haha god sang dérnesia skrev:Hist hvor Jagtvej slår en bugt, lå et ungdomshus så brugt.
Pist er væk den fæle lugt, af uromagere på flugt.
Væggende ej mere stå, selvom de var malet på, bøller synker halvt i knæ, græder snot og råber bæ.
Under taget intet fnidder, autonome kom nu vid're!!
Ungdomshuset (og alt deres lort!)
Redaktør: Moderators
-
Deejay_Wonder
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Ja i know, men min pointe er blot at det er not in your backyard dette foregår.... Pudsigt nok så kom de fleste klager over TV2 News helikopteren i forbindelse med ungdomshuset ikke fra folk på nørrebro, men adskillige klagede også over den, selvom de boede for geografisk langt væk fra urolighederne.DjMail skrev:well jeg blir evig træt af at hver gang lego skal deltage i en diskution omkring ungeren, staden eller andet, så er hans første argument at det altid er folk som ikke bor i kbh der er kritisk.
Men kig lige på den geografiske placering af boardets brugere, chancerne vil altid være større for at dne negative udtale kommer fra en jyde.
Og jeg kender squ mange der bor i kbh som ikke er nede med staden.
Jeg har intet imod staden, så længde stedet følger landets love, gør de ikke det, jamen så må de jo fjernes og går de ikke frivilligt ja så må vi jo fjerne dem med magt.
Staden tilføre ikke DK noget der er så unikt og så brgbart at vi kan se igennem fingre med en lov overtrædelse.
Og hvis det eneste argument lego kan finde frem er sit "det er jyderne der siger det" så skal han næppe rulle med øjnene når der tales om kreativitet. For det arguement er gammelt, usagligt og der er ikke en skid belæg for det. Derud over er en jyde i lige så god ret til at kræve staden fjernet som en indfødt københavner er. Vi er ikke opdelt i bundesrepubliker eller stater...
Har det fint med jydernes holdninger, jeg er bare fucking træt af at folk som skal gøre sig kloge på områder som de ikke kender fra andre gange end nogle få besøg på området... Det vil jo svare til at jeg ville blande mig i om den nye motorvej i Silkeborg området, skulle gennemtrænge gudenåens dalen eller ej, det gjorde vi ikke...
Ved godt at den største fejl er at sige folk som ikke har været der ikke må deltage i debatten og det er en fejl hvis det er kommet til at fremstå sådan, men min pointe er at man ikke kan tillade sig at komme med postulater om specifikke forhold medmindre man har en viden om det. Og i mit tilfælde så har jeg det sådan med den viden, kan man bedst fremkomme med hvis man har været der.. Men min pointe er at de valg der skal foretages om christinias fremtid, bliver bedst foretaget af folk som lever med dette til dagligt og ikke af folk som geografisk bor langt væk fra det...
Kommer vel an på hvilket niveau du vælger at tage din beslutning ud fra.
Jeg kan ud fra lovgivning sige at staden skal væk.
Det argument kan du vel ikke argumenetere imod med "du bor i jylland"
Jeg siger ikke at staden er farlig for naboerne, eller at stadens folk fylder for meget i gade billedet osv. For det ved jeg ikke noget om.
Du kan vel også fordømme at de smider en motorvej gennem et natur område, hvis du vel og mærke finder naturen vigtig. Godt være du ikke har set selve stedet, men princippet i at naturen skal lide for fremskridtet kan man jo nemt være imod uden at kende stedet.
Jeg mener stadig at staden skal overholde alle de love som alle andre borgere skal. Sker dette ikke, jamen så må der jo være konsekvenser.
Jeg siger ikke at staden er farlig for naboerne, eller at stadens folk fylder for meget i gade billedet osv. For det ved jeg ikke noget om.
Du kan vel også fordømme at de smider en motorvej gennem et natur område, hvis du vel og mærke finder naturen vigtig. Godt være du ikke har set selve stedet, men princippet i at naturen skal lide for fremskridtet kan man jo nemt være imod uden at kende stedet.
