INGEN Boykot af indsamlingen til sudan! [det var en and]
Redaktør: Moderators
INGEN Boykot af indsamlingen til sudan! [det var en and]
Ja hvad siger folk til det hele med sudan.. Fik en besked idag "I nyhederne siger sudans president at alle muslimer skal boykotte alt dansk. Så derfor opfordrer vi nu til at folk IKKE GIVER NOGET TIL LANDSINDSAMLINGEN TIL SUDAN PÅ SØNDAG. Tak send videre til alle du kender" Den fik mig så til at tænke at det er sku rigtig nok, hvorfor giver dem noget når de afligevel ikke vil havde noget fra os (dansker)
Der står selv lidt om det her http://www.bt.dk/article/20080225/nyheder/802250382/
Hvad siger folk til det, kom med din mening..
har nu rettet topic så det stemmer mere overens med resten af tråden.
/unitedpublic
Der står selv lidt om det her http://www.bt.dk/article/20080225/nyheder/802250382/
Hvad siger folk til det, kom med din mening..
har nu rettet topic så det stemmer mere overens med resten af tråden.
/unitedpublic
Celebrate Your Life With House
Nej plejer heler aldrig gi noget.. Men syntes folk der plejer, måske sku tænker sig en ekstra gang om, før de gør noget...
Der er faktisk lidt mere om det her, hvor regeringen også vil straffe sudan http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10618010.html
Der er faktisk lidt mere om det her, hvor regeringen også vil straffe sudan http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10618010.html
Om vi skal boykotte Sudan... Tja, eller også skal vi netop støtte som vi plejer. For selvom Danmark og Sudan ikke er enige om hvordan ytringsfrihed skal udtrykkes behøver vi vel ikke "synke ned til deres niveau". Måske vil det også sende et signal til Sudan om, at selvom de boykotter danske varer, så ser vi stadig en medmenneskelig grund til at støtte dem. Og så kan vi pludselig stå som de store i konflikten internationalt set (herunder også i Sudan).
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
God point.. det ku man også.. Men men jeg tror personligt selv ikke det vil hjælpe.. Tror ikke de vil tænke samme baner.. Tror kun penge og støtte er et sprog de kan forstå, for vi har jo hjulpet dem i rigtig mange år, og se hvor vi står idag, de tar jo alt for givet..QrazyLeg skrev:Om vi skal boykotte Sudan... Tja, eller også skal vi netop støtte som vi plejer. For selvom Danmark og Sudan ikke er enige om hvordan ytringsfrihed skal udtrykkes behøver vi vel ikke "synke ned til deres niveau". Måske vil det også sende et signal til Sudan om, at selvom de boykotter danske varer, så ser vi stadig en medmenneskelig grund til at støtte dem. Og så kan vi pludselig stå som de store i konflikten internationalt set (herunder også i Sudan).
Jeg tvivler på de tager alt for givet, og jeg tror reaktionen over tegningerne skal ses i et noget større perspektiv end blot det stødende i at publicere dem (igen). Sudans historie er ikke for de sarte. Det er tidligere en koloni under Tyskland, indtil de i midten af 1950erne (mener jeg det var), blev gjort selvstændige. Herefter har landet haft adskillige diktatorer og en over flere gange undertrykt befolkning. Dertil kommer hungersnød, ekstrem fattigdom blandt en stor del af befolkningen og borgerkrig
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Den kommende nødhjælps indsamling har intet med Sudan at gøre...
Jeg er heller ikke for genoptrykningen af de tegninger og jeg synes efterhånden at det er synd for "everyday" muslimer som får besudlet deres tro og så får på hatten efterfølgende af os fordi der er nogen fanatikereder laver en farce ud af det...
Men snart kan alt igen gå sin sædvanlige gang…
Den Sudanesiske regeringen kan fortsætte med folkedrab i troens navn, imens resten af verdenen kigger på, vi sender naturligvis penge for at finansiere “gildet” i form af donationer, selvom mange af de penge nok alligevel ender på private konti i Schweiz. Så kan vi læne os tilbage og vente på at de fanatiske opportunister får en smart idé igen, for at trække deres egen religion ned i sulet og igen lave en farce af bibelske proportioner.
Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/02/28/163409.htmAnonyme kræfter forsøger at torpedere en indsamling, som Folkekirkens Nødhjælp står for på søndag.
Landsindsamling
Hjælpeorganisationen gennemfører en landsdækkende sogneindsamling for at skaffe penge til indsatsen mod hiv og aids.
Men i en anonym sms-besked, som modtagere opfordres til at sende videre, påstås det at indsamlngen er målrettet til Sudan.
"Nyhederne siger Sudan at alle muslimer skal boykotte alt dansk. Så derfor opfordrer vi nu til at folk IKKE GIVER NOGET TIL LANDSINDSAMLINGEN TIL SUDAN PÅ SØNDAG. Tak. Send videre til alle du kender", hedder det i sms-beskeden.
Falsk
Folkekirkens Nødhjælp fastslår, at der er tale om en sms-kæde uden afsæt i virkeligheden.
- Indsamlingen på søndag er ikke en indsamling til Sudan. De penge, som danskerne giver ved sogneindsamlingen på søndag går til vores arbejde ude i verden med fokus på at bekæmpe hiv/aids og med at hjælpe sårbare børn. Vi har ingen hiv/aids-projekter i Sudan, hvor vores arbejde er centreret om at hjælpe fordrevne i Darfurprovinsen og i andre områder af landet. Der er tale om en falsk og vildledende SMS, siger generalsekretær Henrik Stubkjær.
Jeg er heller ikke for genoptrykningen af de tegninger og jeg synes efterhånden at det er synd for "everyday" muslimer som får besudlet deres tro og så får på hatten efterfølgende af os fordi der er nogen fanatikereder laver en farce ud af det...
Men snart kan alt igen gå sin sædvanlige gang…
Den Sudanesiske regeringen kan fortsætte med folkedrab i troens navn, imens resten af verdenen kigger på, vi sender naturligvis penge for at finansiere “gildet” i form af donationer, selvom mange af de penge nok alligevel ender på private konti i Schweiz. Så kan vi læne os tilbage og vente på at de fanatiske opportunister får en smart idé igen, for at trække deres egen religion ned i sulet og igen lave en farce af bibelske proportioner.
Senest rettet af Cokeline 28 feb 2008, 21:30, rettet i alt 1 gang.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
jeg giver nok en 10'er til bøssen hvis de kommer her, jeg er verdens ringeste til at sige nej til sådan nogle der kommer. Selv da jeg var nede og handle i går, hvor jeg løj overfor nogle der ville sælge mig lodsedler (jeg sagde jeg allerede havde købt) havde jeg dårlig samvittighed i en time bagefter, haha.
Selvom Sudan boykotter danske varer, ser jeg absolut ingen grund til at stoppe nødhjælpen. Folk der omtaler nødhjælpsstop osv. har aldrig givet en krone selv, så det er dem der er de værste i denne situation. At landet har en indskrumpet president bør absolut ikke gå ud over de fattige børn i Sudan som overlever på grund af nødhjælpen.
Så i stedet for at sænke jer selv til deres niveau ved at snakke om nødhjælpsstop, så bør man i stedet indse hvor svært Sudans befolkning har det på grund af deres diktatur. Og dem der aldrig har givet en krone til indsamling, bør virkelig ikke diskutere om andre skal stoppe med at støtte landet.
Over and out.
Så i stedet for at sænke jer selv til deres niveau ved at snakke om nødhjælpsstop, så bør man i stedet indse hvor svært Sudans befolkning har det på grund af deres diktatur. Og dem der aldrig har givet en krone til indsamling, bør virkelig ikke diskutere om andre skal stoppe med at støtte landet.
Over and out.
