tror min bil er total smadret :(

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

PinK^^ShadoW
Geografisk sted: langt væk

tror min bil er total smadret :(

Indlæg af PinK^^ShadoW »

er der nogle der har forstand på hvordan og hvorledes, hvor meget der skal være skadet for og sådan noget, før den går under totalskadet?? og hvor meget kan jeg ca få for den??

det er denne bil der er snak om http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=112148

her er det eneste billed af bilen som jeg lige har fået taget
Billede

det var ikke min skyld, så det bliver hendes forsikring der skal dække det.
men hun elskede ham, selv når han kom hjem med læbestift på den skjorte hun havde strøget tidligere på dagen.

- Kasper Spez
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

anlægget har da været dyrere end bilen :S

Din bil bliver erklæret for totalskadet, hvis den involveres i et færdselsuheld, hvor den bliver så beskadiget, at det ikke kan betale sig at reparere den. Du har derefter krav på en kontant erstatning fra hendes forsikring.

Så i dette tilfælde vil jeg tro, at hvis hun har pådraget bilen skade for mere end 15.000 bliver den erklæret for totalskadet - men er svært at bedømme da jeg ikke ved hvor meget bilen står i og hvor omfattende skaderne er - men det tryk bilen har fået kan nemt forårsage, at stellet er blevet skævt og så bliver den nemt erklæret totalskadet da det er svært at rette 100% ud igen.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

Ved sådan en skade kan forvangerne være blevet slået skæve plus ved ik hvor meget der er sket med motoren. Det ser ud på billedet som om den vil blive total skadet.. Du få ik ret meget for alt det ekstra udstyr med mindre du har tegnet en ekstra forsikring på det. Sur røv.. :roll:
PinK^^ShadoW

Indlæg af PinK^^ShadoW »

hehe ja anlægget er noget dyre end biln, okay, men regnede også med den var færdig, glæder mig så bare til at høre hvad jeg får for den.
men hun elskede ham, selv når han kom hjem med læbestift på den skjorte hun havde strøget tidligere på dagen.

- Kasper Spez
PinK^^ShadoW

Indlæg af PinK^^ShadoW »

ThomazMix
nej ved godt det med skørterne osv? men er det så noget jeg må tage af inden den bliver skrottet?? det er kun fronten der har taget skade..

- Kasper Spez
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Jeg mener smertegrænsen for prisen på en reparation efter et uheld, ligger på 60% - altså, er bilen skadet for mere end 60% af bilens handelsærdi, er den total skadet.
Kun i meget sjældne tilfælde, hvis der er tale om en helt unik bil, gøres der undtagelser.
Og man kan sige hvad man vil, men en Kadett 1,4i fra 1991 er ganske givet ikke unik, set gennem forsikrings briller ;)

Ekstra udstyr får man ikke noget for. Det eneste der trækker en gammel bil op over markeds gennemsnit er, hvis den er i usædvanlig god stand.
Her mener jeg ikke om den er nymalet eller har læder stue.
Den skal være i rigtig god karosseri mæssig stand, uden rust og aldrig svejset i.
Et lavt km. tal hertil trækker også op.

Der sker ikke noget ved at spørge dit (eller hendes) forsikringsselskab, om du kan få de specielle dele fra bilen.
Ofte er de mere end villige til at skaffe sig af med skrot dyngen.
Men du skal regne med at du skal betale for dem.
Du får jo en pose penge udbetalt for bilen hvis den totalskades, så de forærer dig ikke noget.
Men græd ikke, for en total skadet bil er ikke mange skillinger værd.
Jeg vil tro du bagefter kan købe den for 2.500,- eller noget i den stil.
Kan du købe delene for de penge?

Iøvrigt, så er dit fine anlæg ikke omfattet af din forsikring, medmindre der klart og tydeligt står i policen at det er omfattet.
Typisk dækker de en radio til en max. værdi af 3.000,- kr. - tjek lige din police. Jeg vil tro at hendes forsikring skal dække din bil med samme betingelser, som din egen forsikring beskriver.

