Fra KBH til Malmø

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

raffay skrev:Og jeg spørger lige igen om der er nogen der ved hvordan boligmarkedet ser ud derovre for tiden? Støt stigende, styrtdykkende eller bare stabilt?
Synes du skulle tage og spørge en kyndig person på området (måske flere)... Herinde får du næppe særligt aktuelle og eller kyndige svar. Spørg de forskellige ejendomsmæglere derovre, og hør hvordan og hvorledes. Så vidt jeg ved, så flytter de fleste fra Malmö relativt hurtigt.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Tjo... Nu er der så mange kyndige mennesker herinde på mange andre områder, det kunne jo være dem der allerede boede i Malmø havde en ide om prisudviklingen. Men i fjerde kvartal 2007 flyttede der 500 flere københavnere til Malmø en kvartalet året før, som var rekordhøj dengang.
Skal man skrive noget her?
D3FrozTt

Indlæg af D3FrozTt »

FrZ skrev:Så vidt jeg ved, så flytter de fleste fra Malmö relativt hurtigt.
Nemlig - hvad enten man vil det eller ej så bliver dit liv ændret en del du kan godt indstille dig på at være ham der besøger istedet for at være ham der bliver besøgt fordi dine kammerater ikke lige kommer væltende på samme måde som før - hvis du ikke kan få et netværk derovre så vælger de fleste at vende tilbage til de vante omgivelser istedet for at føle sig isoleret.

Prisudviklingen er som alle andre steder ikke til at stole på... generelt har det steget helt sindsygt men har ligesom kbh toppet men igen så syns jeg ikke at man skal gøre det for pengenes skyld - hvis du flytter for at tjene penge så køb noget land på Grønland og vent på at den globale opvarmning gør sit ;)

Det kommer også meget an på hvor du har tænkt dig at købe noget, jeg har for eksempel en lejlighed der kommer til at ligge ca. 500 meter fra den nye underjordiske station de er ved at bygge så den vil i sagens natur stige når den er færdig (i 2011 :s).

Bottomline - priserne er steget voldsomt på det seneste men er begyndt at flade ud, det er altid svært at spå men hvis du flytter for at tjene millioner så tror jeg ikke a MLM er svaret.
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Flytter ikke for at tjene millioner, men flytter fordi der er flere fordel ved danske krone sammenlignet med den svenske. Og så arbejder jeg iøvrigt i lufthavnen så det hele spiller bare ind. Jeg er bare nysgerrig om hvorvidt priserne STYRTDYKKER eller er ved at toppe, så længe jeg ikke køber katten i sækken, vil jo nødigt miste alt for mange penge på det.

Jeg ved ikke lige hvad området hedder, men det er ikke langt fra motorvejen hverfald. Ikke at det er klods op af den, men det er 2min kørsel derfra.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

raffay skrev:Flytter ikke for at tjene millioner, men flytter fordi der er flere fordel ved danske krone sammenlignet med den svenske. Og så arbejder jeg iøvrigt i lufthavnen så det hele spiller bare ind. Jeg er bare nysgerrig om hvorvidt priserne STYRTDYKKER eller er ved at toppe, så længe jeg ikke køber katten i sækken, vil jo nødigt miste alt for mange penge på det.
Der er ingen der kan fortælle dig, om priserne vil dykke eller ej, var der nogen der vidste det, ville de nok være milliardære nu :)

Føler du for det, så tag chancen - ellers lad være. Køber snart min herinde på Nørrebro, og det er næppe noget der stiger lige foreløbigt - på den anden side, så tror jeg personligt på, at bunden er ved at være nået.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

FrZ skrev:
raffay skrev:Flytter ikke for at tjene millioner, men flytter fordi der er flere fordel ved danske krone sammenlignet med den svenske. Og så arbejder jeg iøvrigt i lufthavnen så det hele spiller bare ind. Jeg er bare nysgerrig om hvorvidt priserne STYRTDYKKER eller er ved at toppe, så længe jeg ikke køber katten i sækken, vil jo nødigt miste alt for mange penge på det.
Der er ingen der kan fortælle dig, om priserne vil dykke eller ej, var der nogen der vidste det, ville de nok være milliardære nu :)

Føler du for det, så tag chancen - ellers lad være. Køber snart min herinde på Nørrebro, og det er næppe noget der stiger lige foreløbigt - på den anden side, så tror jeg personligt på, at bunden er ved at være nået.
Jeps og som en tilføjelse til frz, så køber man ikke den første bolig som investering. Den skal ihvertfald ikke tænkes sådan, medmindre du véd at du får en super billig attraktiv lejebolig i kbh k.

