Jeg er enig i alt det du siger - men det som virkelig sætter mit pis i kog er denne quote! Lige præcis den sætning viser hvilket samfund vi lever i, og det var egentlig også min pointe. Uden at uddybe for meget, da jeg kan skrive sidevis omkring dette, så er jeg godt og grundigt træt af folk, som udnytter samfundets svageste, og i mine øjne er dette "sms-lån" endnu et "svindel" nummer i en bunke af mange..DjMail skrev:men den kloge narre den mindre kloge og har altid gjort..
Wuhuu endnu flere konkurs ramte unge på vej.
Redaktør: Moderators
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Absolut - men det gør det jo ikke mere rigtigt? Selvfølgelig findes der massere af firmaer som lever på folks naivitet og uvidenhed, men jeg syntes nu stadig "sms-lån" overskrider en grænse.DjMail skrev:Der er satme mange ting i samfundet der bygger på lige den mentalitet.
Jeg tror ikke du finder ret mange erhverv som ikke er omfattet af dette.
Jeg tror ikke du finder mange sælgere som ikke har den mentalitet.
forsikring, bilkøb, rejser, salg af tøj, valg af uddannelse osv osv osv.
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
Jyske Bank laver ikke luderforretninger, og nej, du kan ikke få et 20% lån i Jyske Bank. De taber hellere en kunde end gældsætter dem ud over evne. Det er et eksempel på at der kan være moral i storkapital. Og det der har gjort JB en stor og absolut god forretningDjMail skrev:Ahh mon ikke Jyske Bank også har en lån type du kunne blive forskrækket over. Og selvom de ikke annoncere med den - så kan du som kunde nemt komme ind og få strikket dit eget lån sammen. Og er du tilpas presset vil de godt låne dig penge. Men de skal have noget for risikoen.
-
Fairground
- CA Party Freak
- Geografisk sted: ..::CPH::..
HAHAHA ja de gør!!!aroxdk skrev:Jyske Bank laver ikke luderforretninger, og nej, du kan ikke få et 20% lån i Jyske Bank. De taber hellere en kunde end gældsætter dem ud over evne. Det er et eksempel på at der kan være moral i storkapital. Og det der har gjort JB en stor og absolut god forretningDjMail skrev:Ahh mon ikke Jyske Bank også har en lån type du kunne blive forskrækket over. Og selvom de ikke annoncere med den - så kan du som kunde nemt komme ind og få strikket dit eget lån sammen. Og er du tilpas presset vil de godt låne dig penge. Men de skal have noget for risikoen.
De låner ikke pengene ud i jyskebank's navn, men benytter et datter selskab eller en samarbejds partner hvor de selv ejer aktie majoriteten. I første omgang ser ud som om det er et selvstændigt foretagende, men det kræver ikke mange kig i papirerne før man kan se hvem der scorer pengene. Dette er noget alle banker gør.. Danske Bank, Nordea, Sydbank etc. ja selv dine økonomiske engle fra Jyske Bank.
Banker er til for at tjene penge og de er ligeglade hvordan de gør det. Arbejder selv I Danske Bank så ved en lille smule om det.
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
Det må du let kunne bevise så oplagt det erFairground skrev:ja selv dine økonomiske engle fra Jyske Bank.
Men at tro at DDB & JB har samme forretningsfilosofi er en fejl. Jyske Bank har altid kørt færre forretninger med højere kvalitet og det ændrer sig aldrig. Kan godt være der bliver flere lighedstegn med tiden, men JB og DDB kommer aldrig til at blive det samme
På min parkeringsplads er der en flyttetrailer, der er sponseret af en mindre bank (kan ikke lige huske hvilken). En anden mindre bank betaler medlemskab i motionscenter til sine kunder. Banker er ikke ens selv om deres mål er at tjene penge. Hurtige penge er ikke altid en fordel selv det umiddelbart kan se sådan ud for mange
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
...som sagt før - Der er en type forretning til enhver type kunde og behov... og moral spiller ingen rolle.
og så var der lige denne kommentar :
Citat : Lanz3
Jeg er enig i alt det du siger - men det som virkelig sætter mit pis i kog er denne quote! Lige præcis den sætning viser hvilket samfund vi lever i, og det var egentlig også min pointe.