Jeg mener stadig at staden skal overholde alle de love som alle andre borgere skal. Sker dette ikke, jamen så må der jo være konsekvenser.
Nej du har ret i forhold til loven, aner intet om hvad loven siger i forhold til staden. Og de ulovligt bygget huse på volden, skal da heller ikke være der, nej jeg angriber bare den måde man anvende og transformeret området i overordnet tilstand. Man skal jo huske på at de mange svage fordrukne individer, der desværre findes, bliver der taget hånd om derude.. f.eks. grønlændernes husDjMail skrev:Kommer vel an på hvilket niveau du vælger at tage din beslutning ud fra.
Men tror at grunden til at vi to, både med 69 og ditto christinia altid fare i kødet på hinanden, er at vi måske anskuer problematikken fra forskellige vinkler. For hvor jeg overordnet mente at 69 var et kommunalt problem og derfra argumenterede udfra denne synsvinkel, mener jeg også det samme med christinia. For selvom Slots og ejendomsstyrelsen er en Semi Government Organisation, mener jeg at løsninger på overvejelserne om fremtiden derude af, skal altså ske på regionalt plan og ikke på nationalt plan. Det er også derfor jeg argumenterer (hvis man kan kalde det det
Hmmm, må nok heller komme i seng...
Jeg er helt enig med dig i at problemet med staden og ungeren skal løses lokalt, så længde dette er realistisk og deres lovbrud ikke begynder at skabe konsekvenser ud over lokal området.
Ungeren har med deres kæmpe pr. stunt gennem video´er, tekster osv. skabt et billede i udlandet af DK er et land med politi vold osv. Dette skader alle, og så bør de lokale ansvarshavere sættes til side og de nationale må træde til.
Som vi diskuterede med ungeren så mener jeg ikke at de ting af positive karakter der trodsalt sker på staden, er nok til at forsvare deres eksistens. Jeg har intet at udsætte på folk der forsøger at tage sig af samfundets svageste, men hvis Tulipan Jørgen fra staden ikke mener han vil kunne være i stand til at hjælpe de svage uden at skulle bryde loven, så vil jeg mene at det er et spørgsmål om vilje. Selvfølgelig er det billigere på stadenl og det hænger sikkert sammen med de mindre udgifter på f.eks skat. Men mon ikke et sådan hus som f.eks grønlændern vil kunne finde tilpas økonomisk støtte til at kunne leje nogle lokaler uden for staden.
Man kan selvfølgelig vende diskution om og spørge sig selv, om man vil have alle de typer som befinder sig på staden og som regelmæssigt bryder loven (ikke alle, men nogle af dem gør alt andet lige) spredt ud over hele kbh og derfor fylde endnu mere i by billedet. Der vil mit kendskab så ikke være godt nok til at kunne argumentere for det ene eller det andet. Men en relevant diskution er det bestemt.
Ungeren har med deres kæmpe pr. stunt gennem video´er, tekster osv. skabt et billede i udlandet af DK er et land med politi vold osv. Dette skader alle, og så bør de lokale ansvarshavere sættes til side og de nationale må træde til.
Som vi diskuterede med ungeren så mener jeg ikke at de ting af positive karakter der trodsalt sker på staden, er nok til at forsvare deres eksistens. Jeg har intet at udsætte på folk der forsøger at tage sig af samfundets svageste, men hvis Tulipan Jørgen fra staden ikke mener han vil kunne være i stand til at hjælpe de svage uden at skulle bryde loven, så vil jeg mene at det er et spørgsmål om vilje. Selvfølgelig er det billigere på stadenl og det hænger sikkert sammen med de mindre udgifter på f.eks skat. Men mon ikke et sådan hus som f.eks grønlændern vil kunne finde tilpas økonomisk støtte til at kunne leje nogle lokaler uden for staden.
