Klistermærke til cd-covers???
Redaktør: Moderators
- Dj Pantheon
- Geografisk sted: Lets say middle of Denmark
- Kontakt:
Klistermærke til cd-covers???
Har lige et spørgsmål, er der nogen herinde der ved hvor man kan købe blanke klistermærker til at klæbe på sine cdcovers, ligesom dem der er på promoer......????
/Dj Pantheon
/Dj Pantheon
- Dj Pantheon
- Kontakt:
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
De hedder genske enkelt ´CD - Labels´.
Avery laver nogle de kalder ´Full-Face´.
De dækker helt fra hullet i midten, ud til ca. 0,5 mm. fra kanten af skiven.
Fås i flere kvaliteter, fra alm. papir, til glossy photo shiat
Der er masser af fabrikater, men det fede ved Avery´s er, at der findes en særlig ´Avery Design Studio´CD-Rom.
I det program er der templates til alle Avery´s etiketter + en hel del andre.
Når man vil lave en ny label, indtaster man simpelthen produktnummeret på sin label, og kører en simpel printer kalibrering (et tool der er indbygget i programmet),
og så får man de nysseligste labels der altid passer, og ikke mindst - et print der altid passer... til labelen!
Avery laver nogle de kalder ´Full-Face´.
De dækker helt fra hullet i midten, ud til ca. 0,5 mm. fra kanten af skiven.
Fås i flere kvaliteter, fra alm. papir, til glossy photo shiat
Der er masser af fabrikater, men det fede ved Avery´s er, at der findes en særlig ´Avery Design Studio´CD-Rom.
I det program er der templates til alle Avery´s etiketter + en hel del andre.
Når man vil lave en ny label, indtaster man simpelthen produktnummeret på sin label, og kører en simpel printer kalibrering (et tool der er indbygget i programmet),
og så får man de nysseligste labels der altid passer, og ikke mindst - et print der altid passer... til labelen!
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
Lad være med at putte labels på CD/DVD. Det ødelægger DVD'er og laver som minmum en forkert balance på en CD - ellers vil mærkatet også bare ødelægge cd'en. Skriv med en sharpie eller køb en blækprinter, der kan printe direkte på skiven. En sådan printer er så billig, at der ikke skal mange labels til før den er tjent hjem, så det er i virkeligheden en nobrainer 
Min personlige erfaring er, at fullface labels i høj grad ødelægger skiver hurtigt. Et lille "adresselabel" er ikke noget særligt problem, men kan sagtens ødelægge en CD/DVD
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=173236
Min personlige erfaring er, at fullface labels i høj grad ødelægger skiver hurtigt. Et lille "adresselabel" er ikke noget særligt problem, men kan sagtens ødelægge en CD/DVD
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=173236
- Plys - det nye kuld
Eeh.. et lille label gør ingen skade?? Ja, så er den da gal med min opfattelse af fysikkens love,Min personlige erfaring er, at fullface labels i høj grad ødelægger skiver hurtigt. Et lille "adresselabel" er ikke noget særligt problem, men kan sagtens ødelægge en CD/DVD
nu du selv var inde på noget med ubalance...
Men så vil en lille label der ikke er centreret, da for alvor lave ubalance!
Iøvrigt kan en CD label være til ualmindelg stor gavn, hvis ikke skiven har det rette overflade laklag.. for man risikerer at selve brænde laget skaller af med tiden.
Jeg har en kæmpe dynge skiver jeg købte tilbage i 1998.
En del af dem har ingen label på, men rigtig mange af dem har.
Næsten alle dem uden label, er er mere eller mindre gået til grunde... de andre er mindst ligeså fine som orig. skiver.
Men skal det være endnu mere enkelt, og billigt i drift - så må løsningen da være
en Lightscribe brænder. Den skriver jo en tekst direkte i skiven, ved hjælp af en laserstråle.
