Ungdomshuset (og alt deres lort!)
Redaktør: Moderators
Ihh legolas, du faldt på mit personlige barometer der, ikke for at sige hvad du mener i det sidste indlæg, men for at komme med en "det er ikke så hårdt som det lyder" tråd derefter.
Problemet er at når man kommunikerer over nettet, skriftlig, så kan det nogen gange ende med at ske misforståelser, derfor valgte jeg at skrive det for en sikkerhedsskyld.
Stå dog ved, at du gerne vil have brostenskastende, grafittimalende, u-uddannede, bistandsunderstøttede, utilpassede, kriminelle boede op og ned af dit hjem.
Det er ikke en ønskelig situation, men tolererer deres tilstedeværelse, men respektere deres ulovlige handlinger.
Det er nemlig super, at komme ned og se sin cykel smadret, at have grafitti over hele ens opgang, brandhuller i asfaldten, at betale for at unge maler på muren til assistens kirkegården (kostede lige 300.000 denne gang, holdt ikke engang en dag), at have larm hele tiden, osv osv osv.
Har aldrig nogensinde kunne forstå hærværk og har aldrig forstået hvorfor hærværk skal få så stor fokus i forhold til de fredelige grupperinger. Men ved bare at der sidde nogen mennesker indenfor miljøet, som opsøger konfrontationen og det voldelige. Denne "indre" dæmon har de altid kæmpet med, og var i sin tid årsagen til at jeg trappede meget kraftigt ned på mit engagement i huset.
Du bliver ved med at understrege glæden ved forskellighed, og det triste
ved Hellerup. For det første vil jeg ikke have at Nørrebro ligner Hellerup, men jeg synes, da ikke det er fedt med kriminelle elementer op og ned af min bolig, og for det andet, har jeg aldrig sagt, at jeg ikke kunne lide forskelligheden.
Nej, men i forhold til dine udsagn med stengade 30, kunne man sagtens få den opfattelse af visse typer du ikke kan tolererer. Forstår ikke din kobling mellem stengade og ungeren, altså bare fordi de lægger hus til et 69 arrangement, så skal dette sted fjernes i din optik?
Jeg mener, at forskelligheden sagtens kan eksistere i overensstemmelse med "os konservative, stive, kedelige, hårdt arbejdende ærlige individer". Men jeg mener ikke, at vi skal strække os så langt, som at lade forskelligheden eksistens gå ud over vores retssamfund.
Min anke ved sit indlæg tidligere, var at du ønskede at lovlige steder skulle fjernes, og det er vel udfra en objektivt betragtning intolerance?
Var det en ideel verden, så håndplukkede man alle de "rådne" æbler ud, og smed dem et meget mørkt og ensomt sted, og i det samfund, ville der sagtens være plads til et Ungdomshus. Da vores samfund ikke er ideelt, må vi indse, at steder som Ungdomshuset drager forkerte elementer til et ellers rart kvarter, og så må det lukke og slukke. Længere er den vel ikke?
Steder skal ikke lukke og slukke fordi "forkerte elementer" bruger stederne. De skulle ud, da københavns kommune havde solgt grunden til human A/S, så kan man så diskuterer om man kan give en gave væk? Men har ikke nok indsigt til at sige noget fornuftigt der.
Man skammer sig over, at være ung samtidig med dem, for en større samling møgunger skal man da virkeligt lede længe efter. Hold nu OP! med at tud, I kan ikke få hvad I peger på, selvom I tuder og tuder. Og nej det hjælper ikke at kaste en brosten, og male grafitti, vi lytter stadig ikke til jer.
Har ej heller nogensinde kunne forstå volden i forhold til dette. Forstår ej, heller hvorfor de angriber Ritt for dette, hvis det er nogens ansvar, så kunne man passende spørge Jens Kramer Mikkelsen om dette, da denne beslutning foregik dengang.
Direkte svar: Nej, det er ikke kun "os" fra Nordsjælland der ikke kan lide dem, det er en holdning der præger hele lokalsamfundet (åben Nørrebro avisen...)