Hvis du vil investerer så er svaret i noget helt andet raffay, du skal betragte/anskue din første bolig i malmø ud fra din egen overbevisning, synes jeg at dette område er super fedt hellere end kan jeg tjene 100.000 kroner.... Du skal købe din bolig ud fra den betragtning at du synes det er en god pris og that's it... Hav den samme overbevisning som FrZ, også kan du altid investerer, hvis du vil tjene penge, på aktier eller obligationer, råvare kurser what ever..... Eller investerer i en bolig nummer 2.

Håber du har forstået min pointe?

Har nemlig selv været igennem sådanne overvejelser, og kender mange som har brændt nallerne rigtigt meget...
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Jojo, det er svært at spå, især om fremtiden... Men sålænge man ved man ikke er ved at købe en sunken skude, det er mere det mine overvejelser gik på. Så ja, jeg ser det som en investering ud fra den betragtning at den helst ikke skulle falde i pris foreløbig. Jeg har ingen ide om at blive millionær på den måde, i så fald havde jeg sat mine penge i aktier på nuværende tidspunkt og rigtig leget aktie-haj.

Jeg synes den bolig jeg er blevet tilbudt er til en god pris i et OK område og med kort til arbejde i DK. Men da jeg ikke har den helt store på forstand på Malmø endnu kunne det jo være der var nogen kloge hoveder herinde der vidste bedre og kunne komme med et bud på den generele boligmarkeds-trend. Men jeg er glad for jeres respons i den her tråd, jo mere info, jo bedre er man i stand til at tage den rigtige beslutning.
FrZ
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Hehe, der er vist ingen der er blevet aktiemillionære det sidste halve år :]

Om du køber en sunken skude er også svært at sige, får du en god pris (objektivt set), og bor der i 3+ år, så er situationen ligenu næsten ligegyldig.

Mange køber pt. boliger i Berlin i håbet om, at byen skal nå internationalt niveau hvad angår prislejet - om det er smart vil kun tiden vise, men det er super billigt at bo i luxus der.
Brugeravatar
raffay

Indlæg af raffay »

Nej ingen er blevet aktiemillionær det sidste stykke tid, Derfor ville det jo være en god ide at smide en pose penge efter aktier der nærmest ikke kan komme lavere ned... Og ja, kender godt til markedet i Berlin... Dog føler jeg ikke for at pendle til KBH hverdag derfra :)
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

raffay skrev:Nej ingen er blevet aktiemillionær det sidste stykke tid, Derfor ville det jo være en god ide at smide en pose penge efter aktier der nærmest ikke kan komme lavere ned... Og ja, kender godt til markedet i Berlin... Dog føler jeg ikke for at pendle til KBH hverdag derfra :)
hehehe, havde en ven som arbejder som konsulent indenfor kulturbranchen, han flyttede fra dk til berlin, for at pendle med sterling (200 kroner hver vej), frem og tilbage fra sit arbejde i kbh 2 dage om ugen... det gik næsten lige op i forhold til det han betalte for sin lejlighed i kbh.
Men droppede det så igen, da de lukkede tempelhof lufthavnen (lå i berlins centrum), men det var ret vildt.. :)

Men overvej det, hvis det er muligt for dig at arbejde derude 2 dage om ugen og resten af tiden hjemme i berlin... Så er det bare go go go... Berlin holder jo så meget ;)
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

http://www.business.dk/article/20080214 ... /80214074/

Stort prisfald på ejerlejligheder i Malmö
Besvar