Sporing af nummerplade.
Redaktør: Moderators
Sporing af nummerplade.
Kan man være mere uheldig... Har lige købt bil og første dag jeg sætter mig i føresædet bakker der en tosse op i mig. Vi stiger ud, får en diskussion og vi udveksler numre. Jeg noterer mig dog hans nummerplade i tilfælde af han ville røvrende mig. Jeg har prøvet at ringe og skrive til ham dog uden svar. På de gule sider er der ingen hjælp at hente. Så derfor ville jeg høre om der var nogen der ved hvordan jeg kan finde det fjols vha nummerpladen så han kan erstatte min kofanger og ridser i lakken!
Skal man skrive noget her?
Hvad siger din forsikring til det? Og hvis det er hans skyld, så kan politiet sikkert også hjælpe.
www.chartattack.dk og #chart.dk @ EFnet administrator - come join us, it's fun!
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
"TV is chewing gum for the eyes" - Frank Lloyd Wright
..
Du kan ikke spore den nogle steder selv (lovligt)
Du skal melde ham til politiet, som kan slå den op i CMR registeret, og den vej tager de kontakt til ham, snak evt. med dit forsikringsselvskab.
Du skal melde ham til politiet, som kan slå den op i CMR registeret, og den vej tager de kontakt til ham, snak evt. med dit forsikringsselvskab.
<HR>
<center>:)</center>
<center>:)</center>
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Politiet plejer at være vældig hjælpsomme i sådanne sager...
For nogle år tilbage arbejdede jeg på en tankstation.. Når vi havde en "smutter" (folk der tanker og smutter fra regningen..) fandt vi blot reg-nummeret på overvågningen og ringede derefter til strisserne.. Så fik vi enten tlf-nummeret på vedkommende eller også ringede den flinke politimand selv til manden og bad ham komme og betale hans udestående..
Det virkede i 99,9% af tilfældende.. 
For nogle år tilbage arbejdede jeg på en tankstation.. Når vi havde en "smutter" (folk der tanker og smutter fra regningen..) fandt vi blot reg-nummeret på overvågningen og ringede derefter til strisserne.. Så fik vi enten tlf-nummeret på vedkommende eller også ringede den flinke politimand selv til manden og bad ham komme og betale hans udestående..
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Skræmmende at politiet udlevere folks telefon nummer.
Men som der siges, hvis det er hans skyld, så meld ham til dit forsikrings selskab og til politiet.
Og en anden ting - du siger du har ringet og skrevet til ham. Er jeg den eneste der på ingen måde kan se sms som gangbar kommunikation mellem folk der ikke kender hinanden og ej heller til kommunikation der har mere end alm "hej skal vi snave" betydning ?
Jeg har oplevet folk sender en sms til mig hvis jeg har noget til salg i dba, jeg har oplevet folk der sender en sms fordi de skal have ændret et navn på deres 1000 kroner billet osv.
Er jeg ved at blive for gammel ? eller har jeg bare for mange penge til at ringe for ?
Men som der siges, hvis det er hans skyld, så meld ham til dit forsikrings selskab og til politiet.
Og en anden ting - du siger du har ringet og skrevet til ham. Er jeg den eneste der på ingen måde kan se sms som gangbar kommunikation mellem folk der ikke kender hinanden og ej heller til kommunikation der har mere end alm "hej skal vi snave" betydning ?
Jeg har oplevet folk sender en sms til mig hvis jeg har noget til salg i dba, jeg har oplevet folk der sender en sms fordi de skal have ændret et navn på deres 1000 kroner billet osv.
Er jeg ved at blive for gammel ? eller har jeg bare for mange penge til at ringe for ?
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Bestemt ikke. Jeg holder 100% med dig i den der.DjMail skrev:Er jeg den eneste der på ingen måde kan se sms som gangbar kommunikation mellem folk der ikke kender hinanden og ej heller til kommunikation der har mere end alm "hej skal vi snave" betydning ?
Tit at damen siger hun har prøvet at få fat i nogen. Så spørger jeg om hun har ringet eller skrevet en besked. Så har hun ofte kun skrevet en besked. Derudfra kan jeg så konkludere at hun ikke har forsøgt at komme i kontakt med personen. En sms er kun til at sende, vis mig dine patter kælling beskeder med.
