Det startede med at jeg kørte galt pga. mine bremser på min gamle bil lige pludselig satte udaf drift. De virkede til at starte med, men 2. gang jeg skulle bremse for rødt virkede de ikke! I stedet for at køre over for fuldt rødt, og trafik fra den anden siden, og måske blive torpederet af en lastbil med 70 km/t valgte jeg at undvie og køre ned i en grøft/ torpederer et hegn. Der skete intet groft hverken med mig, eller bil! Dog er sagen blevet trukket ud, ja sagen kører stadigvæk på 4. måned politimæssigt. Jeg har selv måtte finde udaf hvor min bil var kørt hen fra ulykkestedet, den første betjent jeg snakkede med anede slet ikke hvor den skulle være kørt hen, jeg måtte have fat i noget bil indspektion mente han. Det var ikke lige til, så jeg prøvede Falck. De kunne da i det mindste fortælle de havde hentet bilen og kørt den til Kastrup til Bilindspektionen. Det måtte jeg så også selv fortælle den betjent som kørte min sag, for han vidste det heller ikke!! (Hurra for kommunikation!!). Nå jeg fik forklaret dem hvordan og hvorledes. Og om hvornår jeg kunne hente ting i bilen, spurgte jeg så om.. Det kunne jeg godt gøre når den holdte i Kastrup. Fint vi tog til Kastrup for at hente tingenene, men næ nej! det kunne vi ikke, vi måtte ikke fjerne noget som helst. Nå, vi tog hjem og jeg ringede til ham betjenten som havde min sag og spurgte om hvornår jeg kunne få frigivet min bil, mja, det vidste han ikke lige men skulle nok kontakte mig når det skete. Månederne gik, og det blev jul, og så her i slutningen af sidste år, kom der et brev om at bilen var blevet fjernet - på min regning, og ikke som aftalt at man skulle ringe når jeg kunne hente bilen(?!) jeg ringede og spurgte hvordan det kan være, og det viste sig så at det var en anden en som havde overtaget min sag. Så han havde fået bilen fjernet på min regning og kørt ud til en hugger. Hvis de fik bilen var det, som var dækket til omkostningerne. Der må da være en kommunikations brist mellem de 2 politifolk?! Nå sagen slutter ikke her. Jeg ringede for at høre om hvad der skete i sagden, nu var der så kommet en helt 3. på sagen(!!!) Som ville give mig en bøde fordi bremserne ikke virkede. Det kan da ikke være min fejl?! Bilen er blevet synet= Godkendt. hvis bremserne svigter lige pludselig kan man da ikke selv gøre for det ?! Nå, så kom den 4. betjent som overtog sagden som så mente jeg IKKE skulle have en bøde.... og så sent som idag er der kommet en bøde?!?! Så er det her jeg spørger Jer. Hvad gør man i denne sag?! De har indtil videre været 4 måneder om at behandle sagen!!
Hvad gør man?!
Redaktør: Moderators
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Hvad gør man?!
Nå, vil lige høre jeres vudering af denne sag. Den er lidt lang, men læs den igennem, kan være i kan være behjælpelige 
Det startede med at jeg kørte galt pga. mine bremser på min gamle bil lige pludselig satte udaf drift. De virkede til at starte med, men 2. gang jeg skulle bremse for rødt virkede de ikke! I stedet for at køre over for fuldt rødt, og trafik fra den anden siden, og måske blive torpederet af en lastbil med 70 km/t valgte jeg at undvie og køre ned i en grøft/ torpederer et hegn. Der skete intet groft hverken med mig, eller bil! Dog er sagen blevet trukket ud, ja sagen kører stadigvæk på 4. måned politimæssigt. Jeg har selv måtte finde udaf hvor min bil var kørt hen fra ulykkestedet, den første betjent jeg snakkede med anede slet ikke hvor den skulle være kørt hen, jeg måtte have fat i noget bil indspektion mente han. Det var ikke lige til, så jeg prøvede Falck. De kunne da i det mindste fortælle de havde hentet bilen og kørt den til Kastrup til Bilindspektionen. Det måtte jeg så også selv fortælle den betjent som kørte min sag, for han vidste det heller ikke!! (Hurra for kommunikation!!). Nå jeg fik forklaret dem hvordan og hvorledes. Og om hvornår jeg kunne hente ting i bilen, spurgte jeg så om.. Det kunne jeg godt gøre når den holdte i Kastrup. Fint vi tog til Kastrup for at hente tingenene, men næ nej! det kunne vi ikke, vi måtte ikke fjerne