Protein, kosttilskud, slankepiller og træning

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

Cokeline skrev:Du kan ihvertfald godt indtage nok proteiner igennem almindelig mad.

Æg, tun, oksekød, svinekød, bønner.
I tun er der kun 27% protein i - det er jo vanvittigt så meget tun man skal spise hvis man skal op at have 137gr protein om dagen hehe :P

Skrev nu også at alt næring kan findes i mad, men at man kan have brug for noget mere af eksempelvis zink eller jern. Så er det jo også vanvittigt så meget cornflakes man skal spise eller spinat for at komme op på det ønskede niveau.
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Anbefalet er jo 0,8 gram protein pr. kg kropsvægt dog kan en voksen sagtens nøjes med 30 - 40 gram
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Deejay_Wonder
Kontakt:

ik' da hvis du træner - så har kroppen nærmere brug for 2gr pr. kg kropsvægt som voksen
Tilmeld dig nu
FrZ
Chart Attack VIP
Geografisk sted: 2200
Kontakt:

Indlæg af FrZ »

Deejay_Wonder skrev:jeg havde idræt på mellemniveau i gymnasiet
Kan næsten græde af grin over den kommentar - for har man haft mellemniveau i gymnasiet så er man jo nærmest guru - man er i hvert fald ekspert!

Resten vil jeg ikke komme ind på, vil blot påpege at eksperter ikke er enige på dette felt, derfor skal du måske angive kilder næste gang du laver den slags postulater (ang. mængden af protein og zink - sjovt nok anbefaler folk, der sælger produkterne jo altid, at man indtager langt mere end nødvendigt).

I bund og grund var mit indlæg baseret på dit indtag af Fatblockers, jeg kender slet ikke den kemiske sammensætning af disse "vidunder piller", men min påstand er, at man skal holde sig fra piller af næsten enhver afskygning, hvis man kan blive fri.

ISÆR hvis det er en kemisk fremstillet pille (hvilket jeg her antager at fatblockers er).
- I hate it when people compare FrZ with God. I mean, he's great and all, but he's no FrZ.
Deejay_Wonder
Kontakt:

Så fordi nogle af os har fulgt lidt med i skolen, så er det ikke ensbetydende med at man kan viderebringe viden til andre?
Så fordi du har fulgt med i matematik, så er du absolut ikke ekspert på området og kender ikke rigtig noget til tal.
Kan godt se hvordan dit forhold til gymnasiet har været og din arbejdsindsats siden du direkte latterliggører niveauet.

Jeg skal nok sætte kilder på mine postulater næste gang og desuden kan det jo googles det meste.

Pillen er sammensat af naturlige produkter - så det er ikke det helt store kemisæt der er trukket frem i denne situation. Forstår slet ikke hvorfor du udtaler dig når du skriver: Kender slet ikke den kemiske sammensætningen af pillen - men antager, at den er kemisk fremstillet. Du antager for meget og ved for lidt før du udtaler dig - du kunne jo selv sætte kilder på dine postulater før du antager det ene og det andet.

Hvad angår kost; Eksperter bliver aldrig enige på dette punkt, det er jeg enig i. Prøv at se hvordan de forskellige eksperter udtaler sig om, hvordan man taber sig. De modsiger jo sig selv - så man må jo bare følge sin sunde fornuft og et par gode råd fra nogle mennesker, der har forudsætningerne i orden til at udtale sig.
Tilmeld dig nu
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Du kan næppe sætte kilder på et påstulat, ellers ville det vel nærmere være en argumenteret påstand.

Jeg er enig med frz i at man så vidt muligt skal holde sig fra piller.
Jeg er af den tro at kroppen er bygget på den måde den skal fungere og er ikke stor fan af at man fylder kroppen med pulver, piller, væsker osv der ikke er naturlige.

At man kan have behov for piller osv til sin trænning, er måske et tegn på at din trænning ikke er en naturlig udvikling af din krop ?
EMR

Indlæg af EMR »

Deejay wonder - Ville du anbefale en 15 årig knægt der træner næsten hver dag at drikke proteinpulver? Kunne godt overveje at bestille.
Hvor lang tid efter skal man drikke det?
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

Vil blot lige tilføje et par ting til diskussionen.

1. Det er muligt at få en eliteidrætsudøvers tilskud rent igennem kosten. Kender en del folk der gør det. Dog kan der være et problem med vitaminer og mineraler, så en vitaminpille er som regel gavnligt.