Sagt om at den mere kloge narer den mindre kloge..
Jamen sådan har det jo været i 1000 år!
Det er jo ingen nyhed. Lad nu være med at tud over dagen fakta, for sådan er det, og det bliver aldrig anderledes.
Har du selv været i klemme i en rente-makulator???
Jeg vil da til hver en tid sælge mine varer med 100% avance, hvis jeg kan slippe afsted med det... er jeg så en ågerkarl, når 10% ville være fint?
Næh, det er et broget marked - så sandt - men folk må lære at se sig for.
Du er ikke (bonde)fanget før du har skrevet under.
Jeg er enig i alt det du siger - men det som virkelig sætter mit pis i kog er denne quote! Lige præcis den sætning viser hvilket samfund vi lever i, og det var egentlig også min pointe.
Det er jo ingen nyhed. Lad nu være med at tud over dagen fakta, for sådan er det, og det bliver aldrig anderledes.
Jeg vil da til hver en tid sælge mine varer med 100% avance, hvis jeg kan slippe afsted med det... er jeg så en ågerkarl, når 10% ville være fint?
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Det var sådan Hitler og mange andre despoter kalkulerede med stor succes. Personligt sætter jeg højere standarter i mit menneskesyn, men hver sin smag. Udbud og efterspørgsel, det er sandt, men hvis det er en kynisk sociopat, der kalkulerer med ubemidledes uvidenhed, så er det efter min mening ikke sundt længere. Ellers er jeg en stor tilhænger af "frihed under ansvar", liberalisme o.m.m.Plys - det nye kuld skrev:...som sagt før - Der er en type forretning til enhver type kunde og behov... og moral spiller ingen rolle.
Igen...Det gør det mere rigtigt? Flot så er du jo ikke en pind bedre end restens af samfundets idioter - og ja når de fleste har den attitude, så bliver det sku aldrig anderledes!Plys - det nye kuld skrev:...som sagt før - Der er en type forretning til enhver type kunde og behov... og moral spiller ingen rolle.
Skål for Venstre, NA og alle de andre stupide og egocentrede idioter som styrer dagens Danmark..
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Så blev man lige sammenlignet med Hitler 
Skål på dét !
Nu er der jo ikke meget gaskammer eller jøde forfølgelse i at tjene penge, så det der er sort snak.
Om jeg er en idiot, skal jeg ikke selv være smagsdommer på, men min ´attitude´ er ikke kun min holdning - det er fakta.
Det er muligt at du - Lanz3 - og måske også andre, synes at det er hamrende forkert.
Men mener du så, at vi skal holde alle folk i hånden, og advare dem om at de rent faktisk kan købe katten i sækken, hver gang de hiver pungen frem??
Det er efterhånden blevet sådan, at alle skal have en lille barnepige med sig ud i den virkelige verden.
Tag nu feks. tobakspakkerne. Der skal stå stooore advarsler om at tobaksrygning er farligt, man kan få kræft af rygning, dine børn bliver ´sjove´ hvis du ryger under graviditet...
Altså, det er der jo heller ikke noget nyt i. Og hvorfor lige bruge så meget energi på de tåbelige print på en tilfældig fabrikants produkter (ja, altså tobaks fabrikanternes..) når de ingen effekt har alligevel???
Lige siden jeg startede i skolen, fik vi hylet ørerne fulde om det farlige ved rygning, så jeg tror nok folk har hørt den plade - og virker det...?
Jeg ser lige for mig en poster i den lokale banks vindue (ikke Jyske Bank, for de er nogle englebasser!):
"Kom ind og løb med kassen - rente og afdragsfrit i 6 mdr"
Og ved siden af - dobbelt så stort:
"Hvis du låner penge til dit nye TV er det meget sandsynligt du skal betale det dobbelte - ALENE PÅ GRUND AF RENTEN!