noget som helst. Nå, vi tog hjem og jeg ringede til ham betjenten som havde min sag og spurgte om hvornår jeg kunne få frigivet min bil, mja, det vidste han ikke lige men skulle nok kontakte mig når det skete. Månederne gik, og det blev jul, og så her i slutningen af sidste år, kom der et brev om at bilen var blevet fjernet - på min regning, og ikke som aftalt at man skulle ringe når jeg kunne hente bilen(?!) jeg ringede og spurgte hvordan det kan være, og det viste sig så at det var en anden en som havde overtaget min sag. Så han havde fået bilen fjernet på min regning og kørt ud til en hugger. Hvis de fik bilen var det, som var dækket til omkostningerne. Der må da være en kommunikations brist mellem de 2 politifolk?! Nå sagen slutter ikke her. Jeg ringede for at høre om hvad der skete i sagden, nu var der så kommet en helt 3. på sagen(!!!) Som ville give mig en bøde fordi bremserne ikke virkede. Det kan da ikke være min fejl?! Bilen er blevet synet= Godkendt. hvis bremserne svigter lige pludselig kan man da ikke selv gøre for det ?! Nå, så kom den 4. betjent som overtog sagden som så mente jeg IKKE skulle have en bøde.... og så sent som idag er der kommet en bøde?!?! Så er det her jeg spørger Jer. Hvad gør man i denne sag?! De har indtil videre været 4 måneder om at behandle sagen!!
Ville mene at det til værd en tid er din opgave at sørge for at bremserne virker. Dog kan man være uheldig som dig. Men vil stadig sige det er din fejl.
Med hensyn til alt det andet har du ikke været skide heldigt... Hvis jeg var dig ville jeg gå et skridt længere op i systemet de betjente på have nogen overordnet... Få arrangeret et møde med sådan en og duk op der nede og forklar det hele så er jeg sikker på i nok skal få løst problemet.. tag mobil med til at optage samtale altid vigtigt !!!
Med hensyn til alt det andet har du ikke været skide heldigt... Hvis jeg var dig ville jeg gå et skridt længere op i systemet de betjente på have nogen overordnet... Få arrangeret et møde med sådan en og duk op der nede og forklar det hele så er jeg sikker på i nok skal få løst problemet.. tag mobil med til at optage samtale altid vigtigt !!!
-
amh
- CAs dkbn-luder
Ja, men problemet ligger i at bremserne virkede heledagen? Det var først sidst på aftenen at de ikke virkede. Det ville være det samme som at sætte 2 betjente ud i en patruljevogn som har kunne bremse siden de fik dem, og så lige pludselig en dag ikke kan bremse... Det er jo ikke noget man kan forudsige. Og bremser er ikke noget man bare lige tjekker ligesom man gør med sprinklervæske/kølervæske 
.Nu har de måske handlet udfra det synspunkt, "hvilke bil standen var i"
Og hvis den har været til inspektion og fundet "grovere" fejl, behøves ikke være bremserne, men blot bilen som helheds indtryk, kan deres vurdering jo godt være, du havde kørt i en bil, som ikke var forsvarlig.
Og derved give dig en bøde, for uforsvarlig kørsel... pga bilens stand.
En bil kan jo nemt være "godkendt" til syn, som du selv skriver... Men når du er kørt udfra, kan bremse kablet, så vel som koblings kablet, eller gaskablet gå i stykker...
Man kan sige, når du har sagt den kan bremse, og ligepludselig bremser den ikke... Kan jo skyldes mange ting, også ved en vurdering. Er bremse kablet knækket ?
Er bremse væksen/trykket svagt ? osv osv... Det kan tektisk undersøgelser efterfølgende jo godt "bevise"
Hvis du fx. lagde et billede op af bilen, og viste os standarden på den....?
Og hvis den har været til inspektion og fundet "grovere" fejl, behøves ikke være bremserne, men blot bilen som helheds indtryk, kan deres vurdering jo godt være, du havde kørt i en bil, som ikke var forsvarlig.
Og derved give dig en bøde, for uforsvarlig kørsel... pga bilens stand.
En bil kan jo nemt være "godkendt" til syn, som du selv skriver... Men når du er kørt udfra, kan bremse kablet, så vel som koblings kablet, eller gaskablet gå i stykker...
Man kan sige, når du har sagt den kan bremse, og ligepludselig bremser den ikke... Kan jo skyldes mange ting, også ved en vurdering. Er bremse kablet knækket ?