Ja, i know. Men vi kunne jo passende så tage intiativtageren bagved telefonkæden, som mente at når ungeren var væk, så kunne man passende smide blågårdsgade drengene ud. For derefter at smide andre lignende utilpasset grupperinger ud. Jeg kan godt forstå ham til en vis grænse, men man løser absolut ikke problemer ved at smide folk ud. Man har et personligt ansvar for at hjælpe disse grupperinger og man må erkende at nørrebros kvaliteter altid har været en mangelfoldighed og tolerance overfor alle typer. Det er den tolerance, som ikke findes mere.
Direkte svar: Jeg er tolerant til en grænse, og den grænse er BESTEMT blevet overtrådt. Hvis du boede i nærheden af "ungeren", ville du nok også synes det. Og gør du det, og stadig synes, at de opfører sig helt super, så bliver jeg nødt til at spørge, om du også kastede med sten?
Nej, kastede absolut ingenting overhovedet. Og ja, jeg var nabo mere eller mindre til ungeren, har boet i Jægersborggade de sidste 2 år.
Men lad mig lige understrege en ting, som åbentbart flere har troet om mig, har aldrig nogensinde haft forståelse for at anvende vold for at hellige målet.
Afslutningsvis, så kan vi vist alle blive enige om at faderhusets seneste stunt også viser en ligeså stupid side som de voldelige elementer?
Hvorfor ville hun ikke tage imod de 15 mio. som fonden ville give, også havde vi i københavns kommune, sparet ufattelig mange millioner som urolighederne kostede, og som du og jeg nu skal til at betale for....
Forstår ikke hvorfor Ruth Eversen ikke tog imod de 15 millioner?
Nu har jeg aldrig hørt om et beløb så højt som 15 millioner. Jeg mener de snakkede om 11 millioner, men jeg orker/gider ikke læse 11 sider igennem.
Men havde Ruth taget imod de mange penge hun blev tilbudt, så havde huset stadig stået på grunden. Fordi hun holdt fast, så er Ungeren nu væk og selv om idioterne til stadighed laver hærværk og kaster med brosten og laver bål i gaderne, så virker Nørrebro til at være et mere roligt sted nu.
Mangfoldighed er med til at skabe en mere spændende kultur. Det samme er integration. Men samfundets regler og love skal stadig overholdes af den grund. Dem kan man ikke bryde ustraffet bare fordi man føler sig anderledes.
Frz du har min fulde støtte. Du kan bedre end mig forstadsdanskeren fortælle, hvordan det er at leve på Nørrebro.
...
Nu har jeg aldrig hørt om et beløb så højt som 15 millioner. Jeg mener de snakkede om 11 millioner, men jeg orker/gider ikke læse 11 sider igennem.
Men havde Ruth taget imod de mange penge hun blev tilbudt, så havde huset stadig stået på grunden. Fordi hun holdt fast, så er Ungeren nu væk og selv om idioterne til stadighed laver hærværk og kaster med brosten og laver bål i gaderne, så virker Nørrebro til at være et mere roligt sted nu.
Mangfoldighed er med til at skabe en mere spændende kultur. Det samme er integration. Men samfundets regler og love skal stadig overholdes af den grund. Dem kan man ikke bryde ustraffet bare fordi man føler sig anderledes.
Frz du har min fulde støtte. Du kan bedre end mig forstadsdanskeren fortælle, hvordan det er at leve på Nørrebro.
...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Først og fremmest et super indlæg - som ligger op til en omgang saglig debat!LeG0lAsDK skrev:
Ihh legolas, du faldt på mit personlige barometer der, ikke for at sige hvad du mener i det sidste indlæg, men for at komme med en "det er ikke så hårdt som det lyder" tråd derefter.
Problemet er at når man kommunikerer over nettet, skriftlig, så kan det nogen gange ende med at ske misforståelser, derfor valgte jeg at skrive det for en sikkerhedsskyld.
