Zaptor fra stofa (Digitalt TV)

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

DIGITALT TV

WELCOME TO THE FUTURE!
15
56%
SHIT! noget knald... næ nej analog DK4 og et glas cherry tak!
6
22%
Digitalt ??? Analogt, - er det ikke en form for sex?
6
22%

Afgivne stemmer: 27

kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Zaptor fra stofa (Digitalt TV)

Indlæg af kloojve »

igår aftes så jeg reklamer for Stofa's nye Digitale "satsning" ZAPTOR (intelligent men en smule plat)

og her til morgen ringede jeg nysgerrig ned til min lokale stofa biks.. de var dog ikke til den helt store hjælp, men efter 3-4 telefon samtaler frem og tilbage... kom vi frem til at det sagtens kan lade sig gøre at modtage ZAPTOR kanalerne selvom man ikke har stofanet. dog skal der installeres en boks. og da jeg var blandt de 1000 første kunder, fik jeg denne service gratis ;) weehuu hehe.. så nu glæder jeg mig til at digitalisere samtlige tv kanaler og nyde mine fladskærme.. jeg har overvejet nogle HDTV kanaler også.. men er i tvivl om jeg får brugt dem... anyways.. er folk på vej ind i det digitale univers eller beholder du det analoge indtil du bliver "tvunget"
kloojve
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

For god orden skyld skal jeg da også tilføje at TDC har noget der hedder YOUSEE, dog kender jeg ikke det store til dette.. da jeg er underlagt STOFA's services...
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Den dag stofa kan levere deres analoge service ordentlig vil jeg overveje digitalt, men fandme ikke før... ad
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

TDC's YouSee er noget indviklet bævl, deres egne konsulenter ikke selv kunne forklare præcist om hvad det krævede og kunne.
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

amh skrev:TDC's YouSee er noget indviklet bævl, deres egne konsulenter ikke selv kunne forklare præcist om hvad det krævede og kunne.
Jeg troede bare at YouSee var et stunt for at skabe opmærksomhed omkring TDC's kabel-tv?
Hvad er der af nye features som TDC kabeltv ikke har / havde?
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Jeg er ikke helt sikker, derfor vil jeg ikke komme ind på noget af det, da det som sagt er pisse indviklet. Så deres konsulenter har svært ved at forklare om det...
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

konsulenter eller studentermedarbejdere... hehe
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

DjMail skrev:konsulenter eller studentermedarbejdere... hehe
'
Hehe jep lønslaver alle steder.. dog ikke det eneste selskab der benytter sig af den slags arbejdskraft.

YouSee er bare TDC Kabel TV i ny forklædning. Mig bekendt har de ikke nogen nye produkter som de ikke allerede havde med TDC Kabel-TV eller for 4 år siden da de stadig hed OnCable.

Jeg er slet ikke alt i med det der digital fjernsyn og om hvad man kan. Kan man få Discovery i HD i DK? Er der overhovedet nogen kanaler i HD? Nogen tyske kanaler præsenterer tit nogen film i HD? Hvad er DVB-T, DVB-C, PDTV ? Hvorfor laver man ikke bare en standard istedet for igen at forvirre slutbrugeren ligesom med DVD+R / -R, alt hvad der hedder SD, MMC, Mini sd osv...

Forbandede buzzwords... Nu vil jeg i protest se en VHS film som sender signalet fra Videoen over et godt gammeldags UHF kabel i Nicam Stereo

MADNESS!
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Cokeline skrev:Forbandede buzzwords... Nu vil jeg i protest se en VHS film som sender signalet fra Videoen over et godt gammeldags UHF kabel i Nicam Stereo

MADNESS!
YIIR!! :D
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
kloojve
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

jeg har som sagt ikke sat mig ind i TDC... men stofa udbyder Discoy HD og silver hd... samt canal + HD... silve og canal+ sender film i hd 24 timer i døgnet...

DVB-T = Luftantenne

Dette er den mest gængse tuner.. som kræver at du har en gammel "tv2" antenne, eller at du køber en ny antenne, du kan enten placere den i vindueskarmen, eller sætte den udenfor, eller oppe i skunken.. jo højere og friere, jo bedre signal.. da der ikke er 100% dækning endnu, kan der være sorte steder.. hvor det er svært at få signal..

En sådan antenne, koster fra 300-600 kr. alt afhængigt af kvalitet..

På DVB-T signalet sendes der pt: DR1, DR2, TV2 og TV2's Lokale stationer..

Det er så vidt jeg ved meningen at udvide dette net.. og da vidst på en måde som gør at du kan sammensætte dine kanaler, indenfor rimlige grænser.. men jeg er ikke sikker. da jeg ikke har kunnet finde nogle udmeldinger om det endnu..

På tv med DVB-T tuner, sidder der også et "Common Interface , som skal bruges, med et CA-modul, hvori du kan sætte dit betalingskort.. og dermed låse op for flere kanaler...

----------------------

DVB-C = Kabel Tuner...

