Hjælp til at lave DVD film

Mangler du en film? Hvordan ripper man en DVD? Hvor anskaffes DivX henne? Alle film- og tvrelaterede spørgsmål og ønsker stilles i dette område.

Redaktør: Moderators

Besvar
Hr-Nilsson
Geografisk sted: Aalborg

Hjælp til at lave DVD film

Indlæg af Hr-Nilsson »

Hej drenge

Jeg har været ved at lave en hjemmevideo til familien i det fantastiske program, Windows Movie Maker. Nu er filmen klar, men jeg vil gerne have den brændt ned på en disc, så jeg kan afspille den i min DVD-afspiller.
Hvordan gør jeg det? Skal filen konverteres? Hvilke (gratis-)programmer skal bruges?

Jeg håber, nogen af jer, kan hjælpe mig, for jeg er helt tabt bag en vogn på dette område

På forhånd tak
:)
Deejay_Wonder
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Deejay_Wonder »

hvilket format har du gemt filmen i?

Af gode programmer kan nævnes TMPGEnc eller DVD-santa. Er filen avi kan du jo prøve at søge på: converting avi to dvd
Tjen penge på din hjemmeside via
http://www.partner-ads.com/dk/klikbanne ... erid=13617
Tilmeld dig nu
Cyberdog
Geografisk sted: Hos din mor!

Indlæg af Cyberdog »

Jeg har tit brugt Nero Recode til at brænde Divx/Xvid ud på dvd skiver, hvilket har fungeret rigtig godt for mig.

Du kan downloade en trial version af Nero 7 Premium Reloaded, på http://www.nero.com
Hr-Nilsson

Indlæg af Hr-Nilsson »

Filen er gemt i wmv-format. Min trial periode hos Nero er desværre udløbet, skriver den :?
Andre gode, gratis brænderprogrammer, der er værd at anbefale?
Brugeravatar
QrazyLeg
Site Admin

Indlæg af QrazyLeg »

Hvis du kan gradbøje "gratis" en smule skal jeg smide noget DVDSanta i hovedet på dig. Hvis du lige kan vente med at modtage det imorgen, da jeg ikke er hjemme før.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
Hr-Nilsson

Indlæg af Hr-Nilsson »

Jeg har selv fået fat i DVDSanta - fantastisk program i øvrigt. Tak for hjælpen.

Nu er selve disken lavet. Så skal jeg i gang med at lave et cover. Er der nogle, der kender målene på et ganske almindeligt dvd-cover? Evt. en skabelon eller noget. Jeg kan selvfølgelig selv gå i gang med målebåndet, men det kunne være rart, hvis der var nogle, der lå inde med en form for skabelon til at smide ind i Photoshop.

På forhånd tak
Besvar