Kender du de normale udtryk som amh beskriver og hvad de indebærer samt hvilke forhold der gør sig gældende for at kunne drage nytte af funktionerne, så er du satme et meget langt stykke af vejen. Det meste af det kan du "Google" dig til, og ikke så satans svært at få på plads. Samtidig vil kunden i en Føtex også føle at de har fået en supervejledning, fordi de ikke forventer den type viden i et supermarked og sjældent har den præference, hvis de vælger at købe deres produkt der.
Ja sæt dig lidt ind i hvad Prosonic er for et mærke, sammen med Pioneer, Sony og Phillips. For DS sælger alle disse mærker (Pioneer, Sony og Phillips ser jeg ofte i den lokale Bilka i hvert fald).
Og så vær ærlig for satan.... Det kan virkelig ikke understreges nok. Ja du skal forklare dem at har de som kunder kæmpe krav til deres signaler og film, så skal de op og have de dyrere modeller jeg nævnte i parantes og at de ikke fås til en pris på 6.000 kr. Men er de ikke hifi-freaks så vil de aldrig føle den ekstra glæde ved at pantsætte 18 hunde, 2 døtre og en motorcykel for at købe det Pioneer der står over i hjørnet. Er det til familiebrug, så køb det Prosonic, der i alle tilfælde vil kunne dække deres behov mere end rigeligt og samtidig har de råd til andet end pasta med Heinz om søndagen fordi det hele ikke er pantsat i billede og lyd. Der er intet værrere end en sælger der virkelig oversælger et produkt og de er til at brække sig over. At flere elendige sælgere ikke mangler flere fortænder grundet en knytnæve fra min side af, er sgu et vidunder.... grrr!
Og ja, sig for helvede lige ud at du ikke ved det, hvis de stiller dig et spørgsmål du ikke kan svare på.
Kommer jeg ned i Føtex og kan en sælger leve op til ovenstående har han eller hun præsteret langt mere end jeg vil forvente af en hifi-afdeling i et supermarked. Jeg vil slå flikflak af glæde på det tidspunkt han svarer ærligt at det givne spørgsmål har han ikke viden inden for, men han vil godt se om han kan finde ud af det. Så vil jeg føle mig ærligt vejledt og det betyder ret meget når det stadig ligger i den dyre ende af skalaen inden for produkter man finder i et supermarked.
-> En sælger der ikke ved hvad han snakker om-eksempel.
HUMac-butikken: Sælgeren plaprer løs om hvor fantastisk Apple-produkter er. Bevares de er da også ganske skønne og da han arbejder i en mac-forretning må det forventes han er fortaler for det. MEN han skal satme ikke begynde at plaper om at "det er kun 0,03% af Mac-brugerne der skifter tilbage til PC uden at kunne vise nogle fakta. Han skal ikke udtale sig om at langt over 3/4-dele af alle musikere bruger Mac til at lave musik på uden at komme med nogle fakta, og han skal ikke sige at ALLE danske tv-stationer, inkl. TV3/Viasat bruger Final Cut Studio til at producere deres program med uden at dokumentere det - og det sidste _ved_ jeg er en lodret løgn. Kan du se hvad jeg mener? Sådan en sælger bliver jeg bare sur på, og det var ikke engang mig han vej-/vildledte.
Jeg har været til gratis fadøl fra kl. 20 til nu, så samtlige taste/formuleringsfejl vil blive rettet på et senere tidspunkt. Nu skal jeg i seng og være frisk til i morgen kl. 10. Godnat