Du har helt ret, når du skriver, at vi fokuserer på to vidt forskellige ting. Du tager mere udgangspunkt i de sociale og gode sider af Ungdomshuset, samt den sociale tilgang til hvordan vi skal behandle mindre bemidlede dele af kvarteret. Ting som jeg og alle andre ikke kan andet end støtte op omkring.
Der hvor jeg tager udgangspunkt, er dog mere set i lyset af hvad huset bragte med sig af negative sider.
Her bliver man nødt til at vægte de to situationer; Et socialt kom-sammen sted for unge kontra et mødested for kriminelle in-spe.
Jeg synes lidt du negligerer, hvordan de opførte sig i huset før det blev revet ned. De er bestemt ikke noget nyt, at de opfører sig som de har lyst, og at de er til gene for en langt større gruppe mennesker end de selv omfatter. Her behøver jeg vel ikke at ridse op, hvordan de gang på gang stjal fra de omkring liggende butikker, grafittien, hærværket osv. Det skal måske også understreges, at der var stillet krav til "gaven". De skulle overholde en række absolut fair regler, for at blive boede, disse krav overtrådte de hver og en uge efter uge.
Set i lyset af hvordan de opførte sig inden det blev revet ned, og især i lyset af hvordan de opførte sig efterfølgende, så har de ingen sympati at finde hos mig - og det tiltrods for de positive sider af sagen.
Om Faderhuset har opført sig som en led kapitalist med dollartegn i øjnene er for mit vedkommende sagen uvedkommende. Det ændrer ikke på, at Huset var et Helvede, og dens beboere djævle (for at bruge en kristen metafor).
Koblingen til Stengade 30 var måske uberettiget, dog er det ingen hemmelighed at stedet såvel som det-fri-gymnasie, har udvist stor støtte og opbakning omkring "terroren" på Nørrebro. - Ser man nærmere på kvarteret omkring Stengade, er det jo helt utroligt så smadret det er, det ligner noget fra et U-land med afbrændte biler (måske fjernet) og gamle bålpladser... Igen vil jeg mene, at det er symptomatisk med hvem der opholder sig i området. Det er unge mennesker, som ikke ejer et gram respekt for andres ejendele - verdenen drejer kun rundt om dem, og de kan gøre hvad der passer dem. Hertil kunne man tænke, at hvis stedet blev fjernet, ville problemerne nok også? Det gælder om at sprede "ulykkes fuglene", og fjerner man samlingssteder, sker dette måske? Måske en utopisk tankegang, men de unge lever efter "sammen er vi stærke", og derfor kan det være en løsning.
Problemet med de unge er ikke at de mangler "et sted at være", det er at de simpelhen ikke fungerer i vores samfund. Man kan heller ikke bare købe et nyt hus, og så håbe, at problemerne så forsvinder. Hvad løsningen er, kan jeg ikke svare på, men jeg støtter ikke op omkring de skal have deres vilje. Jeg støtter om det modsatte, at de aldrig for lov til at samle sig igen - på den måde vil deres aktioner ligeså stille forsvinde, som de bliver ældre og "nye" unge ikke kommer til.
DK har været for blødsødent i mange år, og disse unge er et direkte resultat af vores bløde retsvæsen, og vores inaktive regering. "Lad dem nu bare" holdningen er endelig ved at ændre sig, og det ser jeg som værende positivt!
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Sorry, den langsomme respons, men studie og en ufrivillig tur til berlin, gjorde at mit svar i denne her omgang, blev al al for sent.
Lad mig som det første slå fast, at jeg intet har imod at folk tjener penge, jvf. Ruths taktik. Hvilket jeg, selvom jeg er rygende uenig med hende, kun kan have rosende ord overfor hendes taktik. Brandingen af "hendes" firma, har man aldrig set noget sidestykke af i Danmarks historien. Super pros til det.
Vi fokuserer på to forskellige ting, og hvis vi tager fast i den sociale indstilling til tingene i huset, så var det jo netop deres meget kollektive styringen af tingene og manglende eget ansvar som gjorde at de unge gravede deres egen grav til sidst.
