Wuhuu endnu flere konkurs ramte unge på vej.

Sjove artikler, mystiske hjemmesider, humoristiske videoer, lækre babes og alle mulige andre underlige gimmicks hører til i dette area. Det er ligeledes her opslag om CAPOT bliver annonceret. Dette er med andre ord Chart Attacks pulterkammer og opslagstavle.

Redaktør: Moderators

DjMail
Chart Attack VIP

Wuhuu endnu flere konkurs ramte unge på vej.

Indlæg af DjMail »

Fik en artikel tilsendt på mailen på arbejdet.
Jeg tænkte jeg lige ville dele den med jer andre.

Der er forhåbentlig ingen af jer der er hoppet med på GE capital/mega-giga-lån bølgen og har lavet lån til syge renter. Og forhåbentlig har i ej heller leaset ting hos Peter fra Leasy til deres afsindige renter.

Har i dette, er i måske også typerne som hopper på de nye SMS-lån. Hvad siger i f.eks til en rente på 700 % p.a. ?

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2007/08/ ... m?rss=true

Læs, lær og lad for helvede vær med at hoppe på den "hurtige" penge drøm.
Fairground
CA Party Freak
Geografisk sted: ..::CPH::..

Indlæg af Fairground »

"Hvordan skal jeg så få penge til mine gucci bælter???"
There's no school like the oldschool, and I'm the fucking headmaster!
amh
CAs dkbn-luder
Geografisk sted: Midten af Dyreskuepladsen

Indlæg af amh »

Det er for frækt at de begynder på det. Godt de advarer mod det allerede nu, og så bare håbe folk læser denne artikel.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Hvorfor er det for frækt ?

Folk er squ da for stupide hvis de hopper på det lort.

Jeg har på ingen måde ondt af folk der bliver fanget på den måde - jeg nærmest klapper når jeg læser om en dum knallert johny fra Vejle der har købt en ps2 gennem leasy og er endt med at betale 4000 for den :)
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Kan huske at Danske Bank også lavede sådan et hurtigt, dyrt lån for de fattige. Ved ikke om de har det stadig. Ved ikke hvor mange andre banker der har dem. Men min udemærkede (Jyske Bank) stod frem og sagde, at de ikke havde lyst til at tjene penge på den måde.

Personligt mener jeg ågerkarle som ham svinet skulle klynges op :pukeright:
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

ALle banker har hurtige billige lån og alle banker forsøger at tage afstand fra præcis det samme.

Danske Bank er også ude og tage afstand fra metoden.

Jeg synes det er en lusket måde at tjene penge på. Men modsat synes jeg også det er lidt fedt at se stupide tåber blive fanget fordi de tydeligvis ikke er den hurtigste knallert i skoven eller en grummeste kamel i svømmehallen.
Down1
Geografisk sted: nah.nah.cant.find.me
Kontakt:

Indlæg af Down1 »

Det er godt nok ikke noget jeg kan få ondt i røven over. Hvis folk vil være dumme så la' dem være dumme.
ICQ: 122?70?11 [url=irc://irc.inet.tele.dk:6667/chart.dk]#Chart.dk @ Efnet[/url]

"In this world, nothing is certain but death and taxes." - Benjamin Franklin
MF.Fisker

Indlæg af MF.Fisker »

folk kan jo bare lade vær med at tage sådanne nogle lån, man taget ikke et lån før man har læst hagen ved lånet. Så det er vel ok de laver sådan nogle hurtige lån.
Brugeravatar
Cokeline
Chart Attack VIP
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af Cokeline »

Hvis nogen overvejer hurtige forbrugslån så tjeck www.mybanker.dk

Hvis man bruger det til at købe forbrugsgoder som fladskærm, rejser osv er det åndsvagt men der er jo' desværre også dem som bliver nød til at låne sådan nogen steder fordi de bliver presset derud pga. nogen tidligere fejl investeringer.
Senest rettet af Cokeline 20 aug 2007, 23:42, rettet i alt 1 gang.
I'm the scene since 1992! and don't f**k with the Elite ^^
TheJackal
Chart Attack VIP
Geografisk sted: FestJylland
Kontakt:

Indlæg af TheJackal »

Som Mail skriver så har alle banker denne type nemme, og dyre, lån... mange gange er det bare forsøgt skjult.. :)
Fx er det DanskeBank koncernen der er ejer af det så kendte HandelsFinans.. :D
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Brugeravatar
Dj Pantheon
Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
Kontakt:

Indlæg af Dj Pantheon »

Så kan man jo ligeså godt låne penge hos rockerne...
DigitalDanceFloor.com - Your nr. 1 souce in Electro music! Catch me on Groove Amp!
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

rockerne låner bare ofte ikke under 10k ud hehe :) og hvis du ikke betaler hos sms lån ryger du i rki. hos rockerne ryger på du skadestuen :)
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

TheJackal skrev:Som Mail skriver så har alle banker denne type nemme, og dyre, lån... mange gange er det bare forsøgt skjult.. :)
Fx er det DanskeBank koncernen der er ejer af det så kendte HandelsFinans.. :D
Det er jo ikke et spørgsmål om at skjule noget..
Det er et spørgsmål om, at der er en type butik og en type kunde til en hver type forretning.
Og de kunder Danske Bank koncernen har i handelsfinans, er sandsynligvis ikke de samme som i deres bank filialer.

Danske Bank er jo selv en brik i et stort game. Danske Bank ejer feks. Bikuben (som lige har skiftet navn til Danske Bank). De har deres eget forsikrings selskab, der hedder Danske Forsikring. Det er en afstikker af Top / Topsikring, som igen er ejet af Danica.
I sidste ende er det Danica Pension der sidder på hele møllen - de har så også DK´s største pengetank, og ville snidlt kunne hjælpe statskassen, hvis der skulle blive lavvande.

Mht. til låntyperne, så findes der et hav af dem, og en del af dem frister med afdrags- og rentefrihed.
I vores forretning tilbyder vi også flere finansierings løsninger.
Fx er der lige lanceret en ny lån type - Lån-Let - der er rente- og afdragsfrit i 6 måneder.
Det koster 500,- i etablering, og der kan lånes op til 30k med én låntager, og 50k hvis 2 personer skriver under.
Hm.. tænkte jeg - det bliver de sgu da ikke rige af de pengemænd.
Næh, lånet i sig selv er ingen god forretning.
Men statistikker viser, at 80% af de mennesker der tager et lån på 30k til forbrug, ja de har sgu heller ikke 30k om et ½ år!
Og efter det halve år, så falder hammeren.
Med en rente på 19%, og en gennesnitlig afviklingstid på 1½ år, skal bankerne nok få penge i kassen ;)

Jeg har heller ikke ondt af de tosser der ryger på krogen.
Man kan ikke sige det er frækt eller åg.
Man kan derimod sige at det er tåbeligt og mangel på realitetssans, at folk ikke kan gennemskue, og vælge de dyre lån fra...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

DjMail skrev:rockerne låner bare ofte ikke under 10k ud hehe :) og hvis du ikke betaler hos sms lån ryger du i rki. hos rockerne ryger på du skadestuen :)
HELT KLART hellere en tur på skadestuen, end 5 år i RKI !!!

8O 8) :lol:
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
aroxdk
Geografisk sted: Over the rainbow, somewhere

Indlæg af aroxdk »

Plys - det nye kuld skrev:
TheJackal skrev: Man kan ikke sige det er frækt eller åg.
Man kan derimod sige at det er tåbeligt og mangel på realitetssans, at folk ikke kan gennemskue, og vælge de dyre lån fra...
De svin ved at der er mange, der ikke kan få et alm forbrugslån, så jo det er frækt, og det er det tætteste vi kommer på åger. Der er en grund til at manden ikke opererer fra DK.

Jyske Bank har ikke nemme hurtige forbrugslån i stil med Handelsfinans'
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Ahh mon ikke Jyske Bank også har en lån type du kunne blive forskrækket over. Og selvom de ikke annoncere med den - så kan du som kunde nemt komme ind og få strikket dit eget lån sammen. Og er du tilpas presset vil de godt låne dig penge. Men de skal have noget for risikoen.

