Køb af lattergas, umuligt ?

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

nastyinc

Køb af lattergas, umuligt ?

Indlæg af nastyinc »

Jeg har projekt i skolen, og vil gerne vide hvad man kan købe en flaske lattergas til, og om der er regler/love om sådan noget. Det er til fremlæggelsen hvor vi laver et eksperiment. :)
Kærlighed ? Ja hva' tror du selv kælling !
Brugeravatar
PR

Indlæg af PR »

Jeg ville give et kald til Autobremsen(.dk). De er eksperter i lattergas systemer til biler, så mon ikke de er til at snakke med?
Uploaders are like girlfriends. Without them you won't get any.
nastyinc

Indlæg af nastyinc »

Er det det samme de bruger hos tandlægen til mennesker, som de bruger til biler ?
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

nastyinc skrev:Er det det samme de bruger hos tandlægen til mennesker, som de bruger til biler ?
Du skal nok hvertfald lige være opmærksom på koncentrationen af gassen. Hvis du skal bruge det til at indånde og delen af ilt i doseringen for lille ja sååååå....
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
nastyinc

Indlæg af nastyinc »

Ja okay, heh. Men der er ingen lov mod det ?
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Hvis det er et skoleprojekt, så snak med din fysiklærer/laboratorie ansvarlige/vejleder.. Der skulle vel nok være mulighed for at de kan skaffe noget hjem til jeres eksperiment, og hvis de ikke ønsker at hjælpe jer med at skaffe det, er det nok en dårlig ide at bruge det..
Billede
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Jeg kunne godt bruge noget lattergas i disse kedelige og mørke tider.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Kode: Vælg alt

Dinitrogenoxid kendes også som lattergas eller kvælstofforilte, og ved stuetemperatur og atmosfærisk tryk er det en farveløs, ikke-brændbar gas med en behagelig, let sødlig lugt. Navnet "lattergas" skyldes den virkning denne gas har på mennesker der inhalerer den, og den bruges også som bedøvelsesmiddel, især af tandlæger. Gassen virker også som drivhusgas.

Kode: Vælg alt

Ved indånding forårsager dinitrogenoxid den føromtalte ufølsomhed overfor smerte, samt eufori, svimmelhed og i visse tilfælde en svag afrodisisk virkning. Større doser over kort tid kan desuden medføre mild kvalme eller blivende svimmelhed, muligvis pga. af den højere koncentration af adrenalin eller endogene opioider i blodet under indånding. Gassens analgetiske virkning skyldes muligvis, at den fungerer som en opioid ligand, eller frigiver kroppens naturlige reserver af disse. Alternativt kan modulation af det noradrenerge system i hjernen være årsag til den analgetiske virkning. Gassen i sig selv er ugiftig, men kan fortrænge den nødvendige ilt i indåndingsluften og derigennem føre til kvælning (hypoxi).
Længere tids brug i større mængder er forbundet med mangel på B12-vitamin, hvilket afstedkommer uheldige fysiske reaktioner. Det er gennem forskning blevet bevist, at N2O ikke, som andre rekreative inhalanter, er neurotoksisk.
Det er også drivemidlet i flødeskum på dåse, så skal du bare ha' nok af dem :)
De unge på Mors sniffer tilsyneladende lattergas, som egentlig er beregnet som drivmiddel i fløde-chiffoner. Og det har fået en butiks-ejer til at stoppe salget af lattergas-patroner til unge.

I forretningen Inspiration-Brandt i Nykøbing kan de unge ikke længere købe lattergassen.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Brugeravatar
TD-MILI
Kontakt:

Indlæg af TD-MILI »

amh skrev:Jeg kunne godt bruge noget lattergas i disse kedelige og mørke tider.
jeg kunne nu godt bruge det til, når jeg har altr for lange vente tider på work..
Det er jo kun den personlige formue der skiller Peter Asschenfeldt fra Rudi Frederiksen.

