TV signal til projektor?

Problemer med computeren, savner du et nyt spil, har du behov for hjælp eller skal du bare blære dig med dit nyeste kabinet. Det er her, hvor alt soft-, hardware og konsolrelaterede spørgsmål stilles. Ligeledes indlæg omkring internet, udbydere, www, ftp, html, osv. hører hjemme her.

Redaktør: Moderators

Besvar
Brugeravatar
9
Warnings: 8423

TV signal til projektor?

Indlæg af 9 »

Hejsa!

Jeg står og vil gerne sætte et tv signal til min projektor, som uheldigvis IKKE har antenne indgang. Men derimod kun s-video samt rød-hvid-og-gul stik, og så selvf. til RGB (eller hvad det hedder, til komputer skærm)
Hvad gør jeg?
Findes der noget der kan konvertere et antenne stik til rød-hvid-og-gul stik? hehe

Kolding
Brugeravatar
mimic
Geografisk sted: Some albanian mountains
Kontakt:

Indlæg af mimic »

Du har intet der kan behandle det TV-signal du skal modtage, så før du nogensinde tænker på at kunne se TV, så skal du have fat i noget der kan behandle signalet.
Det letteste ville være en computer med TV-kort og så over til din projektor.
Billede Hvorfor ikke bare sætte en skive på anlægget?
Brugeravatar
JayJay^^
Geografisk sted: Nord

Indlæg af JayJay^^ »

Du kan sætte en video til og styre kanalerne igennem den, den har tv tuner, det gjorde jeg indtil jeg købte en selector, det kan du også selvfølgelig også vælge og købe istedet, hvis du har tdc kabel tv, ellers skal du købe en ekstern tv tuner istedet
<---------------------------->
§1 I'm always right
D3FrozTt

Indlæg af D3FrozTt »

Jeg bruger en tv-tuner til min projektor - virker super godt.

Plus at jeg også kører mit tv-out fra computeren igennem den så jeg ikke skal sidde og fedte med en masse fjernbetjeninger så skal jeg bare tænde projektoren og så styre resten med remoten til tuneren om jeg så vil se fjernsyn eller dvd eller computer osv.

Jeg mener ikke jeg gav meget mere end 400 kr for min ene tuner og 700 for den anden så det er jo en dråbe i havet (i forhold til projektoren)

Jeg har 2 tunere, og der er stor forskel på hvor krævende at modtageren er for signalet til fjernbetjeningen den ene sidder på min projektor og ligger oppe bag ved den og jeg behøver overhovedet ikke koncentrere mig om hvor jeg sigter fjernbetjeningen hen, den anden bruger jeg på min LCD og der skal man nærmest sigte for at ramme så hvis det er noget du skal bruge pernament så kan det godt betale sig at betale lidt mere end minimums prisen - for som altid så får man altså hvad man betaler for :)

http://www.avermedia.com/EN/Default.asp ... 0710670597 den her er super fed, kvalitet for pengene.
Feffe
Site Admin
Geografisk sted: Det rigtige sted i DK..... KBH!!!
Kontakt:

Re: TV signal til projektor?

Indlæg af Feffe »

9 skrev:Hejsa!

Jeg står og vil gerne sætte et tv signal til min projektor, som uheldigvis IKKE har antenne indgang. Men derimod kun s-video samt rød-hvid-og-gul stik, og så selvf. til RGB (eller hvad det hedder, til komputer skærm)
Hvad gør jeg?
Findes der noget der kan konvertere et antenne stik til rød-hvid-og-gul stik? hehe

Kolding
Du skal som de andre siger have fat i en eller anden form for tv-tuner.

Jeg har selv en sanyo z3 og en selector, ligsom jayjay og det kører kanon.

Hvilket Projektor har du? og har du tdc kabelt tv eller stofa?
Brugeravatar
9

Indlæg af 9 »

Har TDC Kabel :)
Og det er vist en billig Hitachi, eller hva de hedder....
Kostede 4.600 i føtex for 1 års tid siden :)
Ved godt jeg kan købe en DVB/USB tv modtager til ens computer, men ville se om man ikke kunne få en boks, der måske kunne fungere som et fjernsyn uden skærm.
allstar
Geografisk sted: dk
Kontakt:

Indlæg af allstar »

de fleste nyere tv har også tvout i fra en af scart stikkene. køb en scartadapter hvor du kan vælge in/out koster 30 kr. sæt så et phonokabel. (du ved det gule) i scart adapteren og over i projektoren i videostikket.

så kører det..man skal vist bare ha fjernsynet tændt også men der kan man bare lægge et eller andet over eller slå over på txtv.
Billede
Feffe
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

9 skrev:Har TDC Kabel :)
Og det er vist en billig Hitachi, eller hva de hedder....
Kostede 4.600 i føtex for 1 års tid siden :)
Ved godt jeg kan købe en DVB/USB tv modtager til ens computer, men ville se om man ikke kunne få en boks, der måske kunne fungere som et fjernsyn uden skærm.
jeg vil klart anbefale en selector den koster 600kr og 199kr om året i kort gebyr, tilgengæl bliver billedet kanon.

Muligvis kan du tilslutte den via vga indgangen på din PJ, ligesom man kan på min, ellers er du nød til at bruge svhs indgangen.

men find din præcise modelnr frem, så kan jeg prøve at finde ud af om du kan tilslutte den via vga stikket, da dette giver det bedste billede.
Brugeravatar
Plys - det nye kuld
Geografisk sted: Jydeland

Indlæg af Plys - det nye kuld »

Indtil du har fundet det grej du vil bruge dine (forhåbentligt ikke SMS-lånte) penge på,
så er JayJay´s råd om at bruge en video slet ikke dum.
Den bruger en brøkdel strøm i forhold til - som allstar skriver - et TV, der skal køre samtidig.
Ja ja, sådan en VHS fætter er træls og oldnordisk, men det virker jo fortrinligt, og har den Nicam, ja så får du jo også den fine lyd med :)

Et godt og billigt alternativ, til den rigtige løsning er fundet...
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Brugeravatar
9

Indlæg af 9 »

Fandt et lille scartstik med in/out knap :) Takker!
Feffe
Site Admin
Kontakt:

Indlæg af Feffe »

9 skrev:Fandt et lille scartstik med in/out knap :) Takker!
Så er billedet kun i svhs. det burde kunne blive bedre end det
Besvar