Jeg gider slet ikke støtte indsamlinger. Det er så få % af pengene, der faktisk kommer dem til gode. Om det så vil være en god idé at stoppe ulandsbistanden til landet tvivler jeg på. Jeg tror bare det rammer de forkerte folk i Sudan.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Sunshine - jeg kommer forbi. Fristende med en tøs der ikke kan sige nej når folk kommer forbi.
Jeg er til gengæld helt for at de tegninger bliver genoptrykt. Og de måtte gerne bilve ved med at gøre det for min skyld. Andre skal ikke bestemme hvad vi vælger at trykke i vores aviser eller hvad vores presse foretager sig. Vi lever i et samfund hvor vi mener alle skal have ret til at udtrykke sig. Dermed også sagt at vi skal finde os i når folk ikke er enige med os.
Jeg er til gengæld helt for at de tegninger bliver genoptrykt. Og de måtte gerne bilve ved med at gøre det for min skyld. Andre skal ikke bestemme hvad vi vælger at trykke i vores aviser eller hvad vores presse foretager sig. Vi lever i et samfund hvor vi mener alle skal have ret til at udtrykke sig. Dermed også sagt at vi skal finde os i når folk ikke er enige med os.
gider ik tage stilling til boykottet osv. men vil sige at de indsamlinger der hænger mig langt ud af halsen... at de kommer og banker på min dør og tigger penge, at man ik' ka gå en tur i gågaden, unden at man skal unden om dem som tigger til en bjørn i rusland eller en neger dreng.. jeg har det sådan lidt, hvis jeg vil gi penge til nødhjælp, så er det når jeg har lyst og overskud. og det er helt sikkert ik når jeg blir banket op søndag morgen kl 10, med ånde der ka slå ihjel og hår der sidder dårligere end den grimmeste deltager i paradise hotel og tømmermænd..
det brude måske ha været i brokke tråden på søndag når jeg vågner men nu får i den her.
det brude måske ha været i brokke tråden på søndag når jeg vågner men nu får i den her.

Word!QrazyLeg skrev:Jeg er til gengæld helt for at de tegninger bliver genoptrykt. Og de måtte gerne bilve ved med at gøre det for min skyld. Andre skal ikke bestemme hvad vi vælger at trykke i vores aviser eller hvad vores presse foretager sig. Vi lever i et samfund hvor vi mener alle skal have ret til at udtrykke sig. Dermed også sagt at vi skal finde os i når folk ikke er enige med os.
Der er ingen der skal bestemme, hvordan vi vælger at leve vores liv med demokrati og ytringsfrihed. At de ikke kan tåle det er fair nok, de må bare lære at leve med at vi lever på vores måde. Det ender jo med at vi skal leve som de gør. Dvs. at vi skal leve som for 2000 år siden...
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
bahhQrazyLeg skrev:Sunshine - jeg kommer forbi. Fristende med en tøs der ikke kan sige nej når folk kommer forbi.
til gengæld kunne jeg ikke være mere uenig med dig i din næste udtalelse, om at du er for genoptrykningen af tegningerne. Ja, vi har ytringsfrihed her i landet og det er der ingen der skal anfægte. Men behøver vi virkelig smide mere benzin på bålet og begrunde det i, at vi har ytringsfrihed? Man kan mene hvad man vil om islam, og man kan synes, det er latterligt at muslimer reagerer som de gør, fordi en lille mand i Danmark har valgt at tegne Muhammed med en bombe i turbanen. Men ikke desto mindre træder man altså ca. 1,3 milliarder mennesker verden over tæerne, og at dømme efter reaktionerne er det ikke bare et lille nip over lilletåen, men et gevaldigt tramp. Jeg forstår ikke, hvordan man kan forsvare at være så respektløs overfor de mennesker, der tydeligvis ikke vil acceptere at vi gør sådan noget.
Men næ nej, vi er danskere, der er da ingen der skal komme og diktere hvad vi må, vi har da vores stolthed. Og skide være med hvem vi træder over tæerne i processen, så længe vi har vores integritet i behold er alt jo fint.