Marge: You do remember your promise to the children, don't you?
Homer: I sure do! When you're 18, you're out the door!
Billede
Ace
[Ltd edition]
Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!

Indlæg af Ace »

Tror du vil blive overrasket når du hoerer prisen på gas.
Ikke så meget gassen i sig selv, men beholderen du skal have den i.
Mener at sådan en 1 liters flaske ligger på omkring 700-800 kroner, bare for flasken. Så kommer gassen og diverse miljoe afgifter til.
Billede
In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

http://www.mangemerde.com/ skrev:"Among the most bizarre of news this week is that police in Florida have circulated a memo about jenkem - also known as Leroy Jenkems, butthash, winnie, runners, fruit from crack pipe, might, and waste. And, oh yes, also known as 'shit'. Because, you see, the recipe for making jenkem is take some feces, take some urine, combine, let ferment, and inhale. Eeeww! Giving new meaning - in all senses - to the term "now that's some good shit!""
Du kan også blive høj af at inhalere lort og urin, der har stået længe og gæret... Velbekomme siger jeg bare :)

Kilde: http://www.mangemerde.com/inhaling-ferm ... -good-sht/
http://67.19.222.106/crime/graphics/jenkem.pdf
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

Ace skrev:Tror du vil blive overrasket når du hoerer prisen på gas.
Ikke så meget gassen i sig selv, men beholderen du skal have den i.
Mener at sådan en 1 liters flaske ligger på omkring 700-800 kroner, bare for flasken. Så kommer gassen og diverse miljoe afgifter til.
Altså prisen på flasken er jo et depositum eller pant som der er på alle gas flasker. Du får skam pengene igen når du aflevere flasken tilbage!
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Bare lige et sidste indlæg om Jenkem..

http://en.wikipedia.org/wiki/Jenkem

Klamt siger jeg bare, gid vide om mt^1 får samme nydelse, når han slikker røv på Nik&Jay :lol:
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

FrZ skrev: Klamt siger jeg bare, gid vide om mt^1 får samme nydelse, når han slikker røv på Nik&Jay :lol:

LOL! :lol:

@DjMail
Ja, jeg er stupid... Så du behøver ike at poste.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

...
Brugeravatar
UnitedPublic
Geografisk sted: Cirkusbygningen i KBH!!

Indlæg af UnitedPublic »

Nu ved jeg ikke hvad jeres forsøg går ud på, men der er i hvert fald nogle ting i skal være opmærksomme på hvis i har tænkt jer at inhalere skidtet.

Hvis formålet er at opnå en rus så er det ikke ren kvælstoforilte i skal have fat i, men derimod en blanding af 50% ilt og 50% kvælstoforilte (handelsnavn Alnotox). Ren kvælstoforilte blev i gamle dage brugt i sygehusvæsenet som bidrag til en komplet bedøvelse, hvilket også siger lidt om risikoen for jer ved at indtage det.

Desuden binder kvælstoforilte bedre til de røde blodlegemer og fortrænger derved ilten fra blodet (som ved kulilteforgiftning) og iltbehandling er derfor påkrævet efter brug.

Det sidste jeg vil nævne er faren for pneumothorax pga. kvælstoforiltens langsomme evne til at forlade hulrum i kroppen som f.eks. lungehulen.

Hvis i derimod vil bruge lortet til at fremme en forbrænding så spørg en anden, det har jeg ikke en skid forstand på :wink:
Billede
_/\_/\_/\_ If it´s too loud, you´re too old! _/\_/\_/\_
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Damn... United "Holger Bech Nielsen" Public slår til igen... :)
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
naRf

Indlæg af naRf »

Det kunne også være du kender en tandlæge?
Billede
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Jeg var engang ved tandlægen, hvor de gav mig for meget lattergas... Nøøøj jeg blev dårlig :o
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Det er længe siden jeg har prøvet lattergas. Sidst kom jeg ud og flyve. Det er ikke den "rus" jeg ville opnå, men der imod grine af ting som ikke giver mening. :)
Besvar