Du skriver følgende:
Jeg tog diskussionen med disse efterfølgende, og forklarede at der sku ikke var plads oppe i lejligheden. De forlod festen under store protester, og vi så dem ikke igen før en af disse, ankom efter et par timer og affyrede en pulverslukker inden i vores lejlighed. Der var vel stadigvæk 80 mennesker deroppe. Vi festede videre, men som alle der kender lidt til kemiske ting, så ved man at hvis man affyrede en pulverslukker, så ødelægges alle elektriske installationer. Så resultatet var at vi skulle udskifte el for rigtigt mange penge.
Det var denne episode som fik mig til at sige endelig stop for engagementet i huset, for grundholdning til fællesmøderne var at uanset hvor åndsvagt et tiltag en person kom med, så blev det accepteret og diskuteret seriøst.
Problemet er/var for huset/bevægelsen, er at de åndsvage personer for lov til at opføre sig som de ønsker, uden den konsekvens at blive udstødt fra fællesskabet, dette betyder at mange personer (som er direkte psykiske ustabile) får lov til gang på gang at ødelægge den gode sag. Som jeg til stadighed mener at huset også bød på, måske er det nostalgi, eftersom huset også har været med til at give mig et fristed, men jeg at hensynet til de lidt mere skæve eksistenser så er det vigtigt at give dem rammer hvor disse personer også kan udfolde sig i en subkultur.
Men problemet er for mig at se, at sålænge Morten og de andre som sidder og styre dette, ikke dels får gennemført en konsekvens ledelsesstil og afvist "de gamle" dvs. 18 maj menneskerne og samtidigt får sat skik på hærværksmændene (indvandrene fra stengade og de autonome), så vil vi til stadighed komme til at opleve de fuldstændige vanvittige uroligheder som vi har oplevet den seneste tid.
Tror det eneste, som kan hjælpe med at få huset igen, er at de indfører en stram organisationsstruktur, som er det modsatte i forhold til deres "anarkisme" organisation som de har nu.
Afslutningsvis, så vil som du ganske rigtigt påpeger, så er der kommet en modreaktion på den blødsødent holdning, som har været der i mange år. Jeg mener at denne holdning, startede ved een enkelt stående begivenhed, nemlig dengang hvor ham den italienske backpackerturist blev stukket ihjel ude på nørrebro.
Lad mig som det første slå fast, at jeg intet har imod at folk tjener penge, jvf. Ruths taktik. Hvilket jeg, selvom jeg er rygende uenig med hende, kun kan have rosende ord overfor hendes taktik. Brandingen af "hendes" firma, har man aldrig set noget sidestykke af i Danmarks historien. Super pros til det.
Vi fokuserer på to forskellige ting, og hvis vi tager fast i den sociale indstilling til tingene i huset, så var det jo netop deres meget kollektive styringen af tingene og manglende eget ansvar som gjorde at de unge gravede deres egen grav til sidst.
Du skriver følgende:
Hvilket var meget rammende for, hvordan de unge opførte sig. Da jeg kom i huset, undrede jeg mig meget også over den fuldstændige stupide tilgang til tingene. Der var en specifik episode, som fik mig til at sige stop i forhold til mit engagement i huset, jeg boede fra 2003 til 2005, i en små 200 m2 lejlighed i linnesgade sammen med 2 andre gode gamle venner. Og som det nu engang forholder sig, så holdte vi en masse fester, vi valgte så nytårsaften 2003 at holde en nytårsfest, hvor der også kom en del af vores bekendtskabskreds fra huset forbi, på et tidspunkt så afviser vi en større gruppe derfra, som vi ikke kendte og desuden så var vi vel omkring 120 mennesker allerede i lejligheden.Jeg synes lidt du negligerer, hvordan de opførte sig i huset før det blev revet ned. De er bestemt ikke noget nyt, at de opfører sig som de har lyst, og at de er til gene for en langt større gruppe mennesker end de selv omfatter. Her behøver jeg vel ikke at ridse op, hvordan de gang på gang stjal fra de omkring liggende butikker, grafittien, hærværket osv. Det skal måske også understreges, at der var stillet krav til "gaven". De skulle overholde en række absolut fair regler, for at blive boede, disse krav overtrådte de hver og en uge efter uge.
