Hvordan skal konsistensen i en avocado være?
Redaktør: Moderators
Hvordan skal konsistensen i en avocado være?
Prøver at ligge min kost om og grøntsager osv. er en fjern verden for mig.. Jeg er lige begyndt at æde avocado og er lidt i tvivl om hvordan konsistensen inden i skal være.. de første jeg spiste var nemlig helt hårde og næsten umulige at skære i. men den jeg åbnede op for idag var helt blød næsten som smør. Så mit spørgsmål er: "Hvordan skal konsistensen i en avocado være?"
hehe lidt sær tråd men hvad fuck..
tykke
Re: Hvordan skal konsistensen i en avocado være?
Det er jo afhængigt af hvordan du fortrækker dem, men ofte skal man lade dem ligge i et par dage efter man har købt dem, på samme måde som meloner. En advocado skal være blød, men ikke som smør.tykke skrev:Prøver at ligge min kost om og grøntsager osv. er en fjern verden for mig.. Jeg er lige begyndt at æde avocado og er lidt i tvivl om hvordan konsistensen inden i skal være.. de første jeg spiste var nemlig helt hårde og næsten umulige at skære i. men den jeg åbnede op for idag var helt blød næsten som smør. Så mit spørgsmål er: "Hvordan skal konsistensen i en avocado være?"
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Det er et kendt faktum at avocadoer bliver blødere hurtigere når de ligger sammen med andet frugt.. De smager også fortryllende - specielt når de er blandet med creme fraiche og hvidløg, stående ved siden af en skål nachos i slyngelstuen ved siden af billardbordet. Og så en kold bajser.. mmmgh hvornår er det weekend?
husk lige citronsaften ogsåVega skrev:Det er et kendt faktum at avocadoer bliver blødere hurtigere når de ligger sammen med andet frugt.. De smager også fortryllende - specielt når de er blandet med creme fraiche og hvidløg, stående ved siden af en skål nachos i slyngelstuen ved siden af billardbordet. Og så en kold bajser.. mmmgh hvornår er det weekend?
Couldn't agree more!!Sunshine skrev:husk lige citronsaften ogsåVega skrev:Det er et kendt faktum at avocadoer bliver blødere hurtigere når de ligger sammen med andet frugt.. De smager også fortryllende - specielt når de er blandet med creme fraiche og hvidløg, stående ved siden af en skål nachos i slyngelstuen ved siden af billardbordet. Og så en kold bajser.. mmmgh hvornår er det weekend?

- Cokeline
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Kun hvis de udsender meget ethylen og det gør æbler, pærer, blommer og ferskner. Det kan få andet frugt til at modne meget hurtigere som fx. bananer.Vega skrev:Det er et kendt faktum at avocadoer bliver blødere hurtigere når de ligger sammen med andet frugt..
Hvis man holder frugt køligt bliver den ethylenproduktionen holdt på et lavt niveau og frugt modner ikke så hurtigt som det ville ved stuetemperatur.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
man må aldrig trykke på en avocado da den ikke kan tåle tryk, hvilket er pisse irreterende når man arbejder i en butik og har ansvaret for grønt at alle folk trykker helt vildt på dem så kan man smide dem ud et par timer efter, men hvis man endelig skal gøre det skal man trykke meget forsigtigt i bunden og toppen. Hvis avocadoen er moden vil den give lidtefter. Hvis den føles blød og giver en del efter skal du lade den være så er den overmoden, hvilket også kan ses på den bliver helt brun/sort i kødet. det kan dog også skyldes at den har været udsat for stød/mange hårde tryk.
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Den er helt forrygende sammen med skaldyr, som før nævnt.
Prøv feks. en rejecocktail - og med masser af avocado fyld i - MUMS!
Lækker mad, men som kur er den ikke nogen god løsning.
Den er nemlig smækfuld af langkædede fedt syrer!
Ja, hvem havde troet dét, men jeg er blevet liiidt klogere på fedt syre og kalorier, efter vi fik Mille - vores lille datter på knap 1 år.
Hun er født med en lille bitte genetisk fejl, der gør at hun ikke kan omsætte langkædet fedt til energi.
Lidt ærgerligt, når nu 95-97% af al den fedt vi indtager, er langkædet...
Hun må spise alt det frugt og grønt hun vil - men aldrig nogensinde avocado!
Den lille grønne frugt indeholder mere end 10% fedt...
Kilde : Fødevarestyrelsen: (indhold pr. 100 g.)
--------------------------------------------------------------------------------
Sum mættede : 1.54 g.
Sum monoumættede : 9.87 g.
Sum polyumættede : 1.14 g.
--------------------------------------------------------------------------------
Velbekomme
Prøv feks. en rejecocktail - og med masser af avocado fyld i - MUMS!
Lækker mad, men som kur er den ikke nogen god løsning.
Den er nemlig smækfuld af langkædede fedt syrer!
Ja, hvem havde troet dét, men jeg er blevet liiidt klogere på fedt syre og kalorier, efter vi fik Mille - vores lille datter på knap 1 år.
Hun er født med en lille bitte genetisk fejl, der gør at hun ikke kan omsætte langkædet fedt til energi.
Lidt ærgerligt, når nu 95-97% af al den fedt vi indtager, er langkædet...
Hun må spise alt det frugt og grønt hun vil - men aldrig nogensinde avocado!
Den lille grønne frugt indeholder mere end 10% fedt...
Kilde : Fødevarestyrelsen: (indhold pr. 100 g.)
Sum mættede : 1.54 g.
Sum monoumættede : 9.87 g.
Sum polyumættede : 1.14 g.
Velbekomme
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Hmm... måske dét var en idé - JA SGU DA! 
Pizza med rejer, AVOCADO, muslinger, og en god sjat hollandaise sauce (ja, den er god til fisk - bla. stjerneskud), og så lige en gang fint snittet salat.
Det skal prøves skal det
Iøvrigt var stavemåden næsten rigtig : Bearnaise Sauce.
@Mail - Ja, lidt ærgerligt med hende Mille, men bortset fra dét, er hun helt perfekt og utrolig vaks
Og så er der jo lige den lille sidegevinst, at resten af familien lærer lidt om at spise anderledes (LÆS:SUNDT), især når hun bliver lidt større...hehe..

Pizza med rejer, AVOCADO, muslinger, og en god sjat hollandaise sauce (ja, den er god til fisk - bla. stjerneskud), og så lige en gang fint snittet salat.
Det skal prøves skal det
Iøvrigt var stavemåden næsten rigtig : Bearnaise Sauce.
@Mail - Ja, lidt ærgerligt med hende Mille, men bortset fra dét, er hun helt perfekt og utrolig vaks
Og så er der jo lige den lille sidegevinst, at resten af familien lærer lidt om at spise anderledes (LÆS:SUNDT), især når hun bliver lidt større...hehe..

. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .