming af video mellem pc'er og backup af billeder). Til disse ting har jeg derfor indtil nu brugt kabel og mit spørgsmål er så nu om tingene snart ser lysere ud.

_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
Grunden til jeg siger det er jo at et ethernet det kører med CSMA/CD og et wireless kører CSMA/CA - i og med det er CA(collision avoidance) så vil du aldrig kunne opnå noget der minder om ethernet - slet ikk mere flere wireless end devices connected... Ved godt at N opnår den høje hastighed ved at lave flere datastreams, men princippet på stadig gælde og derfor så kan det ALDRIG sammenlignes med et ethernet der bruger switch som intermedia device...