Jeg tog diskussionen med disse efterfølgende, og forklarede at der sku ikke var plads oppe i lejligheden. De forlod festen under store protester, og vi så dem ikke igen før en af disse, ankom efter et par timer og affyrede en pulverslukker inden i vores lejlighed. Der var vel stadigvæk 80 mennesker deroppe. Vi festede videre, men som alle der kender lidt til kemiske ting, så ved man at hvis man affyrede en pulverslukker, så ødelægges alle elektriske installationer. Så resultatet var at vi skulle udskifte el for rigtigt mange penge.
Det var denne episode som fik mig til at sige endelig stop for engagementet i huset, for grundholdning til fællesmøderne var at uanset hvor åndsvagt et tiltag en person kom med, så blev det accepteret og diskuteret seriøst.
Problemet er/var for huset/bevægelsen, er at de åndsvage personer for lov til at opføre sig som de ønsker, uden den konsekvens at blive udstødt fra fællesskabet, dette betyder at mange personer (som er direkte psykiske ustabile) får lov til gang på gang at ødelægge den gode sag. Som jeg til stadighed mener at huset også bød på, måske er det nostalgi, eftersom huset også har været med til at give mig et fristed, men jeg at hensynet til de lidt mere skæve eksistenser så er det vigtigt at give dem rammer hvor disse personer også kan udfolde sig i en subkultur.
Men problemet er for mig at se, at sålænge Morten og de andre som sidder og styre dette, ikke dels får gennemført en konsekvens ledelsesstil og afvist "de gamle" dvs. 18 maj menneskerne og samtidigt får sat skik på hærværksmændene (indvandrene fra stengade og de autonome), så vil vi til stadighed komme til at opleve de fuldstændige vanvittige uroligheder som vi har oplevet den seneste tid.
Tror det eneste, som kan hjælpe med at få huset igen, er at de indfører en stram organisationsstruktur, som er det modsatte i forhold til deres "anarkisme" organisation som de har nu.
Afslutningsvis, så vil som du ganske rigtigt påpeger, så er der kommet en modreaktion på den blødsødent holdning, som har været der i mange år. Jeg mener at denne holdning, startede ved een enkelt stående begivenhed, nemlig dengang hvor ham den italienske backpackerturist blev stukket ihjel ude på nørrebro.
Men for at være ærlig, så ved jeg ikke hvad løsningen er, men de skal nok klare sig, det har vi historisk set siden huset (i magstræde) blev ryddet, saltlageret osv. Men derfor græder jeg alligevel, da jagtvejen røg.DK har været for blødsødent i mange år, og disse unge er et direkte resultat af vores bløde retsvæsen, og vores inaktive regering. "Lad dem nu bare" holdningen er endelig ved at ændre sig, og det ser jeg som værende positivt!
Jeg er helt enig med frz. Det kan ikke være samfundets opgave at finde og betale for et sted til sådanne personer. Der har sikkert også været gode ting ved ungdomshuset, men personerne bag huset har jo tydeligvis ikke formået at styre gruppen. Derfor er det da kun rimeligt, at vi i et samfund som vores ikke skal finde os i alt deres ødelæggelse. Og hvis de gerne vil have et sted til en hytte kan de da ringe til Thylejeren. Mon ikke de har en mark eller to til overs efter politiet har fjernet deres hash endnu engang
Men Thy er nok for langt væk fra København og mediernes søgelys.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
Igen super indlæg - du har i modsætning til mig været aktiv bruger af stedet, og har der igennem slf. en indsigt i situationen, som jeg aldrig får. Jeg kan ganske udemærket forstå, hvordan et sted som rummer mange minder og sikkert en del ganske gode minder, kan være en bittersød pille at sige farvel til.LeG0lAsDK skrev: Men for at være ærlig, så ved jeg ikke hvad løsningen er, men de skal nok klare sig, det har vi historisk set siden huset (i magstræde) blev ryddet, saltlageret osv. Men derfor græder jeg alligevel, da jagtvejen røg.