Man kan selvfølgelig vende diskution om og spørge sig selv, om man vil have alle de typer som befinder sig på staden og som regelmæssigt bryder loven (ikke alle, men nogle af dem gør alt andet lige) spredt ud over hele kbh og derfor fylde endnu mere i by billedet. Der vil mit kendskab så ikke være godt nok til at kunne argumentere for det ene eller det andet. Men en relevant diskution er det bestemt.
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Hvis nogen tør bygge noget på grunden, så kan den nu erhverves for den nette sum af 15.000.000,-
http://www.business.dk/article/20070919/break/70919103/
http://www.business.dk/article/20070919/break/70919103/
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
-
Crackdealer
- Geografisk sted: Kan ikke findes på google..
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
Er nu meget glad for jeg slipper for at se på deres lortehus...Cokeline skrev:Jeg understøtter ikke ungeren eller er tilhænger af den men jeg synes da godt nok det er lidt plat at de ikke fik lov til at købe det dengang til de penge.
Det havde sparet de danske skatteydere en masse penge!
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Jeg syns den so skulle have lov og brænde inde med den grund!
først NEJ sælger det ik. der skal bygges en lam kirke eller menighed eller wft. ik engang for 15mill ville hun sælge.
så ryder hun lortet, bliver den mest upolulære person lige før Fodboldidioten og kan ik komme til at bygge noget nu vil hun sælge grunden for 15 mill..
Forinden da har hun lige brugt oceaner af politi resurser og andet crap.! hader virkelig den so.. håber sq ik nogen vil købe den.
først NEJ sælger det ik. der skal bygges en lam kirke eller menighed eller wft. ik engang for 15mill ville hun sælge.
så ryder hun lortet, bliver den mest upolulære person lige før Fodboldidioten og kan ik komme til at bygge noget nu vil hun sælge grunden for 15 mill..
Forinden da har hun lige brugt oceaner af politi resurser og andet crap.! hader virkelig den so.. håber sq ik nogen vil købe den.
... Hvis nu børnene havde opført sig ordentligt, så ville problemet slet ikke være opstået. Desuden har Faderskabet vel indset, at de ALDRIG kan have noget på den grund, da de forsmåede børn fra Ungeren, altid vil ødelægge det - så nu vil de alligevel sælge.Hoopstar skrev:Jeg syns den so skulle have lov og brænde inde med den grund!
Jeg kan kun sige dette: "Jeg JUBLER!! hver gang jeg cykler forbi den afbrændte tomme grund". Det er så dejligt, at vi Nørrebroere er blevet fri for den pestbyld, nu skal vi bare have ryddet Stengade o.lign. så bliver det et helt rart sted at bo.
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Ja, så det kan ligne hellerup, som du elsker. Hvor der kun er rige, kloge og hvide.. Fatter i ikke, at grunden til at i flygtede fra hellerup, var at du godt kunne lide nørrebro, for dens forskellighed. men nu vil i gerne have det tilbage til hellerup, så derfor ud med alle dem som ikke læser børsen og stemmer på venstre..FrZ skrev:... Hvis nu børnene havde opført sig ordentligt, så ville problemet slet ikke være opstået. Desuden har Faderskabet vel indset, at de ALDRIG kan have noget på den grund, da de forsmåede børn fra Ungeren, altid vil ødelægge det - så nu vil de alligevel sælge.Hoopstar skrev:Jeg syns den so skulle have lov og brænde inde med den grund!
Jeg kan kun sige dette: "Jeg JUBLER!! hver gang jeg cykler forbi den afbrændte tomme grund". Det er så dejligt, at vi Nørrebroere er blevet fri for den pestbyld, nu skal vi bare have ryddet Stengade o.lign. så bliver det et helt rart sted at bo.
Great, Frz.... Tag og prøv at være lidt mere tolerant, det gør livet lidt sjovere.
PS. Skulle du ikke hellere sige, at vi fra nordsjælland og bor på nørrebro, istedet for at sige vi nørrebroere? - det er vist mere rigtigt.
