Cloverfield

Chart Attacks udgave af Rene ord for pengene. Hvad er hot, hvad er not, hvad skal man ikke bruge penge på og hvad skal man end ikke bruge båndbredde på. Dette forum er ikke kun begrænset til musik, men også film, spil, restauranter, diskoteker. Kort sagt alt, hvad man kan spare penge på eller anbefale.

Redaktør: 3dotz

Besvar
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

Cloverfield

Indlæg af gentlemanfinn »

Efter flere måneders massiv viral markedsføring og masser af mystik fik jeg endelig set Cloverfield.

Som de fleste nok ved, er der tale om en monster film dog med det twist at, hele filmen er optaget med håndholdt kamera, så man er under den illusion af man ser hvad hovedpersonerne også ser.

filmen handler i grove træk om gutten Rob der skal rejse til Japan da han har fået et job som vice president, i den anledning holder hans venner en afskedsfest.
Under festen bliver byen angrebet af et ukendt væsen, og folk begynder at gå i panik.

Derudover er der også en masse personlige kriser og andet gøgl inde over jeg ikke lige gider komme ind på.

Det håndholdte kamera giver filmen et meget realistisk look, og gjorde at jeg følte mig meget tæt på begivenhederne i filmen, det gør også at man kommer meget tæt på de personer man følger.

Det er uden tvivl ikke en film for alle, men jeg synes selv den virkede efter hensigt.

:4af5
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg glæder mig ufattelig meget til at se den i hvert fald :)

Og ja, den virale markedsføring op til denne film har været ret vellykket og et skoleeksempel på hvordan det skal gøres.

Denne artikel er sammen med denne er meget interessant at læse synes jeg.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Uh, nu glæder jeg mig endnu mere til at se den. Har næsten kun hørt dårligt om den.
BØH
Pil-babz

Indlæg af Pil-babz »

Lækkert ! :D

skriver os lige når jeg kommer hjem fra Biffen..

- skal ind og se den her 21.15 .. :b
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

goafreak skrev:Uh, nu glæder jeg mig endnu mere til at se den. Har næsten kun hørt dårligt om den.
de fleste anmeldelser har nu ellers været ret positive :-)
5 stjerner på filmz, bt og 4 i berlingske.

Men som sagt heller ikke en film for alle, hvis man er til typisk hollywood blockbuster film ala Transformers så er det sikkert ikke sagen.
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Var inde og se den her til aften, og fuck den var fed, det var virkelig en film, som skulle ses i biffen! Det var lidt som en rutschebanetur, kan klart anbefale den, og jeg synes ellers normalt jeg er meget kritisk når det kommer til film, men den her tog virkelig fusen på mig!
Pil-babz

Indlæg af Pil-babz »

DJ LAU
Enig!

når man kigger rundt på folk inde i biffen sidder alle med hovedet på skrå, pga. det håndholdte kamera ! :b

FED film !
LeG0lAsDK
Opera anmelder

Indlæg af LeG0lAsDK »

QrazyLeg skrev:Jeg glæder mig ufattelig meget til at se den i hvert fald :)

Og ja, den virale markedsføring op til denne film har været ret vellykket og et skoleeksempel på hvordan det skal gøres.

Denne artikel er sammen med denne er meget interessant at læse synes jeg.
Tak for interessant links ;) Du må gerne spamme flere at sådanne nogen links til mig, hvis du finder flere interessante omkring virale markedsføring.
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Var inde og se den idag - på Valentines Day :lol: syntes den var speciel, men det er sikkert meningen, den fangede desværre ikke min interesse. Dog var den rigtig godt lavet !
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Legoklods, der kommer lige noget spam til dig i en pm i weekenden. Har omkring 120 links jeg bruger.

Men skal lige finde ud af hvilke der er mest interessante.
srea

Indlæg af srea »

Godt koncept med kameraet, man kommer tæt på skuespillerne osv! Skide godt! Men fuck hvor er historien i sig selv ringe! Godzilla med et twist! Måden at opgave filmen får 5/6 fra mig men historien får 1/6 - alt i alt følte jeg mig delt da jeg gik ud af biografen - meget mærkelig fornemmelse - ved ikke om jeg synes den var god eller dårlig - men speciel er den ihvertfald!!
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Så fik jeg så set filmen... Og jeg blev ikke skuffet. Kæft jeg synes den er fe'.

Kan især godt lide scenen i undergrundsbanen med nightvision-halløj på kameraet.
BØH
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Så den også lige igen på DVD for et par uger siden, og synes faktisk den var bedre end jeg havde forestillet mig på DVD, konceptet holdte også på fladskærmen. Det kræver dog at du har HØJ lyd og slukker alt lyd. Men var dog klart fedest i biffen!
goafreak
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Hvordan kan man have høj lyd og slukket alt lyd? ;)
BØH
Pil-babz

Indlæg af Pil-babz »

goafreak skrev:Hvordan kan man have høj lyd og slukket alt lyd? ;)
det er nok lyset der skal slukkes..
;)
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

så den her den anden dag, må også sige at jeg faldt for den.. super fed film.. dog skal man være åben for "uhyre" elementet..
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg er noget skuffet over dvd-udgivelserne. Havde faktisk håbet på lidt mere lir i 2-disc versionen og et lidt bedre lydspor (læs: manglende DTS)
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Kommer den ikke i en bedre version senere mon?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Tjo gør den nok. Men de plejer jo at smide større udgivelser ud også. Når det er enkeltfilm så er det ikke så tit der kommer de større udgivelser såsom bokse og virkelig eksklusive udgivelser senere. Især når det ikke er desiderede storfilm.
Besvar