Køb af fladskærm, HDD-optager, forstærker og højtalere

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

nco
Site Admin
Kontakt:

Køb af fladskærm, HDD-optager, forstærker og højtalere

Indlæg af nco »

Halløj alle

Jeg skal ud og investere i følgende: fladskærm, HDD-optager, forstærker og højtalere. Jeg har kig på et par ting og sager, og for ikke at gå helt forkert i byen, så smider jeg lige lidt links her inde. Alt hvad I kan bidrage med positivt, negativt eller alternativer modtages med kyshånd. Ligeledes erfaringer og anbefalinger af steder at handle.

Toshiba 37A3000 fjernsyn
Jeg er brændt varm på det her fjernsyn alene af dets design efter jeg så det i El-Giganten. Jeg ved godt det ikke skal være den største parameter at købe fjernsyn efter, men lidt Googling rundt og undersøgelse, så er det vist slet ikke så tosset et tv når det kommer til stykket. I El-Giganten står det til godt 6k, men man kan nok spare en del ved at købe via en ren netbutik. Hvad synes I? Mit krav til TV, er at det er en 37".
http://kortlink.dk/elgiganten/46zw

Sony RDR-HXD870S harddiskoptager
Hvad jeg sådan kan læse mig frem til, så laver Sony vist nogle ret gode harddiskoptagere. Den her skulle ikke være en undtagelse. Jeg tror godt jeg kan nøjes med 160 Gb-modellen - eller kan man? Da det fjernsyn jeg har fundet, ikke har digitaltuner, så regner jeg med at Sony'en her kan bruges til det? Det skal tilføjes at jeg har TDC Kabel TV der hvor jeg bor, og har ikke en Selector-boks eller lignende.
http://kortlink.dk/sony/46zx

B&W CM1 højttaler
Da højtaleren ikke må være for store og samtidigt heller ikke grimme og kiksede, så er jeg blevet lidt forelsket i dem her efter jeg hørte dem i Hifi-klubben hos Kloovje. Der er ikke så meget at sige mere, med mindre der skulle være et billigere alternativ. Ellers er jeg nu ret sikker på det bliver dem.
http://kortlink.dk/hifiklubben/46zy

Det sidste er en forstærker. Da min harddiskoptager er Sony, så kunne jeg godt tænke mig at finde en god allround forstærker/receiver fra Sony i samme design som harddiskoptageren. Den skal blot kunne trække de to overnævnte højtalere og ellers intet vildt. Jeg har ikke kunne finde noget via Sony Danmarks hjemmeside, så jeg går udfra det nok bliver noget brugt via dba.dk eller lign.

Jeg har ikke besluttet mig 100% for noget endnu. Men det er blot et bud på hvordan mit setup kunne ende. Inden at I sender mig videre til recordere.dk, flatpanels.dk og hvad de ellers hedder, så prøv at giv mig et par tips med på vejen.

Økonomien lyder som udgangspunkt på godt kr. 15.000,- for det hele. Meeen jeg kan godt se at jeg måske skal strække mig til godt kr. 20.000,- for at få det hele i en ordentligt kvalitet. Vil helst ikke over det beløb.

På forhånd tak.
nco\\ CHART ATTACK 1999
Administrator and founder of CA
Hoopstar

Indlæg af Hoopstar »

hmm ved ik med det tv der.. på elgigantens hp siger de:

"Mulighed for pc tilslutning med en opløsning på hele 1280 x 1024"

men under specifikation oplyser de kun:

TV, type LCD
Skærmstørrelse (tommer) 37,00
Opløsning 1366 X 768
Optimal opløsning 768p
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Kom ned til mig i Fona, nco, så giver jeg et godt tilbud på det hele ;) inkl. personalerabat :D
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Hoopstar skrev:hmm ved ik med det tv der.. på elgigantens hp siger de:
Hmmm ja, det kan jeg til dels give dig ret i. Men nu er det jo ikke til computer at det skal bruges. Men det kan selvfølgelig også have indflydelse på resten af skærmen.

Men godt du sætter spørgsmål ved mit valg, for det er absolut tv'et der volder mig de største problemer.
amh skrev:Kom ned til mig i Fona, nco, så giver jeg et godt tilbud på det hele, inkl. personalerabat
Fører I overnævnte harddiskoptager? Og evt. en Sony forstærker/receiver i samme design?
nco\\ CHART ATTACK 1999
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

super fedt du kiggede forbi nco..

jeg er ret sikker på de fører 870'eren (HDD optageren) i fona :)

og som AMH også sagde så siger du bare til :) ;)
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Jeg er ret sikker på det bliver de højtaler du anbefalede Kloovje. Blev virkelig imponeret over dem. Så kan man altid supplere med en lille sub på et senere tidspunkt, hvis de skulle komme til kort. Så er jeg også ret sikker på det bliver den harddiskoptager plus så en receiver/forstærker i samme design. Men fjernsynet er jeg altså ikke helt sikker på endnu. Hmmm godt der er lidt tid endnu at lede i.
nco\\ CHART ATTACK 1999
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