Man skriver da heller ikke en sms til chefen, "jeg kommer ikke på arbejde idag chef"...

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
-
TheJackal
- Chart Attack VIP
- Geografisk sted: FestJylland
- Kontakt:
Tjaaa...det kan du have ret i...DjMail skrev:Skræmmende at politiet udlevere folks telefon nummer.
Men de tænker nok, at kan de få os selv til at tage kontakt til personen...så er de fri fir at afbryde deres kaffe/kage-pause mere end højest nødvendigt..
| Somewhere deep inside me, I found, the child I used to be |
Hehe vi havde på mit gamle arbejde en der meldte sig syg via sms.
Da chefen havde samme holdning som mig, valgte han ikke at acceptere det som en sygemelding og personen fik sin første advarsel. Senere blev han så fyret for at give sin chefs hjemme nummer ud til en der ville klage over et produkt hehe.
Men sms kræver noget af modtageren og det bør aldrig være op til modtageren at opret holde kommunikationen.
Da chefen havde samme holdning som mig, valgte han ikke at acceptere det som en sygemelding og personen fik sin første advarsel. Senere blev han så fyret for at give sin chefs hjemme nummer ud til en der ville klage over et produkt hehe.
Men sms kræver noget af modtageren og det bør aldrig være op til modtageren at opret holde kommunikationen.
- Plys - det nye kuld
- Geografisk sted: Jydeland
Du har tydeligvis ikke set min overarm, Maunus [og jeg ved ikke hvor du bor]Maunus skrev:goafreak
Tror nu de færreste sender en mursten gennem vinduet.. hvis nu manden bor på 5. sal?
. :: : | www.acdcrocks.com | : :: .
- Plys - det nye kuld
...nej for jeg ved ikke hvor du bor.
Men som en klog ... nej slet det igen - - - som en mand engang sagde på TV;
Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet
[citat; Thomas Mygind]
Men som en klog ... nej slet det igen - - - som en mand engang sagde på TV;
Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet
[citat; Thomas Mygind]
Problemet er bare det at jeg har ingen vidner på ulykken desværre. Og eftersom han bakkede op i min bagende kunne det tyde på en død sag for mig i og med at den der bakker altid vil have skylden. Har jeg hvertfald hørt mig frem til da. Og hvis begge billister bakker op i hinanden er der intet at hente for ingen af parterne. Men som sagt, jeg er SIKKER på at det er ham der har skylden. Han ville fx ikke blande forsikringen ind i det og sagde om vi ikke kunne glemme det osv. Det tydede på at han enten ikke havde nogen forsikring eller at han ikke ville stige i præmie. Eller bare at han ikke ville betale for det han godt vidste han havde gjort.
Så hvis jeg tyr til politi rapport og forsikringen osv, får jeg ret sikkert ingen kompensation for det i og med det vil være mit ord imod hans.
Til Mail... Jeg er enig med sms kommunikation skal holdes begrænset. Men efter at have ringet til manden 5 gange uden svar lagde jeg besked på hans tlf svarer PLUS sendte ham en sms. Så jeg er prøvet at komme i kontakt med manden. Fra forskellige numre as well.... Så jeg ved sku ikke rigtigt hvordan jeg skal forholde mig.
Så hvis jeg tyr til politi rapport og forsikringen osv, får jeg ret sikkert ingen kompensation for det i og med det vil være mit ord imod hans.
Til Mail... Jeg er enig med sms kommunikation skal holdes begrænset. Men efter at have ringet til manden 5 gange uden svar lagde jeg besked på hans tlf svarer PLUS sendte ham en sms. Så jeg er prøvet at komme i kontakt med manden. Fra forskellige numre as well.... Så jeg ved sku ikke rigtigt hvordan jeg skal forholde mig.
Skal man skrive noget her?
- Plys - det nye kuld
Jeg synes bare du skal gå til Politiet, og forelægge dem sagens forløb.
Du mener han har skylden. hvorfor du FORVENTEDE at kunne kontakte ham, udfra de oplysninger han gav dig.
Man kan også sige, at hvis HAN ikke mente han havde noget med sagen at gøre, hvorfor så give dig hans nummer i første omgang?