2. Mht. protein så er det også muligt at få alt sin protein igennem kosten. De fleste mennesker får bare et problem med luft i maven. Dette kan dog afhjælpes ved at spise ingefær, da det mindsker luft i maven.

3. Du vinder stort ved at spise protein under en time efter endt træning. Her er dine celler åbne og skriger nærmest efter "mad", så hvis de får det rigtige går det langt stærkere.

4. Hvis ikke du har et træningsprogram der indeholder flere sets dagligt eller blot hver dag så er det ikke nødvendigt med proteintilskud (Ihvertfald udfra hvad jeg har hørt/læst osv.)
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Lokefar
Geografisk sted: Denmark

Indlæg af Lokefar »

EMR skrev:Deejay wonder - Ville du anbefale en 15 årig knægt der træner næsten hver dag at drikke proteinpulver? Kunne godt overveje at bestille.
Hvor lang tid efter skal man drikke det?
Ved ikke hvad wonder vil men jeg vil ikke. Spis sundt og normalt, evt. med lidt ekstra kød til aftensmaden så skulle du nok være game.
Dangerman, keep the bongos alive!!!

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd." Quote: K.E. Løgstrup
Deejay_Wonder
Kontakt:

en 15 årig burde slet ikke træne da kroppen ikke er færdigudviklet endnu. Mange steder er der aldersbegrænsning som lyder på 16 år. Jeg vil anbefale at tage protein og der tales om den gyldne time, som lokefar også var inde på. Du kan miste helt op til 45% af din træning hvis ikke du indtager protein en time efter træning - det er jo en del og derfor kan jeg anbefale det. Man skal selvfølgelig have i baghovedet (det der sidder foran forhovedet) hvad man vil have ud af sin træning. Vil man være stor, så æd en omgang protein og suppler med kreatin. Er det blot for at holde sig i gang og for at sørge for man ikke bliver for fed - så vil jeg da ikke anbefale protein og slet slet ikke wheight gainer (en slags proteinpulver med mindre protein og lidt flere kulhydrater).

Lokefar: Man kan jo få det hele igennem kost - det har man kunne lige siden jæger/samler tid og lang tid før endda. Grunden til, som jeg ser det, at man i nogle og ofte mange tilfælde burde indtage proteinpulver er, at det kan være svært at få den anbefalede mængde gennem mad og specielt når man træner og nedbryder musklerne i den grad man gør, men igen så handler det jo om hvad man vil bruge sin træning til :D
Tilmeld dig nu
EMR

Indlæg af EMR »

Aldersgrænsen nede hos os er 15 år. Og har altid i baghovedet at jeg ikke er færdigudviklet, og tænker altid på ikke at belaste mine led alt for meget, selvom jeg rent muskelmæssigt sagtens kan tage mere, tager jeg lidt mindre for at vænne min krop til at træne.
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Cokeline skrev:Du kan ihvertfald godt indtage nok proteiner igennem almindelig mad.

Æg, tun, oksekød, svinekød, bønner.
+ Mathilde chokolademælk

Med mindre man dyrker konkurrencesport er der næppe megen grund til at overveje protein kost tilskud. Jeg ser dagligt fjolser på steroider og alt det der hører med. De er allesammen motionister, der gør det af kosmetiske grunde :?
Jeg har i over 30 år trænet mellem 10 og 30 timer om ugen og har aldrig taget tilskud fordi min kost ikke var tilstrækkelig. Har købt et par spande proteinpulver og for mig (ligesom jeg oftest råder andre) er det aldeles spild af penge. Æd og træn og ikke alt det piveri :D
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Cph dk
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

Man siger ens knogler ik er færdig udviklet før man er ca 21. Så styrketræning er faktisk ik særlig godt i så en ung alder.. Og vil da også helt klart anbefalde protein pulver hvis man vil have noget ud af sin træning og det magiske vindue er åben ca 20 min. Ved godt der er nogen der siger en time men det er også maks. Så en protein shake er ik helt af vejen lige efter man har trænet selvom man kan få det igennem mad. Jeg spiser ik selv kosttilskud for det synes jeg ik er nødvendigt med det mad jeg spiser. Og der er uendelige mange måde folk synes man skal træne og spise på, så tror aldrig i bliver enige.. hehe
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

aroxdk skrev:
+ Mathilde chokolademælk

Med mindre man dyrker konkurrencesport er der næppe megen grund til at overveje protein kost tilskud.
Der tager du da helt fejl.. Er du klar over hvor meget sukker og kal. der er i en chokolademælk? Føj.. Det er fandme da usundt at drikke sådan hver gang man har trænet med mindre man træner for at blive fed!! Kunne selvfølgelig også bare spise en pose flæskesvær for der er også proteiner i.. :roll:
Brugeravatar
aroxdk

