Idéer til fremlæggelse.

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
EMR

Idéer til fremlæggelse.

Indlæg af EMR »

Hej CA.

Som nogle af jer nok ved er jeg i den her uge (sammen med en mate), ved at lave et projekt.
Vi har en fremlæggelse her mandag eller tirsdag i næste uge, og vi er på bar bund ang. kreative idéer.
Vores overemne er "De Ti Bud" og vi har så valgt buddet Ær din mor og far. Derunder skriver vi om homoseksuelle og adoption og insemination (ved lesbiske ofc)
Vores problem formulering lyder følgende:

Kode: Vælg alt

Fælles på klassen har vi valgt De Ti Bud som overemne. Som underemne har vi valgt buddet ”Ær Din Mor Og Far”.

Vi vil gå i dybden med homoseksuelle par, som adopterer et barn, eller på anden måde får et barn de kan kalde deres eget. Vi undrer os over, om barnet mon kommer til at mangle noget i opdragelsen som et heteroseksuelt par kunne have givet det. Ydermere undrer vi os over hvem der får hvilke roller. Bliver der i et bøssepar nødt til at være en der er mere moderlig en den anden?

Spørgsmål:

1.	Vil barnet mangle noget i opdragelsen ved et homoseksuelt par i forhold til et heteroseksuelt par?

2.	Bliver barnet påvirket psykisk?

3.	Er det muligt for to mænd der danner par, at adoptere et barn? Hvis nej, hvorfor? Hvis ja, hvorfor?

4.	Har de specielle krav de skal opfylde for at adoptere og have et barn?

5.	Findes der en rollefordeling hos homoseksuelle par? Hvis ja, hvordan finder de ud af det?

6.	Hvad er kirkens holdning og regler ved et homoseksuelt ægteskab?

Er der nogle der har nogle fantastiske idéer?

Mvh EMR og NicolaiC
NicolaiC
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af NicolaiC »

det lyder som et super projekt
nesia

Re: Idéer til fremlæggelse.

Indlæg af nesia »

EMR skrev:Mvh EMR og NicolaiC
NicolaiC skrev:det lyder som et super projekt
Hmm, der er noget galt?
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Mon ikke NicolaiC som skriver opgaven sammen med EMR bare lige forsøgte at være morsom...!?
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Darkheart
Geografisk sted: Always under // or above
Kontakt:

Indlæg af Darkheart »

Hmm, det var da vældigt at tage munden fuld. Nu skriver du/I ikke hvilket uddannelsesniveau der er tale om, men det er i alt fald i emne, der nok skal skabe debat i plenum.

Det eneste jeg kan bidrage med, er nok, at I skal passe på at være saglige - undersøgelser der viser for eller imod den slags er sparsomme, og selv de der findes er omdiskuterede. Så husk at tage begge sider op til overvejelse...

Men skrive lige hvordan det går ;-)
- Darkheart -
We fools who love...
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Jeg mener det er noget 9. klasses noget....

Men ja, undersøgelserne på området er meget få. Man får let etisk råd, og menneskerettighedsdomstolene på nakken, ved at påstulere at homoseksuelle par er skadelige for børn.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
EMR

Indlæg af EMR »

QLeg har fuldstændig ret, det er 9. klasse.

Hehe, regner ikke med vores lærere går så meget amok de sender menneskerettighedsdomstolene efter os.

Darkheart - skal jeg nok, men tror mildest talt ikke det går godt. Dreng i 9. klasse = doven, you know.
nesia

Indlæg af nesia »

EMR skrev:Dreng i 9. klasse = doven, you know.
Nah, EMR = doven. Håber ikke du generaliserer lige så meget i din opgave.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

EMR skrev: Hehe, regner ikke med vores lærere går så meget amok de sender menneskerettighedsdomstolene efter os.
Øh nej, nu har i jo heller ikke lavet en undersøgelse. Det er mere grunden til at det er svært at finde undersøgelser, der svarer på en række af jeres spørgsmål. Og yderligere at det er valide.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Spørgsmål:

1. Vil barnet mangle noget i opdragelsen ved et homoseksuelt par i forhold til et heteroseksuelt par?

2. Bliver barnet påvirket psykisk?

3. Er det muligt for to mænd der danner par, at adoptere et barn? Hvis nej, hvorfor? Hvis ja, hvorfor?

4. Har de specielle krav de skal opfylde for at adoptere og have et barn?

5. Findes der en rollefordeling hos homoseksuelle par? Hvis ja, hvordan finder de ud af det?

6. Hvad er kirkens holdning og regler ved et homoseksuelt ægteskab?
Her var det jo nok ligeså relevant at overveje, om 2 kvinder ville kunne leve op til mor/far rollemønstret??
Der ER trods alt en lille forskel på kvinde og mand...

Godt emne, men farligt ja ;)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
mammut

Indlæg af mammut »

Undskyld jeg lige blander mig i topic her, men jeg skal også snart til selv at skrive projekt (9. klasse) om censur.

Har nogle af jer nogen idéer til hvem man evt. kunne snakke med om dette emne? :S Altså jeg tænker på eksperter eller noget i den stil.
Ged
kalleanker

Re: Idéer til fremlæggelse.

Indlæg af kalleanker »

EMR skrev:

Kode: Vælg alt

Spørgsmål:

1.	Vil barnet mangle noget i opdragelsen ved et homoseksuelt par i forhold til et heteroseksuelt par?

2.	Bliver barnet påvirket psykisk?

3.	Er det muligt for to mænd der danner par, at adoptere et barn? Hvis nej, hvorfor? Hvis ja, hvorfor?

4.	Har de specielle krav de skal opfylde for at adoptere og have et barn?

5.	Findes der en rollefordeling hos homoseksuelle par? Hvis ja, hvordan finder de ud af det?

6.	Hvad er kirkens holdning og regler ved et homoseksuelt ægteskab?

Er der nogle der har nogle fantastiske idéer?

Mvh EMR og NicolaiC
3+4 er stort set det samme. Hvis der bliver svaret nej i 3'eren vil 4'eren ikke kunne laves.

Her kommer lige et par gode råd til jer:
Hvis i kender nogen der har adopteret et barn som er homoseksuelle eller lesbiske ville det være kanon, ellers ud og snakke med en præst- hvad siger han om det, en masse hv spørgsmål til ham.
Snakke med en børnehaveleder, måske er i heldige og de har haft et barn med to fædre :lol:

En ting jeg gerne vil vide for at kunne hjælpe lidt mere er om i skal være subjektive eller objektive (Egne vs generelle synspunkter)

Held og lykke- det skal i sku nok klare !
Besvar