Ihh legolas, du faldt på mit personlige barometer der, ikke for at sige hvad du mener i det sidste indlæg, men for at komme med en "det er ikke så hårdt som det lyder" tråd derefter.LeG0lAsDK skrev:Det kan godt lyde hårdt. Men blev bare så meget provokeret over dit udsagn i sidste reply, så det skulle ud.. Intet ondt, men det giver bare et billed min reaktion på dit indlæg.
sorry FrZ,
Men kan sku stadigvæk godt lide dig, så no hard feeling. Ok?![]()
![]()
Stå dog ved, at du gerne vil have brostenskastende, grafittimalende, u-uddannede, bistandsunderstøttede, utilpassede, kriminelle boede op og ned af dit hjem.
Det er nemlig super, at komme ned og se sin cykel smadret, at have grafitti over hele ens opgang, brandhuller i asfaldten, at betale for at unge maler på muren til assistens kirkegården (kostede lige 300.000 denne gang, holdt ikke engang en dag), at have larm hele tiden, osv osv osv.
Du bliver ved med at understrege glæden ved forskellighed, og det triste ved Hellerup. For det første vil jeg ikke have at Nørrebro ligner Hellerup, men jeg synes, da ikke det er fedt med kriminelle elementer op og ned af min bolig, og for det andet, har jeg aldrig sagt, at jeg ikke kunne lide forskelligheden.
Jeg mener, at forskelligheden sagtens kan eksistere i overensstemmelse med "os konservative, stive, kedelige, hårdt arbejdende ærlige individer". Men jeg mener ikke, at vi skal strække os så langt, som at lade forskelligheden eksistens gå ud over vores retssamfund.
Var det en ideel verden, så håndplukkede man alle de "rådne" æbler ud, og smed dem et meget mørkt og ensomt sted, og i det samfund, ville der sagtens være plads til et Ungdomshus. Da vores samfund ikke er ideelt, må vi indse, at steder som Ungdomshuset drager forkerte elementer til et ellers rart kvarter, og så må det lukke og slukke. Længere er den vel ikke?
Der var ingen berettigelse var for husets eksistens (lad nu være med at komme med argumeter om, at de unge SKAL have et sted at være, for der var bestemt ikke noget hus i Hellerup, og smadrede altså ikke kvarteret af den grund), og at mange af dens brugere var dybt kriminelle på mange leder og kanter.
Derfor jubler jeg, når jeg kører forbi. Det var en sejr for DKs retssamfund, det viste at vores regering, rent faktisk kunne stå bag dens egne ord, og ikke faldt på knæ for terror. Det viste, at regeringen passer på dens borgere, og ikke lader kriminelle elementer få hvad de vil have, når det paser dem. Det viste desværre også, at unge i Danmark er så forkælede og så vant til at få, at de ikke kan se en større sammenhæng.
Man skammer sig over, at være ung samtidig med dem, for en større samling møgunger skal man da virkeligt lede længe efter. Hold nu OP! med at tud, I kan ikke få hvad I peger på, selvom I tuder og tuder. Og nej det hjælper ikke at kaste en brosten, og male grafitti, vi lytter stadig ikke til jer.
Direkte svar: Nej, det er ikke kun "os" fra Nordsjælland der ikke kan lide dem, det er en holdning der præger hele lokalsamfundet (åben Nørrebro avisen...)
Direkte svar: Jeg flygtede bestemt ikke fra Hellerup, hvor du har den idé fra, ved jeg ikke. Jeg flyttede da det er en central belliggenhed i forhold til skole, centrum og Hellerup. Tag et kort og kig to gange
Direkte svar: Jeg er tolerant til en grænse, og den grænse er BESTEMT blevet overtrådt. Hvis du boede i nærheden af "ungeren", ville du nok også synes det. Og gør du det, og stadig synes, at de opfører sig helt super, så bliver jeg nødt til at spørge, om du også kastede med sten?
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.