Så at du ikke kan få fat i ham, og han ikke vender tilbage, på trods af flere henvendelser - ja, det kan jo også tolkes som at han vil ´stikke af fra sagen´...
Der sker i hvertfald ikke noget ved at gå til ordensmagten - om ikke andet kan de give dig gode råd, og evt. fortælle dig at der ikke er andet at gøre end snuppe en tudekiks... måske
Du mener han har skylden. hvorfor du FORVENTEDE at kunne kontakte ham, udfra de oplysninger han gav dig.
Man kan også sige, at hvis HAN ikke mente han havde noget med sagen at gøre, hvorfor så give dig hans nummer i første omgang?
Så at du ikke kan få fat i ham, og han ikke vender tilbage, på trods af flere henvendelser - ja, det kan jo også tolkes som at han vil ´stikke af fra sagen´...
Der sker i hvertfald ikke noget ved at gå til ordensmagten - om ikke andet kan de give dig gode råd, og evt. fortælle dig at der ikke er andet at gøre end snuppe en tudekiks... måske
-
Ace
- [Ltd edition]
- Geografisk sted: Life is like a dick, when tings get hard, FUCK it!
Iøvrigt meget sjældent at vi er 100% enige om noget.Ace skrev:Bestemt ikke. Jeg holder 100% med dig i den der.DjMail skrev:Er jeg den eneste der på ingen måde kan se sms som gangbar kommunikation mellem folk der ikke kender hinanden og ej heller til kommunikation der har mere end alm "hej skal vi snave" betydning ?

In this house we obey the law of thermodynamics - Homer Simpson
- Plys - det nye kuld
Jo tak - kender det godt.
Købte en spritny bil i 1996.
Havde den i 10 dage, og havde kørt små 600 km. i den.
Så kom et par banditter i Århus på den idé, at min nye gule bil skulle prøvekøres... men den var altså ikke så let at komme ind i.
Det endte med at den højre dør nærmest var afmonteret, ratstammen var knækket (i deres voldsomme forsøg på at ødelægge ratlåsen)
Og da de fandt ud af at der var startspærre, gik de amok med en hobbykniv inde i bilen. Sæder og alt interiør blev skåret op.
De stjal min 4.000,- kr´s ski jakke, min mobillos og de CD´er jeg havde i bilen. Underligt nok lod de mit ligså nye Kenwood anlæg sidde...
Det hele skete mens vi fik et par stykker smørrebrød på en Café, en lørdag formiddag i Århus centrum!
Hvor stor er chancen lige for at det sker... ØV!
Nå, men uden gerningsmand betaler du altså selv - eller forsikringen gør.
Men min forsikring var tæt på elite på det tidspunkt, og jeg ville ikke 4-6 trin ned igen - så jeg betalte selv... 43.500,- spir.
Jeg havde jo også lige betalt 172.000,- en god uge tidligere, så jeg kunne ligsågodt fortsætte.
Dét var fandeme et par dyre stykker mad
Købte en spritny bil i 1996.
Havde den i 10 dage, og havde kørt små 600 km. i den.
Så kom et par banditter i Århus på den idé, at min nye gule bil skulle prøvekøres... men den var altså ikke så let at komme ind i.
Det endte med at den højre dør nærmest var afmonteret, ratstammen var knækket (i deres voldsomme forsøg på at ødelægge ratlåsen)
Og da de fandt ud af at der var startspærre, gik de amok med en hobbykniv inde i bilen. Sæder og alt interiør blev skåret op.
De stjal min 4.000,- kr´s ski jakke, min mobillos og de CD´er jeg havde i bilen. Underligt nok lod de mit ligså nye Kenwood anlæg sidde...
Det hele skete mens vi fik et par stykker smørrebrød på en Café, en lørdag formiddag i Århus centrum!
Hvor stor er chancen lige for at det sker... ØV!
Nå, men uden gerningsmand betaler du altså selv - eller forsikringen gør.
Men min forsikring var tæt på elite på det tidspunkt, og jeg ville ikke 4-6 trin ned igen - så jeg betalte selv... 43.500,- spir.
Jeg havde jo også lige betalt 172.000,- en god uge tidligere, så jeg kunne ligsågodt fortsætte.
Dét var fandeme et par dyre stykker mad