Ja det syntes jeg også selv ville være en meget bedre ide.. Prisen ned og kvaliteten op, det er det bedste.. så lad os droppe det muder kastning...Zivago skrev:hmm...
Altså - i fremtiden må jeg heller ikke have en bil, fordi en uærlig person kan finde på at stjæle den og bruge den til et rambuk tyveri.
Besynderligt.
Nå - de må gerne lukke den side for min skyld. Jeg bruger den ikke. Men jeg tror faktisk ikke de får noget ud af det. Der bliver bare adgang til serverne på en anden måde, akkurat som det skete med allofmp3.
Ellers er der jo mange andre sites, der kan bruges.
Istedet for at begrænse folks adgang til internettet, synes jeg selskaberne istedet skulle tage fat der hvor problemet egentligt ligger. Deres priser og kvaliteten af deres udgivelser.
Zivago
Domstol stopper svenske pirater..
Redaktør: Moderators
Celebrate Your Life With House
Jeg ser det ikke som et problem at de lukker lige den side. Men jeg ser det som et problem at en domstol skal bestemme hvilke sider jeg må se på internettet. I sidste uge kom det i øvrigt også frem at folkene bag siden har tjent omkring 1 mil. kr.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Ja men mange af de penge går jo til deres udstyr og vist deres svenske parti.amh skrev:Er det på reklamer de har tjent det?Down1 skrev:I sidste uge kom det i øvrigt også frem at folkene bag siden har tjent omkring 1 mil. kr.
Tror ikke det er billigt at ha' de server kørerende.
Kode: Vælg alt
This week we've hit some magic numbers. We're tracking over 1 million torrents. We have had over 10 million simultaneous peers on the trackers. We're at 2.5 million registered users (and they are active as well).
Tomorrow we will (hopefully) finish the long story about the site until now, as a celebration. If you can find the URL for it, go ahead and read it, but please don't tell anyone the URL in the comments if you do find it. The text is not ready yet, we're missing some entries and the pictures are not always at the correct place. But it would be cool if you wrote a comment that you _did_ find the page ;)
In case we lose the pending trial (yeah right) there will still not be any changes to the site. The Pirate Bay will keep operating just as always. We've been here for years and we will be here many more.
It also came to our attention that it's now possible to buy the documents, from the police!, in the current investigation about The Pirate Bay. But only on paper. And it's not 4000 pages, it 4620 pages. And they cost 6050 SEK for all of them (about 1000 USD). Our view of it? Why not just make a PDF, make a torrent of the PDF and seed it. We know a perfect place you can do that for free, and nobody would have to pay for all those pages of investigation. And a hell of a lot of trees would be saved... And even though the information in the investigation might be a bit personal at times (alcohol intake, sex addictions) we're not suing the police for commercially exploiting the material they took from us without permission.
Sharing is caring - to care for us please share even more then before! (and btw - Thanks to Pepsi for the AMAZING logo on the frontpage!I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugte allofmp3.com før den kom i medierne. Den var lige præcis bygget op og prissat som jeg synes det skal være. Har ikke gidet bruge den siden Paypal blev presset til at afvise dem. Jeg har til gengæld aldrig downloadet noget via TPB, men har været inde og kigge engang (og det fangede mig ikke). Anyway så gør musikindustrien det de har gjort de sidste 6-8 år... Sjatpisser i bukserne for at holde varmen og bruger uendelige midler på det
(Btw så har jeg altid ment at biler er farlige og burde forbydes)
(Btw så har jeg altid ment at biler er farlige og burde forbydes)
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Jeg er for en gangs skyld 100% enig med DJ Mail i denne sag.
Og Jesper - det er ikke et spørgsmål om at de har opbygget siden med ulovlig deling som formål..
De har opbygget en side til fil deling - som for hovedparten, tilfældigvis, bliver brugt til ulovlig deling.
Det er er naturligvis ikke deres skyld, men omvendt - hvis de gerne ville have siden skal overleve myndighederne, skulle de jo nok som minimum,
forsøge at rydde ud i de ulovlige filer... naaah
sker jo ikke, for så er der ingen side i løbet af meget kort tid.
Men det var præcis det samme der skete med Napster, Audiogalaxy, Mulen osv osv.
Det er jo ikke måden, men indholdet.
Og Zivagos eksempel med bilen, er mindst ligeså besynderligt, som selve det besynderligt tænkte eksempel;
En uærlig person [en tyv formoder jeg] skal tiltvinge sig adgang, og bryde mindst én lås, for at komme afsted med din bil, og ramme bukke ned
En Pirat behøver ikke bryde/hacke noget for at komme til at dele filer til højre og venstre - det sker helt af sig selv,
når man vælger at benytte torrent netvækerne [såfremt der er tale om at han rent faktisk seeder/leecher ulovlige filer]...