Indlæg af aroxdk »

Der er i hvert fald ikke mere i Mathilde end der er i den gennemsnitlige protein drik (med kulhydrat) med mindre du foretrækker aspartam. Der er ikke noget galt med sukker - der er bare for mange der ikke kan styre deres forbrug. Mathilde er en fin restitutions drik (og nej, man skal ikke drikke en liter Mathilde efter træning for så er der lidt rigeligt sukker i, men det der svarer til en alm proteindrik - dvs 30-33 cl). Ja, jeg ved lige præcis hvor meget der er af hvad i de her kost tilskudprodukter, og ja, jeg ved hvad der er i Mathilde.
Hvis du sammenligner med flæskesvær så har du også været så god at fortælle hvilket niveau du er på i den her sammenhæng ;)
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

ThomazMix skrev:
aroxdk skrev:
+ Mathilde chokolademælk

Med mindre man dyrker konkurrencesport er der næppe megen grund til at overveje protein kost tilskud.
Der tager du da helt fejl.. Er du klar over hvor meget sukker og kal. der er i en chokolademælk? Føj.. Det er fandme da usundt at drikke sådan hver gang man har trænet med mindre man træner for at blive fed!! Kunne selvfølgelig også bare spise en pose flæskesvær for der er også proteiner i.. :roll:
Øhhh?

Der er 60 kcal i matilde kakaomælk og 0,5 g fedt pr. 100 g

Der er mere energi i saltstænger end en kakaomælk.

Jeg tror din krop har bedre af et drikke en kakaomælk i ny og næ end alt det pille lort.

Og alt dette "ad fedt, ad sukker" kan også blive for meget, det er trods alt stadig to vigtige elementer for at din krop kan fungere.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
Deejay_Wonder
Kontakt:

der er 10% sukker i kakao - det er næsten lige så meget som der er i sodavand. Det er pisse hamrende usundt.

Desuden findes der heller ikke piller med så højt en protein %, Cokeline
Tilmeld dig nu
3dotz
Members of the Newlyweds

Indlæg af 3dotz »

Forstå det nu. Dem der spiser piller for at blive større vil altid forsvare pillerne. Os der ikke bruger piller vil altid tale imod behovet for ekstra indtagelse af stoffer i kroppen.

Wonder kom med et link til et sted, hvor man kunne købe de her piller/pulver/stoffer.

Bare trist at man er nødt til at proppe kroppen med ekstra substanser for at få mest ud af træningen.

...
Vincent de Moor - Flowtation. Total yndlingsnummer.
Brugeravatar
aroxdk

Indlæg af aroxdk »

3dotz skrev:
Bare trist at man er nødt til at proppe kroppen med ekstra substanser for at få mest ud af træningen.

...
Det er også helt misforstået. Der er så godt som ingen i et fitnesscenter, der har brug for kosttilskud.... men det er en yderst profitabel branche :D

Ok priser på "fitness" produkter
http://www.getbig.dk/?gclid=CNXLup3dnI4CFQ3alAodSkhKTQ
http://sublimsport.com/shop/frontpage.html

Konkurrence
http://www.muscleenhancers.com/ o. lign. sider

Igen - for stort set alle der læser detteher er det penge ud af vinduet at købe sådanne produkter....
Brugeravatar
ThomazMix
Chart Attack VIP
Kontakt:

Indlæg af ThomazMix »

Det jeg mener med flæskesvær er, at fordi der er proteiner i er det ik lig med det er sundt!! Som F.eks Matilde.. Og nå jeg siger protein shake mener jeg det man selv blander med vand hjemme fra. Ik dem man køber lavet.. Og der er ihverfald mere protein og mindre sukker i mit protein pulver end en Matilde. Og Cokeline jeg har ik snakket om at æde piller men protein pulver lige efter du har trænet. Og nej jeg synes ik at ad sukker og ad fedt kan blive for meget, det kommer helt an på hvad mål du har.
Besvar