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Ja men man kan da godt bruge den med omtanke? Det synes jeg ihvertfald men selvfølgelig skal andre nationer eller grupper ikke bestemme hvad der bliver trykket i vores aviser. Den sidste genoptrykning var dog ren og skær chikane og komplet unødvendigt.
Hvis jeg stillede mig ned på gaden og benægtede holocaust og gik ind for at lovliggøre pædofili. I bund og grund kunne jeg så gardere mig med ytringsfriheden men jeg tror da nok at en enkel eller to ville komme efter mig her i DK?
Jeg er bare generelt træt af religion, folkefærd der sarte og folk der render rundt i palæstinatørklæder uden at vide hvad det reelt betyder...
Hvis jeg stillede mig ned på gaden og benægtede holocaust og gik ind for at lovliggøre pædofili. I bund og grund kunne jeg så gardere mig med ytringsfriheden men jeg tror da nok at en enkel eller to ville komme efter mig her i DK?
Jeg er bare generelt træt af religion, folkefærd der sarte og folk der render rundt i palæstinatørklæder uden at vide hvad det reelt betyder...
Senest rettet af Cokeline 28 feb 2008, 22:06, rettet i alt 2 gange.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Jeg kan sagtens følge tankegangen om unødvendigheden, men er ikke enig. Da tegningerne blev trykt første gang handlede det om pressefrihed, men det endte med at handle om alt andet. Om hvordan Danmark skulle stå til ansvar for en enkelt avis' (i begyndelsen) indhold og en undskyldning fra dansk side. Dermed gik debatten måske lidt mere væk fra pressefrihed end det var meningen.
Baggrunden for genoptrykningen af tegningerne var de mordtrusler, der kom på Kurt Westergaard (den ene af ophavsmændende bag tegningerne, red.). Skulle dansk presse have vendt den anden kind til og frasagt sig ansvaret for tegningerne i stedet for at udmelde at det ikke er den enkelte tegner, men faktisk hele den danske medbranche, der står sammen om synet på presse- og ytringsfrihed.
Og det har en meget lille stykke af vejen noget at gøre med at tilsvine eller mangle respekt for andre folkefærds religion. Jeg vil derimod mene det har at gøre med et forsvar af egen tro, overbevisning og handlen. Vi skal ikke ret langt væk fra denne tråd før vi ser samme handlen. Jan Olsen fra Tune kaldte os drengerøve og småforbrydere, og straks forsvarer vi os med lange indlæg om sample-lytning og en bland-dig-uden-om-retorik. Det eneste han gjorde var at stille spørgsmålet om hvorfor vi handler som vi gør (nogle lidt mere intelligent end andre...).
Jeg gider ikke skrive mere. Mine øjne er ved at falde sammen af træthed, og jeg kan ikke længere ramme de rigtige taster. Så nu vil jeg i seng. Godnat
Baggrunden for genoptrykningen af tegningerne var de mordtrusler, der kom på Kurt Westergaard (den ene af ophavsmændende bag tegningerne, red.). Skulle dansk presse have vendt den anden kind til og frasagt sig ansvaret for tegningerne i stedet for at udmelde at det ikke er den enkelte tegner, men faktisk hele den danske medbranche, der står sammen om synet på presse- og ytringsfrihed.
Og det har en meget lille stykke af vejen noget at gøre med at tilsvine eller mangle respekt for andre folkefærds religion. Jeg vil derimod mene det har at gøre med et forsvar af egen tro, overbevisning og handlen. Vi skal ikke ret langt væk fra denne tråd før vi ser samme handlen. Jan Olsen fra Tune kaldte os drengerøve og småforbrydere, og straks forsvarer vi os med lange indlæg om sample-lytning og en bland-dig-uden-om-retorik. Det eneste han gjorde var at stille spørgsmålet om hvorfor vi handler som vi gør (nogle lidt mere intelligent end andre...).
Jeg gider ikke skrive mere. Mine øjne er ved at falde sammen af træthed, og jeg kan ikke længere ramme de rigtige taster. Så nu vil jeg i seng. Godnat