Fint nok de lukker Piratebay - men vi har set det før; der kommer snart noget nyt og endnu mere effektivt
Og Jesper - det er ikke et spørgsmål om at de har opbygget siden med ulovlig deling som formål..
De har opbygget en side til fil deling - som for hovedparten, tilfældigvis, bliver brugt til ulovlig deling.
Det er er naturligvis ikke deres skyld, men omvendt - hvis de gerne ville have siden skal overleve myndighederne, skulle de jo nok som minimum,
forsøge at rydde ud i de ulovlige filer... naaah
Og Zivagos eksempel med bilen, er mindst ligeså besynderligt, som selve det besynderligt tænkte eksempel;
En uærlig person [en tyv formoder jeg] skal tiltvinge sig adgang, og bryde mindst én lås, for at komme afsted med din bil, og ramme bukke ned
En Pirat behøver ikke bryde/hacke noget for at komme til at dele filer til højre og venstre - det sker helt af sig selv,
når man vælger at benytte torrent netvækerne [såfremt der er tale om at han rent faktisk seeder/leecher ulovlige filer]...
Fint nok de lukker Piratebay - men vi har set det før; der kommer snart noget nyt og endnu mere effektivt
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Hæhæ..Plys - det nye kuld skrev:Jeg er for en gangs skyld 100% enig med DJ Mail i denne sag.
forsøge at rydde ud i de ulovlige filer... naaahsker jo ikke, for så er der ingen side i løbet af meget kort tid.
Altså - den med bilen - det var nu altså en joke.
(Plys - har du tabt din humoristiske sans ?. Du arbejder for meget).
Men set fra et andet synspunkt. Så skal man jo også bruge "værktøj", for hente torrents (en torrent klient), ligesom man måske skal bruge et brækjern eller ligende for at bryde ind i bilen.
Der er da ingen tvivl om, at PB er lavet til ulovlig fildeling. Men der er skam også lovlig software på PB. Selvom det nok er meget lidt.
Det der "støder" mig, er at man generelt er begyndt at hindre adgang til sider, som nogen ikke bryder sig om - og at det er et "privat" selskab der stiller kravene, om at lukke noget på et offentligt netværk.
Gad vide om jeg kan få lukket skattevæsenets side. Når man tager noget uden at få lov, er det tyveri. Skattevæsnet har ikke spurgt mig direkte, om de må tage nogle af mine penge hver måned. Men de gør det nu alligevel.
(joke - hvis nogen skulle være i tvivl).
Zivago
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
OTZivago skrev: Gad vide om jeg kan få lukket skattevæsenets side. Når man tager noget uden at få lov, er det tyveri. Skattevæsnet har ikke spurgt mig direkte, om de må tage nogle af mine penge hver måned. Men de gør det nu alligevel.![]()
(joke - hvis nogen skulle være i tvivl).![]()
Zivago
Hehe synes der i mange af dine beskeder er en snæver modvilje imod at betale for meget til skat?
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
OTCokeline skrev: OT
Hehe synes der i mange af dine beskeder er en snæver modvilje imod at betale for meget til skat?
He He
Mange beskeder omkring skat ?. Tja - det afhænger vist af hvordan man tæller.
Men ja - jeg er vist ikke helt enig med vores regering i, hvordan et skattesystem, skal være opbygget. Jeg er vist lidt træt af, at betale næsten ligeså meget i skat som andre personer tjener om året før skat, og føle jeg ikke rigtigt får noget for pengene.
Jo - jeg har en god stilling med stort ansvar og en fed hyre, som jeg knokler hårdt for i mange timer. Men jeg får ikke ret meget ud af de sidste mange penge tjener. Jeg har ingen gæld, derfor næsten ingen fradrag.
Men skattesnak er jo off topic. Hvis vi skal snakke skat osv. skulle vi nok lave en ny tråd.
Zivago
Jesper CH.
Der er tidligere faldet domme over personer, som har linket til andre sider, hvor man kunne downloade mp3. Ganske almindelige personer, som har gjort det for at være flinke, ikke for at opfordre til lovbrud.
På et link som kunne hedde... www.jubii.dk/400 mærkelige tegn/susanneclausen.htm
Alene navnet piratebay opfordrer til piratkopiering. Ville du gå ind på en hjemmeside, der hed haelervarer.dk og købe et sony 42" til 3.000 kr uden, at du vidste, der var noget råddent ved prisen.
Selvfølgelig ved folk, at hvis tingene er for billigt så er der som regel noget galt. Går du ind og downloader clooverfield dvdr på piratebay, så ved du der er noget galt. Går du ind og downloader Søren og Charlottes sommerferie i Lalandia, så er det sværere at se, at du bryder reglerne.
Lad os nu ikke gøre folk dummere end de er.
