Alternativ løsning for at se TV
Redaktør: Moderators
-
amh
- CAs dkbn-luder
- Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen
Alternativ løsning for at se TV
Findes der til dags dato ikke en måde man kan se TV over Internettet gratis, eller bare lidt billigere end hvad YouSee tager for program pakker? Jeg havde besøg af dem fra Dansk KabelTV idag, som nok arbejder for YouSee. Så der stod en og pillede ved vores grå boxe i gården. Da jeg så kom hjem idag stod der der havde været tekniker på besøg og rette pakken til. problemet er, jeg aldrig har ønsket at får rettet nogen pakke. Der kom dog bare et brev sidste år om at man skulle tage stilling til den program pakke man ville have. Så nu er min pakke desværre nedgraderet til Grundpakken som de f**** også tager penge for?! Jeg har intet gjort bare ingoreret brevet, og så står der at det koster penge alligevel. Så nu er Discovery Channel som er den jeg så mest røget !
3 kanaler 154.- + licens på 1037.- Det er 3 dyre kanaler.
-
kloojve
- Mejerist steger speedway-montør
- Geografisk sted: spætten fühls rede
- Kontakt:
hehe...
køb dig et tv med DVB-T tuner.. opsig dit tdc kabel tv abb. og køb en DVB-T antenne.. så har du tv2, dr1 og dr2 for dine licens penge... så sparer du i hvert fald de 154kr. du giver nu.. og forhåbentlig får du det i en bedre kvali.
du kan jo så samtidigt koble din computer til dit tv, og bruge nogle af de gratis tv kanaler.. der findes på nettet?
køb dig et tv med DVB-T tuner.. opsig dit tdc kabel tv abb. og køb en DVB-T antenne.. så har du tv2, dr1 og dr2 for dine licens penge... så sparer du i hvert fald de 154kr. du giver nu.. og forhåbentlig får du det i en bedre kvali.
du kan jo så samtidigt koble din computer til dit tv, og bruge nogle af de gratis tv kanaler.. der findes på nettet?
-
amh
- CAs dkbn-luder
kloojve skrev:hehe...
Sad og kiggede på den løsning....
Men føler mig næsten bondefanget af YouSee. Betaler 1037.- i licens. Så skal jeg betale for 154.- for 2 TV kanaler som alligevel sender lort? Altså det nægter jeg. Så hellere se om man ikke kan koble sig på naboens store pakke via den grå box. Har jeg hørt noget om man kan.
Hvis du hopper ud til den grå boks som YouSee samler alle kabler i, der kan du rode lidt rundt med nogle "sikringer" (eller hvad de nu kaldes)
Find dit husnummer og smæk den i den "porten" til den store pakke.
Så vidt mener jeg ihvertfald man kunne gøre det dengang det hed TDC kabel-tv. Ved ikke om de har ændret deres systemer.
Find dit husnummer og smæk den i den "porten" til den store pakke.
Så vidt mener jeg ihvertfald man kunne gøre det dengang det hed TDC kabel-tv. Ved ikke om de har ændret deres systemer.
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Mange steder har de sat nogen låse på selve stikkene som kræver en speciel nøgle. Dengang jeg gjorde det virkede det fint med den store pakke
Dog kan du blive straffet for tyveri hvis de opdager det.
Folk fra antenneforeningen i boligområdet Marslevvej i Svendborg havde godt bemærket, at et af de kabeltv-skabe, de administrerer på vegne af TDC, var brudt op. En eller anden havde pillet ved installationerne.
Nå, der blev repareret lidt, og så fungerede tv-fordelingscentralen perfekt igen.
Indtil torsdag morgen klokken 09. Her kunne administratoren igen konstatere, at signal-skabet var opbrudt. Og blev samtidig opmærksom på, at en fingernem beboer ved hjælp af få indsigtsfulde indgreb havde sikret sig fuld tv-pakke i stedet for den grundpakke, han betaler for.
Politiet har nu modtaget navnet på den ene beboer, som har opnået vinding ved signal-tyveriet. En alvorlig samtale venter.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Du har ret - Jeg har nu også kun hørt om at det kunne lade sig gøre, har aldrig selv forsøgtCokeline skrev:Mange steder har de sat nogen låse på selve stikkene som kræver en speciel nøgle. Dengang jeg gjorde det virkede det fint med den store pakkeDog kan du blive straffet for tyveri hvis de opdager det.
Men "nøglen" til de skabe har jeg da liggende
Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?Jo det kan sagtens stadigt lade sig gøre, da det bare er et filter der filtrere frekvenser fra hvis man feks kun har den lille pakke, derfor kan man normalt heller ikke få feks internet fra dk-tv hvis man kun modtager den lille pakke, da de bruger nogle af de frekvenser den modstand tager fra.
Normalt er det bare en helt standard trekant nøgle der bruges til at åbne de skabe med, og sådan en er enhver elektriker udstyret med.
Ud over det så skal de lige siges at det er piv hamrende ulovligt at gøre.
Normalt er det bare en helt standard trekant nøgle der bruges til at åbne de skabe med, og sådan en er enhver elektriker udstyret med.
Ud over det så skal de lige siges at det er piv hamrende ulovligt at gøre.
We came to wreck everything and ruin your lives, God sent us

-
amh
- CAs dkbn-luder
Yup det er en trekantet nøgle, og har sørme også en god ven som er elektriker, så han kommer lige forbi snarestSunshine skrev:øv. Håber ikke de kommer her og opdager, at jeg har en elektrikerven med den specielle nøgle der bliver omtalt, og har lavet samme nummer.
DR1 og DR2 kan streames herfra i en lækker stream med x264 codec: http://drstreaming.nordija.dk/direkte.html
TV2 kan streames fra zattoo... Derudover kan du også se flere nordiske kanaler derpå - http://zattoo.com/
EDIT: Du kan også se tv live fra folketinget
http://www.direktetv.ft.dk/medie/bredbaand.wvx
TV2 kan streames fra zattoo... Derudover kan du også se flere nordiske kanaler derpå - http://zattoo.com/
EDIT: Du kan også se tv live fra folketinget
-
amh
- CAs dkbn-luder
mt^1 skrev:det bare et bette filter som sidder på i den grønne box, hiv filteret af på alle lejlighederne.. så alle har fuld pakke.. og hvis de så kommer så sig du intet ved om det... c",) evt at du siden du flyttede ind har ku ta dem alle
Will skrev:Så opgrader lige en 3-4 stykker når nu du er i gang, så de ikke kan regne ud det er dig som har gjort det
Haha, i er sgu' geniale! Så kunne det være samtlige i de 69 lejligheder som har gjort det
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Der sidder kun et frekvensfilter såfremt der er nogen der har den lille eller mellempakken.
Ude på boksen sidder der den trekantede lås men på selve stikket til husstanden er de begyndt at montere nogen små låse så du ikke bare kan montere ad libitum.
Ude på boksen sidder der den trekantede lås men på selve stikket til husstanden er de begyndt at montere nogen små låse så du ikke bare kan montere ad libitum.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^