Vandbeholder med koldt vand

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Vandbeholder med koldt vand

Indlæg af Maunus »

Hey

Jeg står og skal finde ud af hvad det vil koste at få en vandbeholder med dejlig koldt vand stående.

Hvad det vil koste i drift, hvor de kan købes osv.

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal søge på for at finde noget om dem? hehe.

Nogle som kender steder hvor jeg kan se noget om dem eller ved hvad de hedder?

Mange tak :)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

De hedder Drikkevandskølere eller Water Dispenser.

http://www.aqualine.dk/default.aspx?pageId=22

http://www.waterpoint.dk

http://www.coolex.dk/

Jeg tror de er rimelige dyre og de skal også vedligeholdes med henblik på sundhed. Normalt er det jo kun virksomheder der har dem og de har som regel et abb. hos et firma der tilbyder den slags.

Enten skal du ha' en decideret vandledning i værelset eller du skal jævnligt købe de vanddunke. De er dog sikkert ret peberet.

Køb dig heller et lille mini køleskab og en 1/4 palle kildevand
Senest rettet af Cokeline 07 dec 2007, 10:36, rettet i alt 1 gang.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

tak, det var nu også til min skole
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Ahh okay
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Huske at vandet skal skiftes mindst hver 14. dag...
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

nu har jeg godt nok ingen forstand på det, men hvorfor ska det skiftes hver 14. dag..? hvis man nu tænker på at vandet fra hanen er meget ældre end 14 dage gammelt, vil det da nærmest ikke give nogen mening at skifte hver 14. dag.. eller er jeg helt galt på den..?
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Det var for dyrt for os på jobbet så vi opsagde samarbejdet med AquaLine mener jeg det hedder. Desuden var der en sundhedsrisiko, med at vandet skulle vedligeholdes, da det ellers ville blive fyldt med bakterier.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Fordi vandet i en hane stadig får ilt chreddy1.

Vsndet i en sådan beholder får ikke ilt og er stille stående - det vil ende med at vandet begynder at blive muggent og jævnt vammelt :)

Hvis det er til en skole og til brug for alle elever, så vil jeg bestemt ikke anbefale water dispenser med udskiftelige tanke - men heller med fast vandledning, da vandet pr liter i en kilde-tanke-ting er noget højere end vandet fra det lokale vandværk :)
chreddy1
Request Limit Reached
Geografisk sted: 127.0.0.1

Indlæg af chreddy1 »

DjMail skrev:Fordi vandet i en hane stadig får ilt chreddy1.

Vsndet i en sådan beholder får ikke ilt og er stille stående - det vil ende med at vandet begynder at blive muggent og jævnt vammelt :)
ahhh, okay.. så ved jeg da oss det ;)..
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

DjMail skrev:Fordi vandet i en hane stadig får ilt chreddy1.

Hvis det er til en skole og til brug for alle elever, så vil jeg bestemt ikke anbefale water dispenser med udskiftelige tanke - men heller med fast vandledning, da vandet pr liter i en kilde-tanke-ting er noget højere end vandet fra det lokale vandværk :)
Er jeg den eneste der sætter spørgsmålstegn ved den forklaring?
Vandet i handen får ilt...
Så vidt jeg ved ligger vandet i en hane ikke noget "sted" i længere tid - der er slf det der lige ligger i røret (skyl 1 sek og det er ude), men udover det så kommer det vel så direkte fra vandværket som muligt.

http://www.ov.dk/Viden-om-vand/Drikkevand.aspx
http://www.pccolor.dk/taptower/images/TapTower-s1_3-TT.pdf skrev:Vand fra kildevandskølere opfylder ikke altid kravene til drikkevand
Det skyldes, at der dannes en biofilm indvendig i beholderen, som bl.a. kan bestå af sygdomsfremkaldende bakterier. Jo længere tid vandet opbevares i beholderen ved stuetemperatur og jo flere gange, der tappes fra beholderen, hvorved der bobler luft fra omgivelserne op igennem vandet, jo flere bakterier kommer det til at indeholde.
Ville klart anbefale et "tap-tower" - se quote linket ovenover!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

På mit arbejde har vi kildevandskølere på abonnement igennem Cafax

Der kommer en mand ca. 1 gang hveranden uge med vandbeholdere, og vi skifter så selv når beholderen på køleren er tom..

Det med de 14 dages holdbarhed er rigtigt nok, og er forøvrigt også trykt på siden af vandbeholderne..
Her på kontoret bliver der dog drukket så meget vand, at en beholder aldrig får lov at sidde så længe..så det problem er vi heldigvis ude over.. :)

En anden ting du skal være opmærksom på (som også er nævnt andetsteds her i tråden) er rengøringen af maskinen.. det er meget vigtigt da den ellers kan blive en bakteriebombe med sygdom og tyndskid til følge.. ;)
Dog følger der i de fleste abonnementer en "serviceaftale" med, hvor der jævnligt kommer en mand ud og rengør og efterser køleren.. :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Brugeravatar
jmunch

Indlæg af jmunch »

Her er et link.
http://www.lomax.dk/index.asp?vi=1&ci=3 ... gsmaskiner
Du kan eventuelt tage op til dem i Frederikssund og se på tingene hvis det er.
Brugeravatar
Maunus
Wannabe DJ

Indlæg af Maunus »

Mange tak, tror jeg har rigeligt nu :)

jeg må sige det tap-tower ser meget pænt ud, men nu må jeg se hvad sådan noget må koste..

har i nogle forslag om priser?

ellers har jeg taget kontakt til aqualine for et tilbud.. jeg tænkte lidt på deres Niagara top som også er direkte tilsluttet..

Det med at have det på flaske tror jeg er for stort et problem..

Som sagt er det til mit gymnasie og jeg tror nu ikke at det vil blive et problem, med den skulle stå stille i 14 dage.. Men tak for hjælpen.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Hvad er det du ikke mener er rigtigt FrZ ?
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

DjMail skrev:Hvad er det du ikke mener er rigtigt FrZ ?
Jeg tror han mener at vandet i vandhanen ikke får ilt...
Og det gør det heller ikke før det kommer ud af hanen.
Det er faktisk alfa/omega i et vandlednings system, at det er hermetisk lukket, så der ikke kan komme bakterier derind.

Men vi kan sagtens blive enige om, at vandet i køleren står stille.
Den store fordel ved vandværket er, at der er et stort konstant forbug på vandet.
Og da det kommer direkte fra den lokale brøndboring,
kan man ikke få friskere vand end det der kommer ud af hanen...

Hvis du har været hjemmefra i 2-3 uger på ferie, så er det altså også en bakterie bombe, og en rigtig god ide at lade
vandhanen løbe et minut eller 2, før du drikker af det.
For vandet har stået stille i rørene i den tid, og lider samme skæbne som vanddunken på køleren, der ikke bliver brugt.
Der er med andre ord begrænset holdbarhed på vandet.
Men det har altså ikke noget med at gøre at det står stille i en platic dunk, kontra vandhanen.

SKÅL! :x-mas:
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Besvar