Så hvis det er som jeg beskriver, er du i din gode ret til at fjerne det hele inden bilen overdrages til forsikringen.
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

PinK^^ShadoW skrev:ThomazMix
nej ved godt det med skørterne osv? men er det så noget jeg må tage af inden den bliver skrottet?? det er kun fronten der har taget skade..
Som Plys - det nye kuld siger så tror jeg heller en kadett 1.4 som har kørt 300000 er meget værd. Du må faktisk ik tage noget af bilen hverken anlæg eller skørter. Men som regl kan du få lov at købe den af forsikringen hvis den bliver total skadet.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Du må faktisk ik tage noget af bilen hverken anlæg eller skørter.
Lige præcis anlægget tror jeg altså gerne han må tage - hvis det ikke er omfattet af forsikringen :)
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

Indlæg af Renow »

du må genre tage dit anlæg da det ikke er noget af selve bilen men dine skørter osv må du ikke tage
men man kan som regl få lov at købe bilen billigt bagefter men ved nu ikke om jeg ville gøre andet ind bare tage anlæget ud
chart.dk@efnet
wlt
Geografisk sted: ******
Kontakt:

Indlæg af wlt »

Renow skrev:du må genre tage dit anlæg da det ikke er noget af selve bilen men dine skørter osv må du ikke tage
men man kan som regl få lov at købe bilen billigt bagefter men ved nu ikke om jeg ville gøre andet ind bare tage anlæget ud

Kode: Vælg alt

Hvis en bil bliver erklæret total skadet, må den ikke komme ud og køre på vejen igen.
Ang. anlæg. så er det ikke en del af bilen, men betegnes som ekstra udstyr, så det afmonterer du bare.

Du skal nok ikke regne med ret meget, for sådan en gammel bil, for den overstiget hurtigt grænsen på de 60-70% af bilens værdi.
the sound won't listen!
PinK^^ShadoW

Indlæg af PinK^^ShadoW »

har lige fået svar i dag.

jeg får 21,000 kr + bilen. så jeg er godt tilfreds.

så skal jeg bare have fundet mig en ny. men mange timer spildt.

>EDIT

vil da lige sige at alt på bilen er til salg, bare ikke anlægget

- Kasper Spez
Brugeravatar
T-Man
Geografisk sted: Sydøst på...
Kontakt:

Indlæg af T-Man »

PinK^^ShadoW skrev: så skal jeg bare have fundet mig en ny. men mange timer spildt.
Interesseret i Audi A4 1.8 Klima??

http://www.bilbasen.dk/cars/usedcars/sh ... dId=200808
PinK^^ShadoW

Indlæg af PinK^^ShadoW »

tror en audi er lige dyr nok for mig at forsikre, men har købt denne

http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=63592

- Kasper Spez
wlt
Kontakt:

Indlæg af wlt »

T-Man skrev:
PinK^^ShadoW skrev: så skal jeg bare have fundet mig en ny. men mange timer spildt.

Er det din vogn ?
the sound won't listen!
Renow
Geografisk sted: Lige her
Kontakt:

Indlæg af Renow »

Wlt skrev
Hvis en bil bliver erklæret total skadet, må den ikke komme ud og køre på vejen igen.

undskyld jeg siger det men det passer ikke du kan købe den som genopbygning hvis du vil det ved jeg da min far er mekaniker og har gjort det 2 gange
og PinK^^ShadoW skrev også at han havde fået bilen.
chart.dk@efnet
wlt
Kontakt:

.

Indlæg af wlt »

Det er meget forskelligt

http://www.ankeforsikring.dk/Typiske_aa ... skade.aspx

for mit vedkomne det sidste... ophugning.
the sound won't listen!
Brugeravatar
T-Man
Geografisk sted: Sydøst på...
Kontakt:

Indlæg af T-Man »

wlt skrev:
T-Man skrev:

Er det din vogn ?
Ja, det er det, interesseret?
Brugeravatar
cookie-

Indlæg af cookie- »

PinK^^ShadoW skrev:tror en audi er lige dyr nok for mig at forsikre, men har købt denne

http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=63592
Damn, kan du godt komme over kantstenen med de skørter? 8)
<center>
</center>
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

T-Man skrev:
wlt skrev:
T-Man skrev:

Er det din vogn ?
Ja, det er det, interesseret?
OT: Hvorfor har du warped nummerpladen på alle billeder bortset fra et? :)
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
goafreak
Geografisk sted: Horse
Kontakt:

Indlæg af goafreak »

Ja den er ret obvious. Hehe
BØH
Besvar