Dvs. du sætter i princippet, bare dit stofa eller tdc kort ind i et CA modul, og ind i dit Common Interface slot... og så slipper du for sådan en digital boks... lidt smart... ulemper ved CA modulet, er at da både stofa og tdc, tjener penge på at sælge deres bokse, koder de mange af de ekstra tjenester, såsom; film leje, tv guide osv.. for at lokke folk til at købe endnu en boks.
de fleste tv med indbygget DVB-C tuner, har heller ikke en HD dekoder.. det er endnu en slags "tuner" som skal bearbejde HD signaler, allerede nu er det jo muligt at se både film og programmer i HD...

Til næste år bliver kanal 4 eller 5 (er ikke sikker) de første der sender dansk producerede programmer i HD... (det der show med anders matthesen) en HD dekoder, findes så vidt jeg ved, kun i de lidt dyrere tv, såsom, Loewe og jeg mener også METZ er godt med...
HD tuneren er hvad jeg spår, noget der vil blive kendt i 2008, måske i andet halvår af 2008.. for som det står til nu.. skal folk der ønsker at se HDTV, med deres DVB-C klar tv, ud og have en boks alligevel. medmindre man laver en lille HD dekoder, der kan tapes bagpå tv'et.. :)

Forelene ved DVB-C er jo at det virker så snart du gå hjem og sætter dit tv, til, søger efter digitale kanaler.. og vupti, DR1, TV2, og DR2 i digital kvalitet.. ( uden nogle kort fra hverken TDC eller STOFA)
du slipper også for den grimme ekstra boks.. og en masse ledninger..

der er faktisk også noget der hedder DVB-S

DVB-S er til folk med parabol.. det betyder at du kan sætte din parabol skærm direkte til tv'et og betalinskortet ind i CA modul... og så er du ellers kørende..
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Jeg får TV signalet fra en antenneforening... Hvad har jeg?
kloojve
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

Du har højst sandsynligt TDC eller stofa..

du kan evt.. se om du har en info kanal der står om det er stofa eller tdc..
ellers kan du kontakte stofa eller tdc.. så kan de slå det op for dig...
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Bare lige et hurtigt spørgsmål - hvad er "digital kvalitet". Som jeg læser det, er det noget nær-dvd kvalitet. Det er der vel ikke meget HD over?

Altså når kanalerne sender noget i "digital kvalitet", kan de vel ikke sende det i bedre kvalitet end de besidder, og da 90% af alt der bliver broadcastet i dag er komprimeret i "nær-dvd-kvalitet" (som vel er en meget "løs" betegnelse, så er det vel ikke noget sindsygt godt billede?

Når den tid kommer, at de begynder at optage alt i "blue-ray, HD-DVD" kvalitet, så sker der noget - men før det vinder man vel ikke så skide meget?

Eller har jeg misforstået noget fuldstændigt?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
kloojve
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

du har misforstået..

Lige pt.. ser vi (de fleste) analogt tv.. det kabel der kommer ud af din væg...

nu bliver det nemmere og billigere at få digitalt tv, på samtlige kanaler.. altså et bedre signal end det analoge.. næste skridt er HDTV... som vi så smat begynder at kunne modtage i dk... HDTV har en standard der hedder 720P, (dvd opløsning er 420p / 576p) hvor NTSC = 420p og 576 er PAL standarden... dvs.. at allerede her er der noget at hente...

dette er helt sikkert et emne der vil dukke op meget mere i den nærmeste fremtid..

Blue Ray og HD-DVD = 1080P kan også vises i 720P da mange ikke har Full HD skærme.. (som jo kræves til at vise ægte 1080p)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

kloojve skrev:Du har højst sandsynligt TDC eller stofa..

du kan evt.. se om du har en info kanal der står om det er stofa eller tdc..
ellers kan du kontakte stofa eller tdc.. så kan de slå det op for dig...

Jeg får fra TV fra Stofa men der er en antenneforening som står for det.
kloojve
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

det er underordnet.. så længe det er stofa der leverer dit signal.. tast evt. dit postnummer ind her: http://www.stofa.dk/zaptor/hvadkanjegse ... egsezaptor
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Vil stofa så til at tvinge digitalt signal ud gennem deres gamle kabler ?

Det skal nok blive spændende og følge med i.
kloojve
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

DjMail skrev:Vil stofa så til at tvinge digitalt signal ud gennem deres gamle kabler ?

Det skal nok blive spændende og følge med i.
hvad mener du?.. de har jo bygget nettet om.. i gud ved hvor lang tid nu..
så er du en af de heldige der har oplevet signalet har været ustabilt.. er det grunden... men omvendt har du så mulighed for at modtage digitalt tv.. for 395kr. om året.. vel at mærke.. :)
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

De har så vidt jeg ved, ikke lagt nyt kabel ned på østerbro i aalborg.
Så her kommer det til at blive spændende.

Jeg tvivler på at der er nok at de er gået over til en ny docsis standard på deres "centraler"

og du mener vel for 395 EKSTRA om året oven i de 2500 jeg i forvejen betaler.
kloojve
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

???

de leverer tv i digital kvalitet.. hvordan ved jeg ikke.. men kvaliteten er bedre end analogt.. og HDTV er faktik utroligt pænt at se på.. bedre end dvd i hvert fald..
Besvar