Er bremse væksen/trykket svagt ? osv osv... Det kan tektisk undersøgelser efterfølgende jo godt "bevise"
Hvis du fx. lagde et billede op af bilen, og viste os standarden på den....?
the sound won't listen!
-
amh
- CAs dkbn-luder
Mja, det er rigtigt nok. Men der er 4 betjente som har haft min sag indtil videre, og den første sagde der ikke var noget grundlag for at rejse en sigtelse. Det er også fair nok, så bestemmer ham som så fik sagden efter den 1. betjent så at jeg skal have en bøde. Imens overtager en 3. sagen og mener at jeg ikke skal have nogen bøde, og det var han sikker på, for det var ham som havde sagen nu, og han bestemte så. og så får jeg en bøde alligevel.... Det giver ingen mening ?!
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Lidt uheldig sag du har der 
Helt klart - laaaang og useriøs sagsbehandling, som du helt sikkert godt kan følge dem til dørs på.
Men...hvad var den bil egentligt værd?
Hvis den var dyr, så kører du bare på, men var det en gammel øse til få tusinde spir, så glem det hele.
Og lad mig lige kommentere dette:
Men ting [og især biler] går i stykker fra tid til anden, så indstil dig på at betale den bøde der...
Det er ALTID førerens ansvar, at køretøjet er i forsvarlig stand.
Faktisk er reglerne så stramme, at man - i princippet - er forpligtet til, hver gang man starter bilen for at køre,
at tjekke om alle lygter og blink virker, om vinduesviskerne virker, om hornet virker, om hjulene er der alle sammen, om skidtet kan bremse osv. osv.
Det fungerer naturligvis ikke sådan i praksis, men det er DIG som fører der har ansvaret for at køretøjet kan bremse...
Kun i særlige tilfælde kan skyld spørgsmålet flyttes.
Der var feks. i 2007 en sag fra E45 motorvejen ved Vejlefjord Broen, hvor en grise transport tabte taget på grise laddet. Det fløj ned på vejen og kappede taget af en anden bil.
Her var det vognmanden og altså ikke chaufføren der fik en monster bøde!
Årsagen er, at det med erhvervsbiler, er vognmandens ansvar at bilerne kommer på værksted, og bliver efterset så de er forsvarlige, og grisebilen
var meget ringe vedligeholdt... og Vognmanden vidste tilmed godt, at taget sad løst!
Helt klart - laaaang og useriøs sagsbehandling, som du helt sikkert godt kan følge dem til dørs på.
Men...hvad var den bil egentligt værd?
Hvis den var dyr, så kører du bare på, men var det en gammel øse til få tusinde spir, så glem det hele.
Og lad mig lige kommentere dette:
Du kan være helt sikker på at bremserne virkede i synshallenSom ville give mig en bøde fordi bremserne ikke virkede. Det kan da ikke være min fejl?! Bilen er blevet synet= Godkendt. hvis bremserne svigter lige pludselig kan man da ikke selv gøre for det ?!
Men ting [og især biler] går i stykker fra tid til anden, så indstil dig på at betale den bøde der...
Det er ALTID førerens ansvar, at køretøjet er i forsvarlig stand.
Faktisk er reglerne så stramme, at man - i princippet - er forpligtet til, hver gang man starter bilen for at køre,
at tjekke om alle lygter og blink virker, om vinduesviskerne virker, om hornet virker, om hjulene er der alle sammen, om skidtet kan bremse osv. osv.
Det fungerer naturligvis ikke sådan i praksis, men det er DIG som fører der har ansvaret for at køretøjet kan bremse...
Kun i særlige tilfælde kan skyld spørgsmålet flyttes.
Der var feks. i 2007 en sag fra E45 motorvejen ved Vejlefjord Broen, hvor en grise transport tabte taget på grise laddet. Det fløj ned på vejen og kappede taget af en anden bil.
Her var det vognmanden og altså ikke chaufføren der fik en monster bøde!
Årsagen er, at det med erhvervsbiler, er vognmandens ansvar at bilerne kommer på værksted, og bliver efterset så de er forsvarlige, og grisebilen
var meget ringe vedligeholdt... og Vognmanden vidste tilmed godt, at taget sad løst!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
-
amh
- CAs dkbn-luder
Nå, jeg havde fat i den betjent som havde sagen nu... Da jeg så spurgte angående en bøde skulle jeg ikke have een sagde han. Så fortalte jeg ham der var kommet een, og da sagde han så, "jeg har ikke sagen mere, så jeg har ikke noget med det mere..." Ja, så ryger boldten videre, som i starten da jeg skulle finde udaf hvor min tidligere bil holdte.... Så skal jeg have fat i den bejtent som har skrevet bøden, hvis han da er til at få fat på. Utroligt det offentlige skal være så uforståelige!