- Dj Pantheon
- Kontakt:
Det var min personlige erfaring. Ellers er jeg enigPlys - det nye kuld skrev:Eeh.. et lille label gør ingen skade?? Ja, så er den da gal med min opfattelse af fysikkens love,Min personlige erfaring er, at fullface labels i høj grad ødelægger skiver hurtigt. Et lille "adresselabel" er ikke noget særligt problem, men kan sagtens ødelægge en CD/DVD
nu du selv var inde på noget med ubalance...
Men så vil en lille label der ikke er centreret, da for alvor lave ubalance!
Brændelaget går muligvis i stykker hvis skiverne bliver ridset, eller det er rigtig dårlig produktion. Det er ikke et almindeligt fænomen ved forsvarlig opbevaring og nogenlunde produktion. Jeg har temmelig mange Kodak, Pioneer, Verbatim og TDK fra den tid, og de holder fint. Lead Data, nogle Mr Platinum og mange no-names er sygnet henIøvrigt kan en CD label være til ualmindelg stor gavn, hvis ikke skiven har det rette overflade laklag.. for man risikerer at selve brænde laget skaller af med tiden.
Hvilket mærke er det. Det lyder interessantJeg har en kæmpe dynge skiver jeg købte tilbage i 1998.
Næsten alle dem uden label, er er mere eller mindre gået til grunde... de andre er mindst ligeså fine som orig. skiver.
Muligvis. Der er ikke langtidsstudier af Lightscribe skivers holdbarhed, så det er svært at sige. Skiverne er også noget dyrere end alm printbarMen skal det være endnu mere enkelt, og billigt i drift - så må løsningen da være
en Lightscribe brænder. Den skriver jo en tekst direkte i skiven, ved hjælp af en laserstråle.
- Plys - det nye kuld
@ Dj Pantheon
Hvis det bare er små 4-kantede i whatever størrelse, så har Bog & Idé/Bøger & Papir butikkerne et glimrende alternativ til Avery, Neato og hvad de ellers dyre mærker hedder.
De har deres eget mærke - ´RELIEF´.
Glimrende produkter, til fornuftige priser.
Tjek evt. også deres glossy papir, som er så kraftigt at det nærmere er karton
@ aroxdk
Aner ikke hvad de hedder, men min kone er boghandler og kom og tilbød mig en meget billig (og stor!) kasse CD medier.. jo tak sagde jeg naturligvis.
De var fra Kina...
Såååå vil du måske skubbe billigt kopi-blæk på banen nu, men så er jeg smuttet, for der er intet der slår en original blækpatron!
EOD tror jeg nok
Hvis det bare er små 4-kantede i whatever størrelse, så har Bog & Idé/Bøger & Papir butikkerne et glimrende alternativ til Avery, Neato og hvad de ellers dyre mærker hedder.
De har deres eget mærke - ´RELIEF´.
Glimrende produkter, til fornuftige priser.
Tjek evt. også deres glossy papir, som er så kraftigt at det nærmere er karton
@ aroxdk
Ja, meget, men det er netop problemet med mange af de ´dårlige´ skiver - de har jo ikke noget navnCitat:
Jeg har en kæmpe dynge skiver jeg købte tilbage i 1998.
Hvilket mærke er det. Det lyder interessant
Aner ikke hvad de hedder, men min kone er boghandler og kom og tilbød mig en meget billig (og stor!) kasse CD medier.. jo tak sagde jeg naturligvis.
De var fra Kina...
Ja det er da rigtigt - printbare medier er billigere, men til gengæld sparer du den dyre blæk!Citat:
Men skal det være endnu mere enkelt, og billigt i drift - så må løsningen da være
Muligvis. Der er ikke langtidsstudier af Lightscribe skivers holdbarhed, så det er svært at sige. Skiverne er også noget dyrere end alm printbar
Såååå vil du måske skubbe billigt kopi-blæk på banen nu, men så er jeg smuttet, for der er intet der slår en original blækpatron!
EOD tror jeg nok
Vel ikke hvis det er det samme du vil printe på labelsPlys - det nye kuld skrev: Ja det er da rigtigt - printbare medier er billigere, men til gengæld sparer du den dyre blæk!
Men du har ret. Sidst jeg købte blæk til min Epson fik jeg fem sæt med ekstra sorte til 100 kr