Brænding, hvordan var det nu det var?

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
Stim
Geografisk sted: Dumme dyr må bo alene

Brænding, hvordan var det nu det var?

Indlæg af Stim »

Jeg har prøvet at søge i tidligere indslag, men synes ikke at jeg kan finde noget der omhandler det. Jeg har hentet en DVDR, og mappen med filerne hedder VIDEO_TS - skal den ikke pakkes og omdøbes til .img?
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Image Burn - resten er lige ud af landevejen :)
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Stim

Indlæg af Stim »

Jamen FrZ, er fremgangsmåden den jeg skriver? For når jeg har omdøbt .rar til .img så kan jeg ikke afspille den i VLC, og det mener jeg at man bør kunne hvis det altså virker?
CrazyBrain
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af CrazyBrain »

Hmm.. Ved ikke om det virker at omdøbe rar til img (men det ku jeg da ikke forestille mig).. Men kig på www.vcdhelp.com .. Der skulle du nok kunne finde noget..
Billede
Brugeravatar
DJ LAU

Indlæg af DJ LAU »

Hvis mappen med vob-filerne osv. er der, kan du bare smække dem på en DVD, så kører det. Bare brug Nero eller lign. de fleste har et template til dette.
Stim

Indlæg af Stim »

Lau, vil det sige, at jeg bare skal smide alle vob-filerne i en tilfældig rækkefølge på en disk i Nero, eller rykker jeg mappen (VIDEO_TS) over som den er? Jeg er virkelig på bar bund her :-/
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Stim skrev:Lau, vil det sige, at jeg bare skal smide alle vob-filerne i en tilfældig rækkefølge på en disk i Nero, eller rykker jeg mappen (VIDEO_TS) over som den er? Jeg er virkelig på bar bund her :-/
Opret en dvd (ikke data) - og flyt hele mappen...
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

Stim skrev:Jamen FrZ, er fremgangsmåden den jeg skriver? For når jeg har omdøbt .rar til .img så kan jeg ikke afspille den i VLC, og det mener jeg at man bør kunne hvis det altså virker?
var der ikke en ordentlig røvfuld .rar filer? rar filerne skal du jo pakke ud ikke omdøbe,
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Stim

Indlæg af Stim »

hehe ja, gentlemanfinn I know that (trodsalt;)) hvis det bare var sådan. Men filmen ligger i en mappe ved navn VIDEO_TS og indeholder lidt .VOB-filer som Lau snakker om og nogle IFO og lidt andet, så ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op med dem? Har to DVDR hentet som er sådan - det lige groft nok synes jeg.
gentlemanfinn
Geografisk sted: Østerbro

Indlæg af gentlemanfinn »

bare gå ind i dit brænder program og vælg video også fyr VIDEO_TS folderen ind så burde det være i vinkel :-)
When you come back from a techno party, you should be dirty. Your jeans are filthy, you smell like cigarettes, you are covered in sweat. This is very important for me.
Liquid^
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Liquid^ »

Du kan vælge at gøre to ting.

Jeg beskriver hvordan du kan gøre det i Nero.

Første løsning:

Opret en ny compilation DVD-ROM(ISO).
Opret en mappe i din compiplation der hedder AUDIO_TS (Denne mappe skal være tom)
Flyt din VIDEO_TS over i din compilation (Den skal indholde .vob, .ifo, .bup filer)

Anden løsning:

Opret en ny compilation DVD-VIDEO:
Flyt filerne inde i din VIDEO_TS over i mappen VIDEO_TS i din compilation (IKKE MAPPEN, KUN FILERNE)

Brænd din compilation og det burde nu fungere i din dvd-afspiller.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Hvis han har Nero og det er en *.img fil så er det altså lidt nemmere at gå op i Recorder > Burn Image > Vælge filen > sætte cd'en i. Så gør den det selv.

Såfremt det er Video_TS mapper så gør følgende i Nero (Guide med billeder)
http://www.dvd-guides.com/content/view/40/59/
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Stim

Indlæg af Stim »

Arh skønt, endelig en løsning :) Tak for det!
Besvar