Jeg håber de trykker en ny tegning på forsiden af Ekstra Bladet hver dag den næste uge.
Down1 skrev:Sig-Mund skrev:Et eller andet sted kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor vi nu skal trykke de skide tegninger igen? får de danske medier en vis tilfredstillelser ved at provokere andre mennesker?
Det skal de fordi det er en vigtig del i vores demokrati. Hvilket sjovt nok også er derfor alle de muslimer her i landet har ret til, at sige hvad de mener om de tegner uden at der sker noget med dem. Vi skal ikke indordne os efter nogle sølle folk, der ikke har opdaget at vi faktisk for længe siden gennemgik noget vi her i verden kalder "oplysningstiden".
§ 77. Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres.
Det har været vores ret siden 1849!
Ja vores "stolte" demokrati som der en tendens til at tro vi lever utrolig meget op til.
demokrati [demokrHZtiO] sb. -et, -er, -erneo en styreform hvor befolkningen har den politiske magt, og hvor beslutninger træffes ved afstemning og af folkevalgte repræsentanter
Tror jeg kan nævne flere tilfælde hvor den danske befolkning ikke har haft skide meget at sku ha sagt.
Dermed ikke sagt at jeg støtter de fundamentelistiske muslimer, men alligevel mener jeg at vi lever i et samfund, hvor vi burde have det overskud, og det overblik til at leve overens med andre religioner uden at skulle provokere.
Fair nok at vi har vores ytringsfrihed, men hvis jeg genere min ven med at han er tyk, og han beder mig lade være, så stopper jeg da os. Hvorfor så fortsætte med at genere troende muslimer, som har et helt andet livsyn end os?
At der så er nogle (man skal ikke generalisere) muslimer der vælger at leve deres liv til punkt og prikke efter en bog som er skrevet for ca 1500 år siden, kan jeg ikke forstå. Og det er måske derfor de stadig lever under de forhold de gør i mellemøsten?
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!