Med venlig hilsen Forbruger oplysningen"
Ja det kunne sgu være pisse hyggeligt og fuldstændigt nytteløst (og grimt).
Vågn dog op og vær lidt selvkritiske...
Man behøver jo ikke æde alt det der bliver smidt lige foran snuden!
Hvis det hele skal være så strømlinet at ingen kan komme i klemme på nogen måde, hvad enten man har en studenterhue der trykker, eller mangel på samme, så begynder det at ligne en stat hvor alle tjener det samme, og lønudbetalingerne foregår fra statskassen... nu vi lige var omkring historien for 65 år siden... Jeg ser rødt!
Skål på dét !
Nu er der jo ikke meget gaskammer eller jøde forfølgelse i at tjene penge, så det der er sort snak.
Om jeg er en idiot, skal jeg ikke selv være smagsdommer på, men min ´attitude´ er ikke kun min holdning - det er fakta.
Det er muligt at du - Lanz3 - og måske også andre, synes at det er hamrende forkert.
Men mener du så, at vi skal holde alle folk i hånden, og advare dem om at de rent faktisk kan købe katten i sækken, hver gang de hiver pungen frem??
Det er efterhånden blevet sådan, at alle skal have en lille barnepige med sig ud i den virkelige verden.
Tag nu feks. tobakspakkerne. Der skal stå stooore advarsler om at tobaksrygning er farligt, man kan få kræft af rygning, dine børn bliver ´sjove´ hvis du ryger under graviditet...
Altså, det er der jo heller ikke noget nyt i. Og hvorfor lige bruge så meget energi på de tåbelige print på en tilfældig fabrikants produkter (ja, altså tobaks fabrikanternes..) når de ingen effekt har alligevel???
Lige siden jeg startede i skolen, fik vi hylet ørerne fulde om det farlige ved rygning, så jeg tror nok folk har hørt den plade - og virker det...?
Jeg ser lige for mig en poster i den lokale banks vindue (ikke Jyske Bank, for de er nogle englebasser!):
"Hvis du låner penge til dit nye TV er det meget sandsynligt du skal betale det dobbelte - ALENE PÅ GRUND AF RENTEN!
Hvis det hele skal være så strømlinet at ingen kan komme i klemme på nogen måde, hvad enten man har en studenterhue der trykker, eller mangel på samme, så begynder det at ligne en stat hvor alle tjener det samme, og lønudbetalingerne foregår fra statskassen... nu vi lige var omkring historien for 65 år siden... Jeg ser rødt!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Haha - tror du virkelig at de noget så flotte klistermærker på cigaret pakkerne er der så folk ved det er farligt? Det er for at give folk en dårlig smag i munden hver gang de køber en pakke, eller putter giften i munden, så får de lige et glimt på pakken, og tænker "måske er det alligevel ikke så smart." I Asien kan du se dekorative udsmykninger i form at døde mennesker, tilrøget lunger og andet smukt. - Desuden er det ikke bedre at handle end bare at se passivt til?...Plys - det nye kuld skrev:Så blev man lige sammenlignet med Hitler
Skål på dét !
Men tillykke til alle med samme holdning. Danmarks stolte tid, som et af verdens bedste velfærdssamfund er på vej væk. Godmorgen til et dansk USA! Survival of the fittest....
LOL du er så langt ude med dine små afslutninger.
Gider du forklare mig grundlaget for din afsluttende kommentart lanz3 ?
Jeg kan ikke finde ud af om du er så naiv og virkelighedsfjern at du ikke kan se hvad der foregår omkring dig. Eller om du er så idealistisk at du nægter at accepterer at sådan har verden fungeret siden den kloge hulemand narrede den dumme hulemand til at hente mad til ham.
Hvis den kloge ikke må narre den mindre kloge, så skal alt jo statsstyres, alt forhandling klares af staten, løn udbetales af staten osv osv.
Så er du ikke i danske USA, men det Danske USSR
Jeg kan ikke finde ud af om du er så naiv og virkelighedsfjern at du ikke kan se hvad der foregår omkring dig. Eller om du er så idealistisk at du nægter at accepterer at sådan har verden fungeret siden den kloge hulemand narrede den dumme hulemand til at hente mad til ham.