...
Der er tidligere faldet domme over personer, som har linket til andre sider, hvor man kunne downloade mp3. Ganske almindelige personer, som har gjort det for at være flinke, ikke for at opfordre til lovbrud.
På et link som kunne hedde... www.jubii.dk/400 mærkelige tegn/susanneclausen.htm
Alene navnet piratebay opfordrer til piratkopiering. Ville du gå ind på en hjemmeside, der hed haelervarer.dk og købe et sony 42" til 3.000 kr uden, at du vidste, der var noget råddent ved prisen.
Selvfølgelig ved folk, at hvis tingene er for billigt så er der som regel noget galt. Går du ind og downloader clooverfield dvdr på piratebay, så ved du der er noget galt. Går du ind og downloader Søren og Charlottes sommerferie i Lalandia, så er det sværere at se, at du bryder reglerne.
Lad os nu ikke gøre folk dummere end de er.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Hør her. Selvfølgelig er det klart "thepiratebay" kun har et formål med siden (Piratkopiring) Og det er også helt fint vis de lukker den. for mit vedkomen..
Men som jeg altid har sagt og som det eneste jeg kun har ment, så er det ikke "Thepiratebay" der er skyld i hvad folk ligger op. Men ja det sku jo så selv gå ind og fjerne diverse ulovlig filer.. Måske ikke så svært lige netop inde på "Thepiratebay", Men hov lad os også få lukket Rapidshare/Megaupload/Nordic-t/btjunkie osv.. og som ikke mindst Chartattack..
De er jo ikke meget bedre vel.
Og ingen ønsker det sker, går hvertifald ikke nogen herinde er det..
Men principet er det samme..
Men for min skyld så kan de sku lukke "Thepiratebay" (Som jeg vist har sagt 100 gange snart)
Jesper_ch
Men som jeg altid har sagt og som det eneste jeg kun har ment, så er det ikke "Thepiratebay" der er skyld i hvad folk ligger op. Men ja det sku jo så selv gå ind og fjerne diverse ulovlig filer.. Måske ikke så svært lige netop inde på "Thepiratebay", Men hov lad os også få lukket Rapidshare/Megaupload/Nordic-t/btjunkie osv.. og som ikke mindst Chartattack..
De er jo ikke meget bedre vel.
Og ingen ønsker det sker, går hvertifald ikke nogen herinde er det..
Men principet er det samme..
Men for min skyld så kan de sku lukke "Thepiratebay" (Som jeg vist har sagt 100 gange snart)
Jesper_ch
-
gentlemanfinn
- Geografisk sted: Østerbro
Allofmp3 har jeg aldrig haft et problem med blev lukket.
Hvis jeg vil købe musik gør jeg det et sted hvor kunstnerne rent faktisk får penge ud af det.
folk der tjener penge på pirat kopiering har jeg ikke meget til overs for.
Hvis jeg vil købe musik gør jeg det et sted hvor kunstnerne rent faktisk får penge ud af det.
folk der tjener penge på pirat kopiering har jeg ikke meget til overs for.
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Ja kan godt være de er stolte af det..
Den eneste forkel jeg så kan se på upload siderne og Thepiratbay,
er at thepiratebay ikke har filerne liggene nogen steder som tilhøre dem, hvor imod alle upload sider har filerne liggene på deres server..
Men det de alle sammen har til fælles er at de alle gør det nemt at dele filerne mellem alle pirater..
Og det er jo det grunden er til at Thepiratebay idag har en sag på halsen, og muligvis skal lukkes..
Så er det jo lige meget med om thepiratebay er stolt af deres arbejd..
Den eneste forkel jeg så kan se på upload siderne og Thepiratbay,
er at thepiratebay ikke har filerne liggene nogen steder som tilhøre dem, hvor imod alle upload sider har filerne liggene på deres server..
Men det de alle sammen har til fælles er at de alle gør det nemt at dele filerne mellem alle pirater..
Og det er jo det grunden er til at Thepiratebay idag har en sag på halsen, og muligvis skal lukkes..
Så er det jo lige meget med om thepiratebay er stolt af deres arbejd..
Thepiratebay har ikke en sag på nakken fordi de gør det nemt - de har en sag på nakken fordi de ikke laver andet end at tilbyde folk mulighed for at stjæle - de går offentligt ind for tyveri og det har ALT med at gøre at de er stolte af det.
Hvis du en gang imellem går og snupper et stykke bland-selv-slik på tanken, så er der næppe nogen de rfår ondt i røven over det. Men går du og siger det til alle og skriver det på din trøje - så får ret mange ondt i røven over det.
ThePirateBay er en digital hælercentral - og det skal lukkes, så simpelt er det - og så må alle verdens små tyve finde et andet sted at stjæle.
