Jeg har sådan en blå udgang tror det hedder VGA uden at være ekspert
Se film fra computeren på fjernsynet
Redaktør: Moderators
-
kalleanker
Se film fra computeren på fjernsynet
Har en bærbar (Acer travelmate 4220) jeg gerne vil have koblet sammen med tv'et kan dette gøres trådløst eller skal jeg have kabel til det ?
-
night_hawk
-
kalleanker
-
night_hawk
.
Vil nu hellere selv køre hdmi til hdmi fra computeren. iværtfald dvi til hdmi ;> Som jeg gør nu. heh

- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Re: .
Jaeh - det kræver så bare hans skærm understøtter hdminight_hawk skrev:Vil nu hellere selv køre hdmi til hdmi fra computeren. iværtfald dvi til hdmi ;> Som jeg gør nu. heh
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
-
kloojve
- Mejerist steger speedway-montør
- Geografisk sted: spætten fühls rede
- Kontakt:
DVI og HDMI, er billedmæssigt det samme.. så som nighthawk siger hvis du har muligheden for det.. så kør DVI - HDMI...
jeg kører VGA til projektoren, og DVI - HDMI til tv og på tirsdag, HDMI - HDMI via Apple tv .. weee
har du en fornuftig AV reciever, kan du køre dine video signaler igennem dem.. og HDMI og i tv'et. det er en fed løsning hvis man ikke gider have 50 kabler i røven på sit tv.
jeg kører VGA til projektoren, og DVI - HDMI til tv og på tirsdag, HDMI - HDMI via Apple tv .. weee
har du en fornuftig AV reciever, kan du køre dine video signaler igennem dem.. og HDMI og i tv'et. det er en fed løsning hvis man ikke gider have 50 kabler i røven på sit tv.
Hvilket stik skal man have, når specs på den bærbare er dette?:
Kode: Vælg alt
S-Video/Composite Out: One
Video: (one) 15-hole connectornco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
- Plys - det nye kuld
Hey nco.
Det kommer jo lidt an på hvad specs er på din skærm
Hvis det er et TV, og det udelukkende er film, ville jeg foretrække S-VHS kablet, hvis det altså findes på dit TV.
På mange TV er der ikke et dedikeret S-VHS stik, men ét eller flere scart stik har denne funktion udover RGB. Der fåes bjerge af adaptere fra scart til alt muligt - også S-VHS.
Hvis din skærm er af monitortypen, med høj opløsning, er VGA, DVI eller HDMI en god løsning.
Du kan også bruge den på et TV med VGA indgang, men mange TV af denne type, har ikke så høj opløsning, at du vinder noget ved det.
Det kommer jo lidt an på hvad specs er på din skærm
Hvis det er et TV, og det udelukkende er film, ville jeg foretrække S-VHS kablet, hvis det altså findes på dit TV.
På mange TV er der ikke et dedikeret S-VHS stik, men ét eller flere scart stik har denne funktion udover RGB. Der fåes bjerge af adaptere fra scart til alt muligt - også S-VHS.
Hvis din skærm er af monitortypen, med høj opløsning, er VGA, DVI eller HDMI en god løsning.
Du kan også bruge den på et TV med VGA indgang, men mange TV af denne type, har ikke så høj opløsning, at du vinder noget ved det.
Min skærm er den lækreste af det lækreste. Pure gold.
Nej, spøg til side. Den har hvert i fald HDMI-indgang og andet lækkert. Men det er mere hvilket udgangs-stik som der er på den bærbare, når de skriver det i specs som jeg skrev op over. Altså om det 15-hole connector-stik er det som der hedder DVI?
Fordi så skal jeg jo have et DVI til HDMI-stik på et tidspunkt.
Nej, spøg til side. Den har hvert i fald HDMI-indgang og andet lækkert. Men det er mere hvilket udgangs-stik som der er på den bærbare, når de skriver det i specs som jeg skrev op over. Altså om det 15-hole connector-stik er det som der hedder DVI?
nco\\ CHART ATTACK 1999
-
Darkheart
- Geografisk sted: Always under // or above
- Kontakt:
Hvis du endte med Pana'en, så brug bare VGA'en fra din bærbar. Den har vel en alm. VGA ud?nco skrev:Min skærm er den lækreste af det lækreste. Pure gold.
- Darkheart -
We fools who love...
We fools who love...
- Plys - det nye kuld
Det er desværre ´kun´ VGA... D-Sub 15-pin connector er VGA.nco skrev:Min skærm er den lækreste af det lækreste. Pure gold.
Men hey - det er stadig bedre end normal TV opløsning
Så VGA til HDMI må være målet, omend jeg ikke tror det findes
Du kan sikkert få hjælp her når den tid kommer --> http://www.av-connection.dk
PS : Stikket ser sådan her ud på din laptop??
-
Darkheart
- Geografisk sted: Always under // or above
- Kontakt:
Man kan ikke få en vga til hdmi - alm. vga ser altså vældig fint ud på en plasma. Trust me. Faktisk er der fordele frem for dvi/hdmi, mht. ting som overscan etc..Plys - det nye kuld skrev:Det er desværre ´kun´ VGA... D-Sub 15-pin connector er VGA.nco skrev:Min skærm er den lækreste af det lækreste. Pure gold.
Men hey - det er stadig bedre end normal TV opløsning
Så VGA til HDMI må være målet, omend jeg ikke tror det findes
Du kan sikkert få hjælp her når den tid kommer --> http://www.av-connection.dk
PS : Stikket ser sådan her ud på din laptop??
- Darkheart -
We fools who love...
We fools who love...
Nemlig. Lige præcist, og der er somsagt HDMI-indgang i fjernsynet.Plys - det nye kuld skrev:PS : Stikket ser sådan her ud på din laptop??
nco\\ CHART ATTACK 1999
jeg ville bare vælge vga til vga så...der er ingen grund til at have hdmi i den anden ende, da der jo opstår flaskehals ved vga stikket...signalet er altså ikke bedre end den dårligste del af forbindelsen..altså dit vga stik i din bærbar..ik dårligt i den forstand at det er noget der betyder det store, når det er til film osv.
vga-vga vil du blive glad ved knægt!
..hvis du altså har vga-in i dit tv? men mon ikke der der det...?
håber det hjælper
vga-vga vil du blive glad ved knægt!
..hvis du altså har vga-in i dit tv? men mon ikke der der det...?
håber det hjælper