Jeg har lige skimmet det her indlæg lynhurtigt, og vil ikke gå i dybden med et svar. Men som jeg ser det amh, så har du en meget dårlig sag, og der er derfor ikke andet for end at betale bøden. Der er kun en der kan have ansvar for de bremser på bilen virker, og det er dig. Har de først sat ud engang, så kører man ikke videre. I værste tilfælde efter forholdende, og det har du jo så ikke gjort, siden du kunne blive involveret i et trafikuheld.
Betal - god weekend!
Betal - god weekend!
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Administrator and founder of CA
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
En sag koster mange penge såfremt du taber. Så jeg vil anbefale dig at ha' en forsikring som dækker den slags ellers kan du søge om fri proces.
Du kan spørge dem herinde omkring din sag.
http://www.ret-raad.dk/brevkasse
Det er ganske gratis at spørge og jeg har også gjort brug af dem, dog koster det så senere så såfremt du skal have juridisk bistand.
En advokat koster ca. 1100 til 1500 ex. moms i timen og det er på din regning.
En retsag kan lynhurtigt løbe op i storre beløb og med det beløb kunne du betale den regning MANGE gange. Så medmindre du er helt sikker i din sag så lad værre.
Jeg tror umiddelbart at du som bilist næsten altid trækker det korte strå ved at køre retsager mod politiet / staten
Du kan spørge dem herinde omkring din sag.
http://www.ret-raad.dk/brevkasse
Det er ganske gratis at spørge og jeg har også gjort brug af dem, dog koster det så senere så såfremt du skal have juridisk bistand.
En advokat koster ca. 1100 til 1500 ex. moms i timen og det er på din regning.
En retsag kan lynhurtigt løbe op i storre beløb og med det beløb kunne du betale den regning MANGE gange. Så medmindre du er helt sikker i din sag så lad værre.
Jeg tror umiddelbart at du som bilist næsten altid trækker det korte strå ved at køre retsager mod politiet / staten
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
-
amh
- CAs dkbn-luder
Hende jeg snakkede med i sekreteriaetet sagde hvis jeg taber skal jeg betale bøde og ikke andet. Ingen omkostninger. Det med bøden at det er min fejl er ok. Men at sagen har taget så lang tid, og at 2 betjente uafhængig af hinanden siger jeg ikke skal have en bøde, og en 3. så giver mig en hænger heller ikke sammen. Sagen har taget næsten et ½ år. og der skete ingen personskader kun materielle skader.
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Jeg kender ikke reglerne for hvem der betaler retsagen i den slags sager men advokat bistand påhviler dig.
Men ring hellere til et advokat firma og fremlæg din sag. De plejer som regel at sige ja eller nej til om det er en god idé at køre en sag.
Mig bekendt er der ikke nogen advokater eller dommere herinde.
Men ring hellere til et advokat firma og fremlæg din sag. De plejer som regel at sige ja eller nej til om det er en god idé at køre en sag.
Mig bekendt er der ikke nogen advokater eller dommere herinde.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
4 måender er ingen ting... vi kørte galt den 12 jan 2007. 2 biler totalt skadet, betjenten på stedet siger han ik tror der sker mere men skal notere det i døgnrapporten når der var materielle skader for over 20 eller 25k så vi kører hjem. 9 måender får vi så et brev om at vi skal møde i retten den 14 nov(mener jeg). næsten et år efter.. og bang så røg kørerkortet + en bøde på 1500,-... så vær du heldig med det kun har taget 4 måneder.. bid i det sure æble og betal bøden og drik dig stiv i aften så det glemt i morgen...
Go Weekend !
Go Weekend !

-
amh
- CAs dkbn-luder
Det er også for lang tid. Men som sagt sagde den kvinde jeg snakkede med at det skulle køres som en princip sag. Ja, jeg erkender min bøde, men når 2 betjente som meget gerne skulle kende reglerne står og fortæller mig jeg INGEN bøde får, tager man deres ord i sig og siger "okay, tak for det" noget tid efter dumper der alligevel en bøde id af døren... Det er ikke prisen på bøden der gør mig gal, det er det som der er blevet sagt "Du får ingen bøde!" sagde den ene, mens den anden sagde "Hvad i alverden skulle du have en bøde for?!" Den ene fra Station City den anden fra Kbh Politi. Så det er derfor jeg vil køre den sag.