Hvis du en gang imellem går og snupper et stykke bland-selv-slik på tanken, så er der næppe nogen de rfår ondt i røven over det. Men går du og siger det til alle og skriver det på din trøje - så får ret mange ondt i røven over det.
ThePirateBay er en digital hælercentral - og det skal lukkes, så simpelt er det - og så må alle verdens små tyve finde et andet sted at stjæle.
- ThomazMix
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Cph dk
- Kontakt:
Ja de kan jo starte med Music Requests Area her inde..DjMail skrev: ThePirateBay er en digital hælercentral - og det skal lukkes, så simpelt er det - og så må alle verdens små tyve finde et andet sted at stjæle.
Og vil lige give jesper_ch ret i at alle de upload sider der er, også burde lukkes.. De har da et større ansvar da de har selv har filerne liggende på deres server, det har piratebay dog ik..
Kan godt være det er ok at allofmp3 blev spærret, men det er det eneste sted jeg har set, hvor man lige præcis kunne vælge rip kvalitet. Fra noget som 128 kbps til ren wav 
Er 100% på at Rapidshare tjener seriøs kasse ifht TPB og folk er hyklere hvis de mener RS er mere reel. Men Rapidshare skal nok blive sat på prøve.... og de er formodentlig dumme nok til at have log filer på ul + dl så det bliver spændende når den tid kommer
Er 100% på at Rapidshare tjener seriøs kasse ifht TPB og folk er hyklere hvis de mener RS er mere reel. Men Rapidshare skal nok blive sat på prøve.... og de er formodentlig dumme nok til at have log filer på ul + dl så det bliver spændende når den tid kommer
Undskyld jeg spørg.. Men hvad er endelig din beskæftigelse til hver dag? (APG)DjMail skrev:Thepiratebay har ikke en sag på nakken fordi de gør det nemt - de har en sag på nakken fordi de ikke laver andet end at tilbyde folk mulighed for at stjæle - de går offentligt ind for tyveri og det har ALT med at gøre at de er stolte af det.
Du sidder inde på en sidde hvor der også bliver delt godt ud af de gratis glæder. Men "Thepiratebay" skal bare dø fordi de gør det nemt for verdens befolkning at dele piratkopiring..
Nu siger du "thepiratebay" reklamere med det de har.. Det er sikkert nok også rigtigt, men så er jo sku den eneste der aldrig har set en reklame for dem, Jeg kom til at kende siden fra en ven, som man gør med så meget andet...
Den gir jeg dig 110% ret i.. Som taget ud af mine tankeraroxdk skrev:Er 100% på at Rapidshare tjener seriøs kasse ifht TPB og folk er hyklere hvis de mener RS er mere reel. Men Rapidshare skal nok blive sat på prøve.... og de er formodentlig dumme nok til at have log filer på ul + dl så det bliver spændende når den tid kommer
Har thepiratebay ikke deres eget pirat parti ? er det ikke at ytrer sine holdninger offentligt ?
Nej jeg arbejder ikke for APG og som du nok ville vide, hvis du havde været her lidt længere, så er jeg ikke stor fan af req. area og dette skyldes måske mig forholdsvis massive indkøb af musik via div. lovlige mp3 shops.
aroxdk du kan på beatport også vælge op til wav kvalitet, så det er ikke kun de ulovlige sider der tilbyder den service.
Min pointe er blot at en side der så åbent viser verden hvad dens intentioner er, ikke kan beskyttes med - det er jo ikke dem der gør det - nej det er muligt, men det er satme dem der har bygget deres side op omkring pirateri.
RS, megaupload osv har da uden tvivl også en kæmpe % af deres kapacitet fyldt med ulovligt materiale - men forskellen ligger forklaret i afsnittet oven over.
Jeg bruger selv megaupload og den slags, men det er til udvekslening af promoér, data som f.eks pdfér frem og tilbage mellem mig og min grafiker osv.
Nej jeg arbejder ikke for APG og som du nok ville vide, hvis du havde været her lidt længere, så er jeg ikke stor fan af req. area og dette skyldes måske mig forholdsvis massive indkøb af musik via div. lovlige mp3 shops.
aroxdk du kan på beatport også vælge op til wav kvalitet, så det er ikke kun de ulovlige sider der tilbyder den service.
Min pointe er blot at en side der så åbent viser verden hvad dens intentioner er, ikke kan beskyttes med - det er jo ikke dem der gør det - nej det er muligt, men det er satme dem der har bygget deres side op omkring pirateri.
RS, megaupload osv har da uden tvivl også en kæmpe % af deres kapacitet fyldt med ulovligt materiale - men forskellen ligger forklaret i afsnittet oven over.
Jeg bruger selv megaupload og den slags, men det er til udvekslening af promoér, data som f.eks pdfér frem og tilbage mellem mig og min grafiker osv.