PC//mac

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

PC eller mac ?

Afstemning sluttede 11 mar 2008, 23:33

Ja! Helt klart Windows 4 ever! Vi støtter Bill og vennerne!
30
68%
Mac er det eneste som holder!! Især efter lanceringen af Leopard OS X 10.5
14
32%

Afgivne stemmer: 44

amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

PC//mac

Indlæg af amh »

Jeg står i den situation at vi årligt får nogle rimelige hæftige medarbejder tilbud fra Apple, på deres produkter.

Så står virkelig og overvejer at købe en MacBook.

Til den pris vi får den for, er den mere end bare billig, så står og er lidt i tvivl på om de er det værd. Har en kollega som benyttede sig af tilbuddet med det samme, og han har ikke fortrudt, tvært i mod, han undre sig over hvorfor han ikke har benyttet sig af det sidste år.

Så hvad er jeres mening? Skal man virkelig prøve og hoppe med på Mac vognen? man kan jo altid køre Windows på den :lol:

Har lige tilføjet en afstemning, så kan I jo lige stemme om det! Dog skal jeg have bestemt mig inden den 11 marts, der gælder tilbuddet til.
zoonestar
[Ltd edition]

Indlæg af zoonestar »

jeg vil helst køre windows, men det er ikke fordi jeg støtter bill ;)
Zivago

Indlæg af Zivago »

Jeg vælger også PC, men er ikke glad for at "støtte" Microsoft.

Vil gerne have haft muligheden for PC m. linux i afstemningen. :D
Måske skulle du bare have sat mulighederne til det du har skrevet i overskriften :
PC - MAC
8)

Zivago
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

Jeg kører mac og især deres bærbare... De er de fedeste på markedet og har en super levetid... Også kan man også spille dota på dem :)
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

jeg har ligesom andre valgt Windows, men ikke fordi jeg støtter Mikrøblød.. jeg kan simpelthen bare ikke finde rundt i OSX, eller hvad Mac's styresystem hedder..
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Hvis den skal bruges til at redigere / producere musik eller billeder (både stilbilleder og film), så ville jeg klart vælge Mac. Jeg har så absolut kun hørt godt om det, og jeg kender flere der har det, men jeg har bare ikke selv råd og jeg tror også damen vil sige at jeg har nok computere og elektronisk tingeltangel :?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Er det en bærbar computer du ønsker dig?

For jeg kan give det samme råd til dig som til alle andre der spørger mig. En bærbar til under 10.000 så køb en MacBook. Det er klart den absolut bedste computer i det prisleje. Jeg synes til gengæld ikke du skal køre Windows på MacBooken. OS X er meget let at arbejde med. Tilvænningstiden er ca. den samme som at sidde ved et nyt tastatur. Man skal lige tænke lidt de første par timer, men så sker det hele pr. refleks.

Er vi oppe og snakke i et prisleje der hedder 13-20.000 kr. så er det for mig at se fuldkommen ligegyldigt om man vælger en MacBook Pro eller en PC-bærbar, NÆSTEN! For der er simpelthen nogle producenter jeg ikke fatter folk køber, når de alligevel skal ud og investere en halv jetjæger i computer. Sammenligner man MacBook Pro med en PC så vil PC-alternativerne være IBM/Lenovo, HP (serie8510p/w og frem), Asus og Sony. MacBook Pro er blandt topscorerne når det gældet om at køre Windows Vista (og XP) stabilt. Men forskellen mellem top-producenterne er minimal.

Skal du vælge en subnotebook og tænder du på MacBook Air, bør du overveje IBM X300, der ser dagens lys inden længe. Forskellen er at IBMs udgave er noget kraftigere og bl.a. inderholder et CD/DVD-drev (og brænder). Men ønsker du blot en skrivemaskine på farten, der er ultratransportabel så vælg MacBook Air.

De stationære computere er til gengæld et helvede at redegøre for. Ønsker du en let opsætning til at lege med video og musik, så er iMac et fantastisk stykke legetøj. Den fylder ikke særlig meget selvom det er en 24" skærm. Det er en god all-round løsning. På den anden side kan man selv have tålmodighed, tid og ressourcer til at samle sin egen PC fra bunden, så kan der laves meget kraftige (og pæne) PC-løsninger til en lavere pris end hos Mac. Om du vælger en PowerPC fra Mac eller smider 16-20.000 i en PC er fuldkommen ligemeget som jeg ser det.

Jeg selv valgte i efteråret en IBM ThinkPad T61p. Vejledende pris på den var 17.000 kr. og beslutningen om hvilken computer jeg skulle erhverve mig stod på i et halvt år. Jeg tippede mellem MacBook Pro og nævnte. Grunden til at jeg valgte IBM var faktisk (og det hører man ikke ofte om det mærke) designet og nørdfaktoren. Tastatureret ligner noget fra DOS-tiden, og er iøvrigt kåret til verdens bedste. Det ligner en arbejdscomputer og det er en arbejdscomputer. Jeg har ikke fortrudt mit valg en eneste gang. Jeg er fuldkommen tosset med den sorte firkant som DjMail ynder at kalde den. Han valgte iøvrigt en MacBook Pro (og så vidt jeg husker overvejede han også IBM). Jeg sidder iøvrigt og redigerer video på denne bærbare i Adobe Premiere Pro. Venter lige på at Avid får lavet Vista-versioner. På MacBook Pro (eller anden Mac med seperat grafikkort) vil det være dumt ikke at udnytte mulighederne i Final Cut Studio 2. Men hvad der kører bedst er udelukkende en tilvænningssag mellem Premiere og FCPS2 når det kommer til mindre produktioner. Større produktioner og live-editing er Sony Vegas og Avid de to, hvor valget skal træffes.