Hvis den kloge ikke må narre den mindre kloge, så skal alt jo statsstyres, alt forhandling klares af staten, løn udbetales af staten osv osv.
Haha, hvem er det lige af os 2 der er langt ude? Det danske USSR? Hvis man er så snævert synet og naiv, at man virkelig ikke kan se ændringerne, så burde man fratages sin valgret - da man tydeligvis ikke ved en dyt om politik.DjMail skrev:LOL du er så langt ude med dine små afslutninger.
Og hvis du vil kalde folk naive for at være tænke på de svage og såkalde "dumme" i samfundet, så er du vist i virkeligheden den mindre kloge..
Til den afslutnende bemærkning fra før, så kan jo blandt andet nævnes Anders Fogh's nye skatte udspil? Det kan nævnes hvordan sygehus sektoren er ved at privatiseres mere og mere og hvordan sygeforsikringer vinder mere frem? - DJMail - tænk...hvor fører det mon hen?....
Men igen jeg ved hvor de såkalde CA diskussioner ofte fører hen - jeg melder mig ud af denne debat
Jeg kan sagtens se en ændring i samfundet - var der ingen ændring ville jeg først blive bange.
Men at gå til at råbe hitler, danske usa osv, synes jeg er malplaceret og ynkeligt.
Jeg siger du er navi hvis du mener samfundet skulle skrues sammen så den kloge ikke kan narre den mindre kloge.
Hvor skal din grænse gå ?
Skal det være forbudt for en sælger at overbevise folk ? skal sælgeren spørge kunden inden han kommer ind i forretningen om han er nem at overtale og i såfald bede kunden om at gå da han jo kunne komme til at overtale ham ?
Jeg ved ikke hvad du laver til dagligt, men jeg tvivler du på går igennem livet uden at overtale folk eller uden at anvende din intelligens over for en person som måske er knap så begavet.
Jeg siger ikke at vi skal have et samfund der minder om fluerens herre, hvor der på ingen måde tages hensyn til de svage i samfundet. Men modsat kan det heller ikke passe at vi skal have støtte pædegog på alle.
Folk der tager lyn lån ala sms-lån er jo ikke nødvendigvis så lavt begavede at de ikke kan binde deres sko eller passe et job.
Når folk hopper på den slags lån så bunder det sq ikke i manglende hjerneceller, men nærmere i en dårlig indstilling.
Hvem skriver under på noget de ikke forstår ? hvis man er lavt begavet, vil man givetvis ikke forstå en låne ansøgning og så skriver man vel ikke under ? I såfald er det da nærmere en ligegyldig indstilling og en manglende interresse i alm. nyheder - da lån typer som disse er omtalte mangt og meget gennem de sidste 4-5 år.
Næh jeg synes ikke jeg kan finde sympati for folk der hopper på et 700 % rente lån til små ligegyldige beløb som 4000 kroner.
Jeg kan have ondt af folk der laver en dårlig indvestering eller kommer ud på et skrå plan okonomisk af mere reelle grundet - så som tab af arbejde, arbejdsevne, sygdom, ulyker såsom brand osv.
Det er skide ærgeligt for dem, men folk der sætter sig selv øonomisk skat mat pga. forbrugs lån til afsindige renter har jeg ikke ondt af.
Ligesom jeg heller ikke har ondt af knægten der lige skal røre ved kogepladen for at tjekke om den nu er varm.
Men at gå til at råbe hitler, danske usa osv, synes jeg er malplaceret og ynkeligt.
Jeg siger du er navi hvis du mener samfundet skulle skrues sammen så den kloge ikke kan narre den mindre kloge.
Hvor skal din grænse gå ?
Skal det være forbudt for en sælger at overbevise folk ? skal sælgeren spørge kunden inden han kommer ind i forretningen om han er nem at overtale og i såfald bede kunden om at gå da han jo kunne komme til at overtale ham ?
Jeg ved ikke hvad du laver til dagligt, men jeg tvivler du på går igennem livet uden at overtale folk eller uden at anvende din intelligens over for en person som måske er knap så begavet.