Men som du selv påpeger, var deres organisationsstruktur ganske årsagen dertil. De tillod hinanden alt uden konsekvenser deraf, og selv om grund idéen til dette er god, så fungerer anarkisme kun, når folk er rationelle. - Hvilket alle der har studeret menneskelig opførsel godt ved ikke passer overhovedet.
Mennesket har dybest set brug for regler (straf og belønning), hvis det skal kunne fungere i et samfund.
I DK pt. kan man (givet en nyttefunktion maksimeres ved at lave så lidt som muligt) blive belønnet for at lave intet, selvom man sagtens kunne.. Det er den blødsødne holdning som holder de unge fra Ungdomshuset i live, og giver dem troen om de har ret til alt.
Om det hele startede ved stikkeriet af Italianeren, det skal jeg ikke kunne sige. De to unge der stod bag er tydeligt psykopater (af den kliniske art), og dem kan intet samfund frasige sig. - Synes det er en skam, at lige den sag fik så meget omtale, da der nærmest på ugentlig basis sker lign. i kvarteret. Synes lidt at samfundet negligerer hvor ringe vores retssamfund fungerer til stadighed.
- Som slutkommentar - huset er væk - der bliver nok ikke enighed om et nyt (mange er vist flyttet til det i Baldersgade) - lad os håbe, at de har afholdt deres sidste march... Selvom de nok laver ballade på 1. årsdagen, såvel som 1. maj
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Der rammer du jo også hovedet på sømmet. For selvfølgelig kan de få plads andre steder, men det vil hovedparten af dem ikke. De vil jo helst være på nørrebro, skønt hovedparten af dem, aldrig er opvokset der.Down1 skrev:Jeg er helt enig med frz. Det kan ikke være samfundets opgave at finde og betale for et sted til sådanne personer. Der har sikkert også været gode ting ved ungdomshuset, men personerne bag huset har jo tydeligvis ikke formået at styre gruppen. Derfor er det da kun rimeligt, at vi i et samfund som vores ikke skal finde os i alt deres ødelæggelse. Og hvis de gerne vil have et sted til en hytte kan de da ringe til Thylejeren. Mon ikke de har en mark eller to til overs efter politiet har fjernet deres hash endnu engangMen Thy er nok for langt væk fra København og mediernes søgelys.
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Så bliver der satme styr på sagerne på Kbh's måske mest omtalte grund:
http://www.degulesider.dk/vbw/super/res ... 00&x=0&y=0

http://www.degulesider.dk/vbw/super/res ... 00&x=0&y=0
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Havde gættet hvad der stod på krak...Bubbie skrev:Hehe.. Så bliver der uddelt roundhouse kicks hvis der bliver den mindste balade..
http://ekstrabladet.dk/vrangen/article365784.ece
-men det er fjernet (gætter på at det er en intern hos TDC, der har gjort det i en spøg - nu får han ørene i maskinen...)
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Så fik de deres hus... vold og ballade er åbenbart gangbare forhandlingsmetoder i dagens Danmark..
Men hvad værre er...de vælger at sige "Tak" således:
http://ekstrabladet.dk/112/article991617.ece
Men hvad værre er...de vælger at sige "Tak" således:
http://ekstrabladet.dk/112/article991617.ece
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Enig, mindre begavet mennesker som ikke ved hvad de skal give sig til.DjMail skrev:Det er vel hvad man kunne forvente.
Hvad skal samfundets sociale tabere nu give sig til, nu når de har fået deres hus ?
Sørgeligt der findes sådanne individer
If a girl catches you masturbating, you are a pervert. Yet if you catch a girl masturbating, you are a pervert too!!!