En god opskift på røgbombe?
Redaktør: Moderators
-
Dj Dk
- Geografisk sted: der hvor jeg befinder mig nu
- Kontakt:
En god opskift på røgbombe?
kender i en god opskrift på at lave en røgbombe ?
har selv prøvet mig frem, men uden held
har selv prøvet mig frem, men uden held
- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Sukker og kaliumnitrat (Salpeter, KNO3) er nok noget af det mest effektive.
Du karamelliser sukkeret i en pande og blander der efter kaliumnitrat ned i. 50/50
OBS! Gør det udenfor evt. på en grill! Hvis sukkeret bliver for varmt brænder det og så har du pludseligt en røgbombe indenfor!
Søg på youtube efter KNO3 så kan du se nogen videoer med det.
Salpeter bruger man dog også til at lave krudt så derfor skal du ha' en god forklaring når du skal købe det og de kan nok også finde på at spørge om adresse og du skal være over 18 år. Man kan vist også bruge gødning som indeholder meget kaliumnitrat dog har jeg ikke prøvet det.
KNO3 er ikke giftigt. Det eneste som er farligt er at det frigiver en masse ilt når det brænder og derfor giver ild nærring.

Her er der iøvrigt en step-by.step guide
http://chemistry.about.com/od/demonstra ... kebomb.htm
Du karamelliser sukkeret i en pande og blander der efter kaliumnitrat ned i. 50/50
OBS! Gør det udenfor evt. på en grill! Hvis sukkeret bliver for varmt brænder det og så har du pludseligt en røgbombe indenfor!
Søg på youtube efter KNO3 så kan du se nogen videoer med det.
Salpeter bruger man dog også til at lave krudt så derfor skal du ha' en god forklaring når du skal købe det og de kan nok også finde på at spørge om adresse og du skal være over 18 år. Man kan vist også bruge gødning som indeholder meget kaliumnitrat dog har jeg ikke prøvet det.
KNO3 er ikke giftigt. Det eneste som er farligt er at det frigiver en masse ilt når det brænder og derfor giver ild nærring.

Her er der iøvrigt en step-by.step guide
http://chemistry.about.com/od/demonstra ... kebomb.htm
Senest rettet af Cokeline 09 dec 2007, 16:56, rettet i alt 6 gange.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
AABs tilhængere er nemlig for uintelligente til at kunne følge en opskrift...Down1 skrev:Ja så er du jo nok bif eller fck fan :p
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
What!? Hvorfor i hede hulen helvede skal noget af det mest geniale på nettet lukkes? Et sted, hvor man er fri for selviscenesættelsesfjolser og andet Facebook/youtube/myspace/jeg_er_en_talentløs_teenager genereret pis!
---
Var lige inde at læse... :@
---
Var lige inde at læse... :@
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!