Jeg siger ikke at vi skal have et samfund der minder om fluerens herre, hvor der på ingen måde tages hensyn til de svage i samfundet. Men modsat kan det heller ikke passe at vi skal have støtte pædegog på alle.
Folk der tager lyn lån ala sms-lån er jo ikke nødvendigvis så lavt begavede at de ikke kan binde deres sko eller passe et job.
Når folk hopper på den slags lån så bunder det sq ikke i manglende hjerneceller, men nærmere i en dårlig indstilling.
Hvem skriver under på noget de ikke forstår ? hvis man er lavt begavet, vil man givetvis ikke forstå en låne ansøgning og så skriver man vel ikke under ? I såfald er det da nærmere en ligegyldig indstilling og en manglende interresse i alm. nyheder - da lån typer som disse er omtalte mangt og meget gennem de sidste 4-5 år.
Næh jeg synes ikke jeg kan finde sympati for folk der hopper på et 700 % rente lån til små ligegyldige beløb som 4000 kroner.
Jeg kan have ondt af folk der laver en dårlig indvestering eller kommer ud på et skrå plan okonomisk af mere reelle grundet - så som tab af arbejde, arbejdsevne, sygdom, ulyker såsom brand osv.
Det er skide ærgeligt for dem, men folk der sætter sig selv øonomisk skat mat pga. forbrugs lån til afsindige renter har jeg ikke ondt af.
Ligesom jeg heller ikke har ondt af knægten der lige skal røre ved kogepladen for at tjekke om den nu er varm.
Hehe, nu var det altså ikke mig som sagde noget om Hitler, hvilket jeg i øvrigt også syntes virker lidt fjernt 
Jamen i bund og grund er vi også enige. Jeg syntes dog der ligger en stor forskel i at være sælger som jeg selv er, og i at sælge lån over sms. Problemet er jo kontrollen? Hvordan skal man holde øje med folk der tager disse nye sms lån? Det er her mit problem ligger. Skal folk som er udviklingshæmmede lige pludselig stå til ansvar over for en 4000 kr dyr regning med 700%? Jeg ser et stor etisk problem i det, og jeg ser desværre ingen løsning på hvordan man skal kontrollere det.
Og nej - sympati for Brian med GUCCI halskæde og Burberry halstørklæde i 35 graders varme, nej de kan sluge renterne råt og lære det på den hårde måde..
Jamen i bund og grund er vi også enige. Jeg syntes dog der ligger en stor forskel i at være sælger som jeg selv er, og i at sælge lån over sms. Problemet er jo kontrollen? Hvordan skal man holde øje med folk der tager disse nye sms lån? Det er her mit problem ligger. Skal folk som er udviklingshæmmede lige pludselig stå til ansvar over for en 4000 kr dyr regning med 700%? Jeg ser et stor etisk problem i det, og jeg ser desværre ingen løsning på hvordan man skal kontrollere det.
Og nej - sympati for Brian med GUCCI halskæde og Burberry halstørklæde i 35 graders varme, nej de kan sluge renterne råt og lære det på den hårde måde..
-
PinK^^ShadoW
- Geografisk sted: langt væk
det med at udviklingshæmmede ikke kan tage ansvar får at låne 4000 over sms, og så med 700% i rente....
jeg ved godt det er mindre beløb, men hvis man sætter sig med et blad med de der flotte sider med sms land osv. kan du jo hurtig bruge 500 kr bare på nogle spil til din mobil... hvis de ikke selv ved hvad de gør md mobilen skal de vel ikke have en!!!?
jeg ved godt det er mindre beløb, men hvis man sætter sig med et blad med de der flotte sider med sms land osv. kan du jo hurtig bruge 500 kr bare på nogle spil til din mobil... hvis de ikke selv ved hvad de gør md mobilen skal de vel ikke have en!!!?
men hun elskede ham, selv når han kom hjem med læbestift på den skjorte hun havde strøget tidligere på dagen.
- Kasper Spez
- Kasper Spez