Håber det hjalp dig lidt på vej. Og kan du få nogle virkelige gode rabatter hos Apple så er det ikke et dårligt køb du foretager dig. Jeg er selv blevet småforelsket i en MacMini og overvejer at skifte den store stationære PC ud med en sådan. Jeg er så heldig at kunne få Apple on Campus rabat fremfor almindelig studierabat, så drømmen er rykket en anelse nærmere.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Fatter ikke hvad folk vil med MAC-LORT. (bare min mening, men jeg hader virkeligt deres software (iTunes, OSX mv.)...

Brude overskriften ikke bare lyde

x86 >< Mac

Om man kører Vista/XP/98 eller en *nix på den burde vel være underordnet.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Ocean
CA Ninja Turtle
Geografisk sted: Ude i blok A, nabo til neggerne...

Indlæg af Ocean »

Kan kun sige Mac Mac Mac Mac Steve Jobs Steve Jobs... :D
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

Man kan tænde et bål på mange forskellige måder - nogle vælger tændstikker, andre en lighter og måske en lille gruppe en 3. metode, men resultatet er det samme. Det handler blot om hvilken metode man personligt bryder sig bedst om.

Det samme gør sig gældende når man skal vælge OS eller computer. Savner du noget nyt, kunne mac være et alternativ - ellers vil jeg nok vælge en x86 og så køre linux. Desuden ser jeg flere muligheder ved en x86. Dette begrunder jeg med, at hvis du vil skifte OS, så findes der et hav af muligheder. Dette er begrænset ved mac - det kan sagtens lade sig gøre at installere windows på en mac, men det kører af lort til.!
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
odder
Bæver Bekæmper
Geografisk sted: Ja det var egentligt et godt spørgsmål

Indlæg af odder »

Deejay_Wonder skrev:Man kan tænde et bål på mange forskellige måder - nogle vælger tændstikker, andre en lighter og måske en lille gruppe en 3. metode, men resultatet er det samme. Det handler blot om hvilken metode man personligt bryder sig bedst om.
Nogle metoder går hurtigere end andre ;) Lad os kalde PC for lighter og så kan vi jo kalde Mac for FLAMMEKASTER, når vi taler om arbejdscomputere :twisted:
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Jeg har en MacBook Pro og er bestemt ikke ked af det.... Den kører jeg iøvrigt windows på.
Noget du lige skal vende dig til dog... Der er ikke nogen "delete" knap :) Den er en kombination er "fn" og "backspace".
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
Deejay_Wonder
Kontakt:

hvorfor købe en mac for at installere windows?

Svarer vel til at købe en Mercedes og så efterfølgende smide en fiatmotor under hjelmen
Tilmeld dig nu
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Korrekt Qrazyleg, mit valg stod faktisk primært mellem din firkant (samme udgave af firkanten) og så min macbook pro.
mt^1
Geografisk sted: Hos din Mor

Indlæg af mt^1 »

Deejay_Wonder skrev: det kan sagtens lade sig gøre at installere windows på en mac, men det kører af lort til.!

hvor får du det fra ?

http://www.youtube.com/watch?v=87lZa8EiEqc
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Windows for the win!

Mac er ren design... Og det eneste man betaler for...

Billede
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Deejay_Wonder
Kontakt:

mt^1 skrev:
Deejay_Wonder skrev: det kan sagtens lade sig gøre at installere windows på en mac, men det kører af lort til.!

hvor får du det fra ?

http://www.youtube.com/watch?v=87lZa8EiEqc
Dem har jeg prøvet har ikke kørt optimalt efter min mening. Men det er også mere princippet i det. Forstår ikke hvorfor man køber en mac for at installere windows - men det er jo nok pga. designet, men kæft et usselt grundlag og håber heller ikke dette er grundlaget.
Tilmeld dig nu
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

Deejay_Wonder skrev:det kan sagtens lade sig gøre at installere windows på en mac, men det kører af lort til.!
jeg har ellers hørt at Windows Vista netop skulle køre bedst på en Mac..
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Så er det nærmere de folk der har lagt win ind der har trådt ved siden af.

For Adobe lancerede deres cs3 pakke med en håndfuld seminarer rundt omkring i landet, og da jeg var til den i aalborg, blev den del af pakken der henvendte sig til web vist frem på en macbook pro med vista og den del der henvendte sig til tryk, blev vist frem på samme macbook pro - bare med Tiger.

Og det kørte fint.
Deejay_Wonder
Kontakt:

har prøvet XP på en mac - ikke imponeret.! Kan være mig der har været uheldig, men fatter stadig ikke princippet i det.

Forstår heller ikke de kællinger, der køber mac fordi den er saaaarj, men ikke aner en kæft om hvad de har købt og tror at det eneste OS der findes er windåse.
Vil ikke mene at man køber mac for at køre windows lige såvel, som man ikke køber en Mercedes med en Fiats køreegenskaber
Tilmeld dig nu
Besvar