Køb nu noget ordenligt tv nco. i stedet for det der skrammel. køb en pioneer skærm. det bliver du aldrig ked af at spændere penge i :)'

Godt være den koster det mere. men hvis du køber det samlet et eller andet sted. for du den også lidt billigere.. plus at det er en skærm der ikke går i stykker

sær ofte af de billige skærme kommer retur til rep efter 3-4 måndere. måske et år. men de går nemt i stykker.
Billede
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

Hoopstar skrev:hmm ved ik med det tv der.. på elgigantens hp siger de:

"Mulighed for pc tilslutning med en opløsning på hele 1280 x 1024"

men under specifikation oplyser de kun:

TV, type LCD
Skærmstørrelse (tommer) 37,00
Opløsning 1366 X 768
Optimal opløsning 768p
hvis den har pixel mapping. viser den det bare uden problemer. :)
Billede
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

night_hawk skrev:Køb nu noget ordenligt tv nco. i stedet for det der skrammel. køb en pioneer skærm.
Det skal være en 37" skærm og det skal være i et flot design, plus funktionerne skal selvfølgelig også være derefter. Hvad kan du anbefale?

Links links ..
nco\\ CHART ATTACK 1999
Bacher
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Slagelse, DK

Indlæg af Bacher »

Selvom du har stofa kan du jo sagtens smække en indendørs antenne op, så du kan se DR1 og TV-2 digitalt via Sony'en. Sony har desværre ikke så meget alm. steregrej tilbage, men ey bud på en receiver er http://www.sony.dk/view/ShowProduct.act ... C+Receiver
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Det skal liges at jeg kommer til at have TDC Kabel TV hvis det gør en forskel?
nco\\ CHART ATTACK 1999
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

så køb en philips skærm. i den lidt dyrer ende. da det er en væsentlig bedre skærm.

But why 37" ?

Evt panasonic 37" plasma så. :)
Selvom det ik kan måle sig med pioneer ;D
Billede
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

night_hawk skrev:But why 37" ?
Jamen hvad ellers? Nu er det den størrelse som der er passende til stuen.

Jeg kan godt høre vi to har forskellige krav til fjernsynet.
nco\\ CHART ATTACK 1999
night_hawk

Indlæg af night_hawk »

ja har vi nok. men iværtfald er det dumt at spare for mange penge på et fladskærm. da det typisk er produkter man ser folk kommer tilbage med til rep eller vil retunere osv.

Men noget ligne den her stil så

http://www.consumer.philips.com/consume ... NHKFSEKI5P
Billede
kloojve
Mejerist steger speedway-montør
Geografisk sted: spætten fühls rede
Kontakt:

Indlæg af kloojve »

det er da en plat måde at vejlede på night Hawk... det er jo ikke alle der har råd til at give 20 eller 30k for en pioneer skærm.. og hvis han vil have en 37" så er det jo nok fordi han har målt op at der kun er plads til en sådan skærm.. eller at billedet ikke behøver være større en 37".. btw. Toshiba er ikke noget dumt mærke.. jeg var ude og kigge på den nco snakker om.. og den er på ingen måde dårlig.. syntes der er et ok billede på.. og til prisen er den helt klart det værd..
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

Nu er jeg meget ny i fladskærmsjunglen, men hvad jeg hører er da også at Samsung og Pioneer der levere de bedste skærme. Lidt Googling på Toshiba giver da heller ikke de vilde svar, men på den anden side har jeg da ikke rigtigt fundet noget negativt om skærmene. Plus så er det absolut den skærm med det fedeste design jeg endnu har set. Men igen, det er en smagssag.

Jeg tror jeg må en tur i El-Giganten igen og kigge på den.
night_hawk skrev:Men noget ligne den her stil så
http://www.consumer.philips.com/consume ... NHKFSEKI5P
Er det den samme som den her:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=381840
nco\\ CHART ATTACK 1999
EMR

Indlæg af EMR »

Min bror fandt et Panasonic Plasma 37" i Elgiganten til 6000kr! Og det var HD-ready. Men det var godt nok også fordi de kun havde 2 tilbage, men kæft hvor er det lækkert. Hvis du skal op og have de 37" skal det sgu være Plasma og ikke LCD.
nco
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af nco »

EMR skrev:Hvis du skal op og have de 37" skal det sgu være Plasma og ikke LCD.
Kan du forklare hvorfor hurtigt og præcist for en novice?
nco\\ CHART ATTACK 1999
EMR

Indlæg af EMR »

Ska ikke udtale mig for stort, men det er noget med at plasma er bedre når man kommer op i de størrelser, da der er bedre opløsning (hæng mig ikke op på det).. Men prisen er selvf. også deraf.
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

LCD er bedst op til 37". Derefter er det plasma.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Besvar