Jeg synes det er fint at det firma kan tjene penge på folk der i 2007 endnu ikke har lært at læse det med småt.
Det er 100% forbrugerens ansvar at sikre sig at de er indforstået med det de skriver under på.
Jeg nærmest jubler når jeg ser en forbruger i Basta vræle næsen af led, fordi han/hun ikke havde set at der var binding på produktet og det tilbød der lød for godt til at være sandt - desværre var det.
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

DjMail skrev:Hvorfor er det for frækt ?

Folk er squ da for stupide hvis de hopper på det lort.

Jeg har på ingen måde ondt af folk der bliver fanget på den måde - jeg nærmest klapper når jeg læser om en dum knallert johny fra Vejle der har købt en ps2 gennem leasy og er endt med at betale 4000 for den :)
Hvaså med de svage i samfundet? De mentalt hæmmede som altså også har en mobil telefon?...

Hold da kæft nogle holdninger folk har her på boardet! Sku da ikke noget at sige til at folk behandler hinanden på den måde idag, når så mange har en holdning som nogle af jeres...øv siger jeg bare!
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Der vil altid være grænsetilfælde - men er det dem diskutionen går ud fra. Derud over er det ikke lovligt at lave lån til folk der ikke er i stand til selv at gennemskue konsekvenser. Om det er mentalt handicap eller hvad så er reglerne de samme.
Man har aldrig en diskution ud fra grænsetilfælde - med mindre dette er anført. Det ville være en uoverskuelig diskution at tage med samtlige undtagelser og grænsetilfælde.

Lanz3 du mener måske at en service som den skulle forbydes ? forklar mig hvorfor - på hvilket grundlag og forklar mig hvor grænsen skal gå. Skal den lånetype forydes så skal du forbyde samtlige banker, leasing firmaer osv.
Brugeravatar
Lanz3
Geografisk sted: Here, where else?

Indlæg af Lanz3 »

Nej - jeg mener bare ideen er meget kynisk!

Endvidere kan jeg godt blive lidt skuffet over folks holdninger til noget, som tydeligt beviser hvor langt folk vil gå for at tjene penge.

Hvor om end alt er, så kan sådan noget jo ikke forbydes - og ja et eller andet sted så fortjener Gucci Brian og de andre tosser vel at få en "lærestreg" - jeg pointerer blot at "ideer" som denne for konsekvenser for mennesker, som ikke selv kan kontrollere og forstå deres handlinger 100% - ærgeligt, men sandt!
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away.
DjMail
Chart Attack VIP

Indlæg af DjMail »

Det kan godt være du mener folk vil gå langt for at tjene penge.
Men modsat udnytter de jo de folk som vil gå langt for at få penge.

Hvis man vitterligt tror at penge er gratis at låne - så har man tydeligvis ikke hørt efter i skolen, pressen eller daglig dagen.

Man må yde før man kan nyde - det ordsprog burde folk efterhånden have taget til sig.
Moralsk er det måske ikke den bedste virksomhed at drive - men den kloge narre den mindre kloge og har altid gjort.

Vi må bare indse at vi lever i et samfund hvor penge har mistet sin værdi og folk vader i penge som aldrig før.
Hvis folk ikke har nok i den luksus de lever i så burde de stoppe op og tage nogle timer til at vurdere deres situation.
Der bliver brugt penge som aldrig før på cafeerne, tøj butikkerne osv osv. Hvis folk går ud og er vilige til at låne 4000 kroner til 700% i rente bare for at få et nyt tv. Så har de ihvertfald ikke fået min opvækst.
Jeg hørte hver gang jeg forsøgte at overtale mine forældre til at give mig et eller andet - "Så må du jo spare op"

Jeg synes det er en forkert indstilling at folk i højere grad vil låne penge og så afbetale, end de vil spare op og så købe for deres egne penge.
Jeg kan forstå lån til biler, huse osv. Men at låne sølle 4000 som du jo alligevel ikke kan få ret meget for, er efter min mening komplet latterligt.
Men hvis folk ønsker det - så er det fint at der er firmaer som tilbyder det. Kan man ikke vente de måneder det tager at spare 4000 kroner op - så er det fint med mig at du får en kæmpe rente.
Besvar