Station 2 søger unge ang. hælervarer

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Haft kontakt med hælervarer?

Nej, har aldrig købt hælervarer
45
54%
Ja, har måske købt lidt, som var alt for billigt.
18
21%
Ja, har nogen kontakter der kan hjælpe mig med et godt tilbud
15
18%
Ja, jeg både køber og sælger
4
5%
Ja, og har selv skaffet varene
2
2%

Afgivne stemmer: 84

wlt
Geografisk sted: ******
Kontakt:

Indlæg af wlt »

Lanz3 skrev:Nu tror jeg man skal passe på med at generalisere.

Jeg er sikker på du også sagtens kan finde et universitet, et gymnasium eller noget helt tredje, som oplever det samme som dig wlt. Måske du bare er uheldig? Jeg er dog uden tvivl om at det du nævner, ikke finder sted på samtlige tekniskeskoler ;)
Har da ikke generaliseret noget som helst, jeg har blot nævnt et eksempel fra egen lomme, i modsætning til dig, som nævner "det sker nok ikke over hele landet"

Forudsætningen for der bliver stjålet noget, er sku de kan sælge lortet, og er der købere, som typisk lægger fra 16-25år, er teknisk skoler, gymmi, osv et perfekt eksempel at tage ud....
the sound won't listen!
dwr
Moderator

Indlæg af dwr »

Det er klart et spørgsmål om omgangskreds. Nu læser jeg et lidt nørdstudie på handelshøjskolen... Der er godt nok ikke mange hælervare at komme efter, men før det læste jeg blandt andet et halv-årigt HH på Niels Brock for at prøve om økonomi var noget for mig og oplevede der, at vi havde 2 indvandrer og en af deres danske kammerater, der og kunne præsentere bærbare og andre ting i et væk og som wlt sagde - så kunne de også tage bestillinger, man skulle nogle gange bare vente lidt længere sagdse de...
Personligt har jeg ikke meget til overs for tyveri og dobbeltmoralsk og hyklerisk som jeg er, så henter jeg alligevel stadig musik og film på nettet og forsvarer mig med, at de store selskaber ikke har tabt noget, da jeg ikke havde købt det alligevel. Selvom det egentlig er noget sludder. For HVIS der slet ikke fandtes internet og mp3ere, så HAVDE jeg nok købt noget mere musik og film end jeg gør nu.
Efterhånden er jeg stort set holdt op og henter kun enkelte albums, men for det meste bliver jeg skuffet og går tilbage til mine gamle CDer i hylden istedet, som jeg købte i min gymnasietid. Film gør jeg mig heller ikke i mere, da jeg ikke rigtig har tiden.

Iøvrigt er der mere at tilføje til sagen. Hælervarer er jo mere end det Brian sælger dig, som han har stjålet fra Anders' knallert. Det er der jo ikke nogen rigtig "forretning" i udover lidt flere lommepenge til Brian.

Det jeg forbinder med hælervarer er, når man får tilbud at købe et nyt 42" fladskærms-tv for 3-5 tusind kroner. "Det står stadig i uåbnet" indpakning og når man så spørger hvorfor det egentlig ikke bare er blevet returneret eller byttet når nu det ikke har været brugt og argumentet er at kvitteringen er blevet væk.
Eller når man f.eks. på skolen bliver kontaktet af en vens vens vens ven om man ikke kender nogen der er interesseret i nogle billige Canada-Goose jakker eller Versace-jakker eller PS3'ere - helt ubrugte, men man skal selvfølgelig nok få en fin pris og gerne mængderabat - "bare nøjes med at sige det til vennerne, ik?"
Vær lidt flinkere over for folk generelt og du får det bedre selv.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

dwr skrev:af en vens vens vens ven om man ikke kender nogen der er interesseret i nogle billige Canada-Goose jakker
Hov! Det minder mig sgu' da om jeg engang købte en fake North Face-jakke i en 7/11 nord for København. Jeg var blevet tilbudt den af en indvandrer på mit arbejde i en butik på Nørrebrogade, og så skulle jeg bare tage ud i den butik og sige hans navn, så kunne jeg købe den.

Det havde jeg fuldstændigt svedt ud.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Will
Chart Attack VIP

Indlæg af Will »

Også hov her fra...

Da lige kommet i tanke om jeg har købt nogen lidt for billige parfumer... Som vist nok var stjålet nede fra Scandlines færgerne ved Rødbyhavn. :oops:

Man har det nok med at fortrænge sådan noget...
Sig-Mund

Indlæg af Sig-Mund »

Alle har vel i større eller mindre omfang købt nogle hælervare. Det kan jo godt være uvidende.

Jeg købte engang en fladskærm til min computer for 500 kr. Mener den var stjålet fra en teknisk skole. Har den dog ikke mere
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

dwr skrev: Eller når man f.eks. på skolen bliver kontaktet af en vens vens vens ven om man ikke kender nogen der er interesseret i nogle billige Canada-Goose jakker eller Versace-jakker eller PS3'ere - helt ubrugte, men man skal selvfølgelig nok få en fin pris og gerne mængderabat - "bare nøjes med at sige det til vennerne, ik?"
Kender en flok perkere, der ripper omklædningsrum og butikker for de jakker. Jeg kan bare ikke pege den ene ud af 10, der laver knækket, mens en anden/andre holder vagt.

Hvis i ser en perker med sådan en Canada-Goose er den ret sikkert stjålet (Her gik jeg måske over stregen, men da jeg oplevede sådan et tyveri på nært hold begyndte jeg at holde øje med hvem der gik i de jakker, og det var sådan set bare 2G'er omkring de 20 år fra Gellerup/Århus. Men ja, min informer siger, at de får 2-2500 for sådan en stjålet jakke)
Brugeravatar
aroxdk

Indlæg af aroxdk »

og at alle dem jeg holdt øje med havde stjålne jakker på.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Kan du se på jakken om den er stjålen ?
Brugeravatar
aroxdk

Indlæg af aroxdk »

Nej, sorry jeg fik klippet lidt i min tekst pga en lille fejl og mgl mulighed for at redigere ;)
Men ja, min informer siger, at de får 2-2500 for sådan en stjålet jakke, og at alle dem jeg holdt øje med havde stjålne jakker på.
dj wubbi

Indlæg af dj wubbi »

Som dwr siger "Det er klart et spørgsmål om omgangskreds"
det tror jeg han har helt ret i...
jeg er mekaniker... og får sq tit tilbudt alt muligt skrammel.. som anlæg.. fælge osv...så kender man li nogen fra it branchen.. så er det skærme... harddiske.. grafikkort.. bærbar...
vel nu sige jeg har en dejlig dyr bærbar med lovlig windows på:D
og har sq ikke købt noget ulovligt.. men var tæt på at købe 4*500 Gb harddiske for 500 kr.. men han kunne ikke skaffe alligevel.. og man kan sq oz godt klare sige uden det ulovlige...
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

Har du fået noget brugbart matriale via CA, Janni Lundager?...
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Besvar